Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس صنعت معدن و تجارت استان از تشکیل کمیته رصد مصوبات واحدهای تولیدی مشکل‌دار در اولین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور استاندار جدید خبر داد.

علی تشنه دل در کارگروه تسهیل استان اظهار کرد:  در سال ۱۴۰۰ در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، مشکلات ۷۲ واحد تولیدی و صنعتی بررسی شد و برای رفع مشکلات این واحدها، ۱۲۸ مصوبه در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون ۵۵ درصد مصوبات در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی مشکل دار، اجرایی شده که انشالله مابقی نیز به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

رئیس سازمان صمت استان سمنان در همین راستا از تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان کمیته رصد مصوبات واحدهای تولیدی مشکل دار خبر داد و گفت: باید برای رفع مشکلات این واحدها برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه تاکنون به صورت جدی از استقرار صنایع آب بَر در استان جلوگیری کردیم افزود:نبود برخی زیرساخت‌ها و از جمله کمبود منابع آبی، از موانع جدی و مشکل مهم توسعه صنعت در استان است. همچنین برق واحدهای صنعتی نیز از دیگر مباحثی است که باید برای آینده تمهیدات جدی اندیشیده شود.

رئیس صنعت معدن و تجارت استان ادامه داد: رفع تعهدات ارزی برخی از واحدهای صادرات محور، تخصیص ارز از سوی بانک مرزی و تعرفه های جدید گاز از دیگر چالش‌های پیش روی حوزه صنعت است.

وی افزود: بر اساس گزارش ها، در سال ۱۴۰۰ تاکنون در بحث تسهیلات رونق تولید، در مجموع ۳۹۹ طرح به مبلغ ۳۹ هزار و ۵۷ میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شدند.

تشنه‌دل با بیان اینکه تاکنون ۲۵۱ فقره تسهیلات به ارزش اعتباری ۸ هزار و ۴۷۵ میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است خاطرنشان کرد: همچنین ۱۴۸ پرونده با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار و ۵۸۲ میلیارد ریال، توسط بانکهای عامل در دست بررسی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صنعت معدن و تجارت واحدهای تولیدی مشکل دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ محمدرضا قربانی گفت: در شهرستان برخوار دو منطقه صنعتی دولت آباد و حبیب آباد و یک ناحیه صنعتی در کمشچه فعال است که بیش از ۲۱ هزار کارگر بیمه شده دارد و در صنایع کوچک و بزرگ، واحد‌های تولیدی و کارگاهی فعال هستند.


وی افزود: شهرستان برخوار رتبه اول اشتغال از لحاظ کمترین نرخ بیکاری را دارد و پارسال بیش از دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی جدید در سامانه رصد توسط دستگاه را ثبت کرده است.


در این بازدید فرماندار برخوار از صنایع دستی قالی بافی، نقشه کشی، خیاطی، نقاشی روی مس، نقاشی روی کاشی و سفال، مینا کاری و فیروزه کوبی در مجموعه هنری درنا بازدید

دیگر خبرها

  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند