Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر پیرسرایی روز یکشنبه در جلسه پیشگیری و مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز بخش کهریزک، اظهار داشت: متأسفانه هم اکنون ساخت‌وساز در برخی از مناطق بخش کهریزک بیش از پروانه تعیین شده و توان شهر است، به همین دلیل تذکرات لازم به شهرداری‌ها ابلاغ شده تا بر اساس قدرت اجرایی با این گونه تخلفات مقابله کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری و دهیاری های باید هر زمان که دیدند ساخت و سازها بر خلاف پروانه صادر شده است با آن برخورد کنند و به هیچ عنوان منتظر تشکیل جلسات ماده ۱۰۰ نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول افزود: اجازه ساخت‌وساز منوط به پرداخت جریمه، تخلف و ترک فعل مدیران است و دستورالعمل ترک فعل و مقابله با عملکرد مدیران و پیشگیری از وقوع آن نیز تعریف شده که در صورت وجود این گونه موارد در بخش کهریزک اجرایی خواهد شد.

رییس حوزه قضایی بخش کهریزک خاطرنشان کرد: بند ۲ و ۳ اصل ۱۵۶ قانون اساسی به حوزه قضایی اجازه داده تا در راستای احیای حقوق عامه وارد شود. تذکراتی نیز در زمینه حفظ حقوق عامه داده شده و نباید این گونه باشد که تخلف انجام شود و سپس به ماده ۱۰۰ موکول و در آنجا نیز تنها به جرائم نقدی اکتفا شود.

پیرسرایی با اشاره به برگزاری جلسه توجیهی دستگاه‌های اجرایی در مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز در کهریزک اظهار داشت: هدف از تشکیل این جلسه تعیین رویه‌ای واحد جهت جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجازی است که در سطح شهر و بخش به‌وضوح دیده می‌شود.

وی ادامه داد: تفکیک وظایف هریک از دستگاه‌های ازجمله جهاد کشاورزی، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در برخورد با ساخت‌وساز غیرمجاز انجام و در این رابطه تذکراتی در زمینه لزوم همکاری و عدم ترک فعل به مدیران دستگاه‌های اجرایی اعلام شد.

رییس حوزه قضایی بخش کهریزک در ادامه بیان داشت: در شرایط فعلی آنچه قانون‌گذار به دهیاران و شهرداران اجازه داده، باید اجرایی شود، بر اساس قانون شهرداری متولی صدور جواز ساختمان بوده و مکلف است هرگونه اقدامی را که علیه مفاد پروانه و خلاف اصول شهرسازی باشد راساً با قدرت اجرایی رسیدگی کند.

پیرسرایی با اشاره به پیگیری جدی موضوع ساخت‌وساز غیرمجاز در بخش کهریزک تصریح کرد: نامه‌هایی به ۲ شهردار بخش کهریزک و دهیاری‌ها ابلاغ شده که می‌بایست کلیه اقدامات مقابله‌ای را در یک سال گذشته به حوزه قضایی اعلام کنند.

وی تأکید کرد: دهیاری‌ها بر اساس بند ۱۰ اساسنامه می‌بایست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، حتما گزارش را به مراجع مربوطه اعلام کند.

برچسب‌ها شهرستان ری پروژه ساختمانی کهریزک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری پروژه ساختمانی کهریزک شهرستان ری پروژه ساختمانی کهریزک حوزه قضایی بخش کهریزک ساخت وساز دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است

محسن ساسانی جانشین سازمان پدافند غیر عامل کشور در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان سمنان گفت : پیش بینی و پیشگیری، دو اصل بسیار مهم در حوزه پدافند غیرعامل است

وی افزود: طراحی، سازماندهی، تجهیز، آموزش، تمرین و رزمایش ارکان اصلی دستیابی به آمادگی در حوزه پدافند غیرعامل است.

وی با اشاره به لزوم آمادگی های رایانه ای برای مقابله با تهدیدات گفت : بر اساس دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل، ضروری است ۳۰ درصد نانوایی‌های سطح استان دوگانه سوز و برای شهر‌های بزرگ، نانوایی سایر پیش بینی شود.

استاندار سمنان هم در این جلسه تاکید کرد : این استان به واسطه وجود تاسیسات و زیرساخت‌های حساس، در بحث اجرای ساز و کار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی، حفاظت و حراست است. 

وی گفت: سمنان در حوزه سایبری، زیستی، امنیت غذایی، زیرساخت و فناوری نوین ، استان حساس در بخش پدافند غیرعامل است.

استاندار سمنان وجود دو نیروگاه تولید برق در این استان را یادآور شد و گفت : اجرای مطلوب ساز و کار‌های اجرایی پدافند غیرعامل برای حفاظت و حراست از این تاسیسات از اهمیت بسزایی دارد.

وی افزود: پراکندگی روستاها، راه‌های مواصلاتی مهم، شبکه‌های زیرساختی و پهناور بودن استان از دیگر مواردی است که استان سمنان را از لحاظ موارد پدافند غیرعامل مهم می‌سازد.

وی از مدیران خواست طرح دوگانه سوز شدن حداقل ۳۰ درصد خبازی‌های استان سمنان را به سرعت اجرایی کنند .

دراین جلسه همچنین تفاهم نامه مشترک در زمینه استفاده از قابلیت هوش مصنوعی در اطلاعات و عملیات بین استانداری و دانشگاه آزاد اسلامی سمنان منعقد و از موسی حسنی بعنوان نفر برگزیده رزمایش پدافند غیر عامل کشور در سال ۱۴۰۲ قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • پلمب ۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز در پردیس و بومهن + فیلم
  • تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه
  • توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ