Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات نمایشگاه بزرگ "اکسپو 2020" دبی روز گذشته دو آمار متفاوت از تعداد کارگران جان باخته در حین ساخت این نمایشگاه بزرگ امارات ارائه دادند. اولین آمار شامل مرگ 5 کارگر و دومی شامل مرگ 3 کارگر می شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از "آ بی سی نیوز"، مقامات نمایشگاه اکسپو دبی پس از ارائه آمار دوم بابت اطلاع رسانی قبلی خود معذرت خواستند و آن را "اشتباه" خواندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها علت ارائه آمار ضدونقیض خود را توضیح نداده‌اند. 

این اظهارات متناقض در حالی اتفاق می‌ افتد که امارات متحده عربی به دلیل رفتار با کارگران مهاجر مورد انتقاد فعالان حقوق بشر قرار گرفته است. 

مقامات امارات به خاطر دادن دستمزد کم و بدرفتاری با کارگران که بیشتر آنها از کشورهای آفریقایی، آسیایی و خاور‌میانه هستند، تحت انتقاد قرار دارند.

کارگران پیش از مراسم افتتاحیه نمایشگاه "اکسپو" در امارات دبی در محوطه نمایشگاه قدم می‌زنند/ عکس: رویترز

 آنها در نوبت دوم اطلاع رسانی خود از مرگ سه کارگر این پروژه پس از ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند و افزودند تعداد کارگران جان باخته این نمایشگاه 7 میلیارد دلاری در 6 سال گذشته 6 نفر بوده است.

رویترز در این باره نوشت: اکسپوی 2020 دبی به عنوان یک نمایشگاه بزرگ جهانی در هفته گذشته در دبی افتتاح شد.

برگزار کنندگان اکسپو برای اولین بار در روز گذشته از جان باختن 3 کارگر کرونایی و جراحت شدید بیش از 72 کارگر در حین عملیات ساخت و ساز بخش‌های مختلف نمایشگاه خبر دادند. این در حالیست که بیش از 200 هزار کارگر در عملیات ساخت و ساز اکسپوی دبی مشارکت داشته اند.

مقامات اکسپو با دفاع از این نرخ میزان آسیب و جان باختگان را نصف آسیب دیدگان کار ساختمان در بریتانیا اعلام کردند.

"اسکوناد مک‌گیچن" سخنگوی نمایشگاه در نشست روزانه خود گفت: "متاسفانه ما سه کارگر را به خاطر کرونا از دست دادیم. این اتفاق در طول دوره همه‌گیری رخ داد".

وی  گفت: 3 مورد از مرگ ومیرها نیز پیشتر و در حین عملیات ساخت و ساز رخ داده است. او خبرنگاران را در مورد تعداد کارگران کرونایی اکسپو و شرایط آنها به مقامات محلی ارجاع داد.

بخش رسانه‌‌ای دولت دبی بلافاصله به  درخواست رویترز برای اظهار نظر در این باره واکنش نشان نداد.

پروژه های عظیمی مانند اکسپو و آماده سازی قطر برای میزبانی جام جهانی فوتبال 2022 در حاشیه خلیج فارس تحت نظارت دقیق گروه‌های بین الملل قرار گرفته است. گروه‌های حقوق بشری نیز شرایط کارگران مهاجر کم حقوق را مورد انتقاد قرار داده اند.

ازدحام بیش از حد در محل اقامت کارگران یکی از عوامل اصلی افزایش مبتلایان کرونا در امارات متحده عربی و دیگر کشورهای عربی حومه خلیج فارس پس از  آغاز همه‌گیری محسوب می‌شود.

در امارات متحده عربی و برخی دیگر از کشورهای حوزه خلیج فارس حمایت محدودی از کارگران می‌شود.

کارگران "یقه آبی" (کارگران که کار یدی انجام می دهند) حقوق کمتری نسبت به ساعات کاری زیاد خود دریافت می‌کنند.

این کارگران معمولا آسیب‌پذیرین قشر کارگران در امارات هستند. استفاده کارفرمایان و استخدام‌کنندگان از شیوه‌های غیرقانونی مرسوم است و آنها معمولا هزینه‌های غیرقانونی مانند هزینه ویزا را از کارگران می گیرند.

مقامات نمایشگاه اکسپوی 2020 می‌گویند استانداردهای بالاتری را نسبت به قوانین امارات متحده عربی اعمال می‌کنند و پیمانکاران را ملزم به رعایت آن کرده اند.  آنها می‌گویند در صورت مشاهده تخلف مداخله خواهند کرد.

با این حال مقامات اکسپو اطلاعات دقیقی از تخلفات را منتشر نکرده اند.

امارات متحده عربی هیچ کدام از موارد مرگ و میر کرونایی را به تفکیک امارت‌های خود به ویژه در دبی به عنوان مرکزی تجاری- توریستی  ارائه نمی‌دهد.

این کشور یکی از سریع ترین کمپین‌های واکسیناسیون کرونا در جهان را آغاز و بیش از 80 درصد از جمعیت تقریبا 10 میلیون نفری خود را واکسینه کرده است.

امارات متحده عربی شرط بسته که نمایشگاه اکسپوی دبی در 6 ماه آینده حدود 25 میلیون بازدیدکننده را جذب خواهد کرد. بازدیدکنندگان 18 سال به بالا در این مرکز باید کارت واکسن یا آزمایش منفی کووید خود را نشان دهند. امکانات تست کرونا در نمایشگاه نیز وجود دارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از حضور چند واحد تولیدی استان در نمایشگاه «ایران اکسپو» با حمایت مالی این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، هاشم علایی با اشاره به حضور چند واحد تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت سال‌جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که در این نمایشگاه، چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور پیدا خواهند کرد.

وی از حمایت مالی این شرکت از حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد و افزود: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان محسوب می‌شود تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اظهار داشت: با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا ضمن کمک به ارتقای دانش و فناوری تولیدکنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.

علایی، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیئت‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود، شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

کد خبر 747521

دیگر خبرها

  • درخشش دوباره قایدی در لیگ امارات؛ آمار شگفت‌انگیز باشو
  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
  • اکسپو کنسرت‌ها را لغو کرد
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو