Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@20:25:02 GMT

جشنواره شعر آئینی در استان سمنان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۲۲۸۳

جشنواره شعر آئینی در استان سمنان برگزار می‌شود

گروه استان‌ها- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به برگزاری جشنواره شعر آئینی در گرمسار گفت: شاعران می توانند سروده های خود را درباره اهل بیت(ع) به این جشنواره استانی ارسال کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، فرشید فلاح لاله‌زاری در جمع خبرنگاران در سالن شهید مطهری سمنان اظهار داشت: امساسل در ایام محرم صفر ویژه برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی و هنری اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از جمله این برنامه‌ها را سوگواره ملی مهر محرم و برپایی نمایشگاه محرم در حرم رضوی و همچنین جشنواره استانی شعر آئینی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره شعر آئینی امسال به میزبانی شهرستان گرمسار به صورت استانی برگزار می‌شود و بدین ترتیب شاعران استان سمنان می‌توانند آثار و سروده‌های خود را در وصف و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: تولید محتوای برای فضای مجازی با رویکرد عاشورایی و حال و هوای اربعینی از اهداف برگزاری سوگواره ملی و بین‌المللی مهر محرم است که لازم است با توجه به مدت زمان باقیمانده علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره اعم از فیلم‌سازان، عکاسان و دیگر فعالان فضای مجازی نسبت به ارسال آثار خود هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

فلاح همچنین از برگزاری سوگواره استانی تعزیه در استان سمنان خبر داد و گفت: این سوگواره نیز از جمله برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان است که با مشارکت بسیار خوب  گروه‌های مختلف تعزیه این استان به میزبانی شهرستان دامغان برگزار شد.

وی در ادامه به موضوع شیوع کرونا اشاره کرد و با بیان اثرگذاری این موضوع بر نحوه برگزاری برنامه‌های مختلف آموزشی، هنری، فرهنگی و دیگر فعالیت‌ها گفت: شیوع این بیماری موجب شد بسیاری از برنامه‌ها از حالت حضوری به غیرحضوری و از طریق مجازی انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به فرآیند بسیار خوب واکسیناسیون کرونا در کشور و استان سمنان گفت: با توجه به شرایط موجود و بر اساس تابعیت از دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا تمام مسئولان در تلاش برای بازگشایی مراکز آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها هستند.

250 اثر به جشنواره شعر آئینی استان سمنان ارسال‌ شده استسوگواره مهر محرم زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورایی استنخستین سوگواره تعزیه محمدآباد زرند برگزار شد+تصاویر

فلاح عنوان کرد: نقش رسانه در اطلاع رسانی و یاری مسئولان برای اجرای هر چه بهتر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است و از عموم فعالان این عرصه درخواست داریم همکاری لازم در این زمینه را داشته باشند.

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان جشنواره شعر آئینی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۲۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود

مجتبی اکبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می‌شود، بیان کرد: این آئین در ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت در شهر امیریه از توابع شهرستان دامغان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اشاعه ترویج آداب سنت‌های ایران اسلامی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی محور و هدف اصلی این برنامه است، افزود: گل غلتان در محل بنای تاریخی ارگ سپهسالار شهر امیریه به همت شهرداری و شورای شهر برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی دامغان بیان کرد: در این جشنواره نوزادان زیر یکسال که اولین بهار زندگی شأن را پشت سر می‌گذرانند برای شادابی و طراوت میان گل‌های محمدی تطهیر و غلتانده می‌شوند.

اکبر پور با بیان اینکه در باور اهالی منطقه غلتاندن بدن نوزادان زیر یک سال، در میان برگ‌های گل محمدی باعث حفظ طراوت و شادابی و دور ماندن از بیماری‌های مختلف به ویژه آلرژی و حساسیت‌های فصلی می‌شود، تاکید کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، بازدید از گلستان‌های محمدی از دیگر برنامه‌ها خواهد بود

به‌گفته وی مراسم گل غلتان سال گذشته برای بیش‌از ۳۰۰ نوزاد برگزار شده بود همچنین این جشنواره در سال ۸۹ به شماره ۱۷۷ به عنوان نخستین اثر معنوی استان سمنان و دومین اثر معنوی کشور در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

به گزارش مهر، مردم دامغان عقیده دارند که با گل غلتان در نخستین بهار زندگی شأن نوزادان دیگر دچار حساسیت فصلی و بیماری نمی‌شوند.

کد خبر 6089729

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر