Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در خصوص جلسه بعدازظهر امروز (یکشنبه ۱۱مهر) کمیسیون اصل ۹۰ با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: این جلسه به منظور نظارت کمیسیون بر طرز کار سازمان انرژی اتمی در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران برگزار و ضمن حضور رئیس سازمان انرژی اتمی معاونین سازمان و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها نیز در آن حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در بخش ابتدایی جلسه مصادیق عدول سازمان انرژی اتمی از اجرای قانون اقدام راهبردی طی گزارشی مطرح و نماینده مرکز پژوهش‌ها نیز در گزارش تطبیقی از وضعیت اجرای این قانون نسبت به متن مصوب مجلس و تخلفات صورت گرفته شده تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ گزارشی ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: در ادامه محمد اسلامی ضمن تاکید بر اجرای قانون مصوب مجلس و رعایت سیاست‌های نظام در حوزه انرژی اتمی قانون اقدام راهبردی را یکی از جلوه‌های قدرت ملی دانست و تاکید کرد که سازمان انرژی اتمی در دولت سیزدهم نسبت به اجرای آن پایبند است و هرگز در اجرای آن عدول نخواهد کرد و قطعا تاکیدات مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ را بر حسن اجرای آن مورد توجه قرار خواهد داد.

خضریان با اشاره به صحبت‌های نمایندگان عضو کمیسیون در جلسه امروز گفت: در ادامه جلسه نمایندگان موضوعاتی در خصوص لزوم به کارگیری نیروهای متخصص و انقلابی که در سال‌های گذشته به دلایل سیاسی از سازمان کنار گذاشته شدهاند مطرح کردند که رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که هیات جذب در سازمان مستقر شده و نسبت به بکارگیری و بازگشت این نیروها به کار اقدامات لازم انجام خواهد شد. همچنین مدیریت جدید سازمان انرژی اتمی برنامه جدی برای تولید برق و رادیو داروها و استفاده از ظرفیت انرژی صلح آمیز هسته‌ای برای بخش‌های مختلف کشور دارد و برنامه‌هایی در این خصوص به زودی ارائه خواهد نمود. 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رئیس سازمان انرژی اتمی موضوع توسعه ظرفیت تولید نیروگاه‌های برق اتمی را یکی از نیازهای امروز سند هسته‌ای دانست و تاکید کرد لازم است توان تولیدی ما به ۸ هزار مگاوات برسد و منابع لازم برای این موضوع باید تامین شده تا عقب ماندگی و ضعف اتفاق افتاده در سال‌های گذشته جبران شود و برای این کار ۸ میلیارد دلار بودجه نیاز است. 

وی در پایان تاکید کرد: خواست کمیسیون اجرای دقیق قانون مصوب مجلس است و ضمن استماع گزارش رئیس سازمان انرژی اتمی جمع‌بندی کمیسیون بر این بود که ضمن ارائه مستندات از سوی سازمان حضور تیم کارشناسی و نظارتی کمیسیون اصل ۹۰ در تاسیسات و مراکز هسته‌ای ضمن لحاظ شدن ملاحظات امنیتی در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس رئیس سازمان انرژی اتمی کمیسیون اصل هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۲۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 6090513 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری