Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد ایرج زند، بنیاد ایرج زند با مدیریت مانی زند، روز جمعه شانزدهم مهرماه ۱۴۰۰ در مراسمی با حضور هنرمندان آغاز به کار می‌کند و بازدید برای عموم نیز از ۱۸ مهرماه میسر خواهد بود.

سایه بریمانی همسر و عضو هیأت مدیره بنیاد درباره تأسیس و مراسم افتتاحیه این بنیاد گفت: پس از درگذشت ایرج زند در سال ۱۳۸۵ به فکر تأسیس بنیادی افتادیم تا مجموعه آثار او را گردآوری کنیم و از سوی دیگر بتوانیم به لحاظ حقوقی از مالکیت آثار ایرج زند هم صیانت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهترین زمان برای تأسیس بنیاد در همین زمان است زیرا نسلی که ایرج با آنها در ارتباط بود و همچنین نسل بعد از او همچنان حضور دارند و فعال هستند. درحالی‌که نسل‌های بعد از ایرج شاید بسیار کمتر او را بشناسند و اگر تأسیس بنیاد به سال‌های بعد موکول می‌شد دیگر ارتباطی میان ما و طیف جدید هنرمندان وجود نداشت. پیوستگی عاطفی که ایرج با این دو نسل داشت با تأسیس بنیاد می‌تواند شکل بهتری بگیرد.

وی درباره اهداف شکل‌گیری بنیاد افزود: یکی از اهداف بنیادهای هنرمندان در سراسر جهان جلوگیری از کپی آثار و تعیین اصالت آثار است. یکی از فعالیت‌های مهم بنیاد ایجاد آرشیو اصولی و صحیح آثار و شناسنامه‌دار شدن و ثبت حقوقی آنهاست.

مدیر بنیاد ایرج زند گفت: کار دیگری که بنیاد می‌تواند انجام دهد گسترش هنر آن هنرمند در میان مردم است. وقتی یک اثر اصل از هنرمند فروخته شده و وارد خانه شخص دیگری می‌شود، این اثر کاملاً متعلق به اوست و هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند آن را ببیند یا داشته باشد. اما من فکر می‌کنم بنیاد می‌تواند آثاری که در اختیار دارد به شکل‌های دیگری مانند پوستر یا نمونه‌های حجمی و… در اختیار مردم قرار دهد تا آنها نیز از دیدن این کارها بهره‌مند شوند. این کاری است که با آثار بسیاری از هنرمندان مطرح دنیا انجام می‌شود.

بریمانی درباره آئین گشایش بنیاد ایرج زند نیز گفت: مراسم افتتاح بنیاد روز جمعه شانزدهم مهرماه در محل بنیاد برگزار می‌شود و از هنرمندانی که هم‌دوره با وی بودند و همچنین هنرمندان جوان دعوت شده است تا در مراسم حضور بیایند. همزمان با مراسم افتتاح هم نمایشگاهی از دو نسل از هنرمندان در محل بنیاد برپا خواهد بود.

آئین گشایش بنیاد ایرج زند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاریخ جمعه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۰ در محل بنیاد به نشانی: خیابان کریمخان زند، خردمند جنوبی کوچه وحدتی‌منش برگزار می‌شود.

ایرج زند نقاش و مجسمه‌ساز در سال ۱۳۲۹ در تهران متولد شد و از دانشکده هنرهای زیبای تهران فارغ‌التحصیل شد و پس از آن به دانشسرای عالی هنرهای زیبای پاریس (بوزار) رفت و به تحصیل ادامه داد و سپس به ایران بازگشت. آثار متعددی از نقاشی‌ها و مجسمه‌های ایرج زند به یادگار مانده که تعدادی از آنها در بوستان‌های تهران و اصفهان نصب شده است. همچنین چندین نقاشی دیواری از وی در سالن اجتماعات سازمان گسترش و نوسازی و فرسک روی دیوار کلیسای سنت ماری آوینیون فرانسه موجود است.

ایرج زند در آذرماه سال ۱۳۸۵ به دلیل بیماری درگذشت.

کد خبر 5319094

منبع: مهر

کلیدواژه: هنرهای تجسمی نقاشی مجسمه سازی هنرمند تجسمی تئاتر ایران فیلم کوتاه محمد خزاعی جشنواره فیلم کوتاه تهران سازمان صداوسیما پیمان جبلی موسیقی ایرانی رادیو نمایش شبکه مستند سیما سازمان سینمایی رسانه ملی ویروس کرونا حضور هنر ایران در جهان کارگردان تئاتر تأسیس بنیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۱۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز مبرم به تأسیس ۵ پایگاه امداد دریایی در بوشهر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر استقرار پایگاه‌های امداد و نجات دریایی در نقاط مختلف ساحلی استان را یک ضرورت دانست و گفت: ساخت ۵ پایگاه امداد دریایی در نوار ساحلی استان بوشهر نیاز به توجه ویژه است. - اخبار استانها -

احسان ایزدپناه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا اشاره به فعالیت 20 پایگاه امداد هلال احمر در بخش‌های مختلف در استان بوشهر اظهار داشت: اکنون پایگاه‌های امداد جاده‌ای، کوهستان، سگ‌های جستجو و نجات آنست، امداد دریایی فعال است.

وی خانه‌های هلال در استان بوشهر را 134 مورد بیان و خاطرنشان کرد: از 134 خانه هلال استان 52 مورد در نقاط شهری و 82 خانه هلال در روستاها مستقر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر نقش خانه‌های هلال در عرصه آموزش و رسیدگی به حوادث را بسیار مهم دانست و بیان کرد: اکنون 2 هزار و 581 نفر در استان بوشهر عضو خانه‌های هلال هستند بر اساس برنامه باید یک ششم روستاهای استان بوشهر دارای خانه هلال باشند که آمادگی لازم برای این مهم وجود دارد.

ایزدپناه راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات در خانه‌های هلال را مورد اشاره قرار داد و گفت: 4 خانه هلال استان برای راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی پیش قدم هستند و اکنون مناطق انارستان، سعدآباد، بندر ریگ و خیارزار از این مرکز بهره‌مند هستند.

وی وضعیت پایگاه امداد ساحلی در استان بوشهر را نامطلوب دانست و تأکید کرد: نوار ساحلی شهرستان گناوه که همیشه پذیرای حجم بالایی از مسافرین و گردشگران در فصول مختلف سال است ولی از پایگاه امداد ساحلی بی‌بهره است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به وجود قایق، تجهیزات غواصی، نیروی انسانی امدادی مجرب و امکانات لازم برای خدمات‌رسانی در امداد دریایی در گناوه ولی پایگاه امدادی هلال احمر در گناوه وجود ندارد. با وجود نبود پایگاه امداد دریایی در گناوه ولی نجات‌گران در سال گذشته در 31 عملیات 39 نفر از غرق‌شدگی نجات دادند.

وی زمین ایجاد پایگاه دریایی امدادی در گناوه را در بستر دریا دانست و بیان کرد: در شهر ساحلی بوشهر هم با وجود استقرار تجهیزات لازم امدادی ولی پایگاه امدادی وجود ندارد که انتظار می‌رود به این مطالبه مهم توجه ویژه شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر امداد پایگاه دریایی در شهر ساحلی دیر را هم نامساعد دانست و گفت: در شهر کنگان زمین لازم اختصاص یافته ولی بودجه لازم برای ساخت پایگاه امداد دریایی تخصیص نیافته است.

ایزدپناه با بیان اینکه پایگاه امداد دریایی در ساحل دلوار وضعیت نامناسبی ندارد، اضافه کرد: ساخت 5 پایگاه امداد دریایی در نوار ساحلی استان بوشهر نیاز به توجه ویژه است.

وی یکی از دیگر مشکلات مهم استان بوشهر امداد هوایی دانست و تصریح کرد: با وجود مجوز برای راه‌اندازی امداد هوایی هلال احمر، ولی اکنون بیش از 4 سال ساخت آشیانه بالگرد هلال احمر متوقف شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر اعتبار مصوب برای ساخت آشیانه بالگرد هلال احمر را 4 میلیارد تومان دانست و گفت: تاکنون 130 میلیون تومان آن تخصیص یافته که جوابگوی طرح مورد نظر نیست.

ایزدپناه از نبود پایگاه امدادی هلال احمر در شهرستان عسلویه خبر داد و بیان کرد: ساخت نخستین پایگاه امدادی هلال احمر در منطقه بنود عسلویه امسال اجرایی می‌شود.

وی از آمادگی ایجاد مرکز آموزش امداد دریایی جنوب کشور در بوشهر خبر داد و تصریح کرد: با توجه به وجود امکانات از جمله تجهیزات و نیروی انسانی مجرب زمینه لازم برای راه‌اندازی مرکز آموزش امداد دریایی جنوب کشور در بوشهر فراهم است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • چشم طبیعت، نمایشگاهی با الهام از زیبایی‌های طبیعت
  • نیاز مبرم به تأسیس ۵ پایگاه امداد دریایی در بوشهر
  • گریمور سینمای ایران در اردبیل تشییع شد
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • تأسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود