Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@14:47:20 GMT

شرایط جذب در هیئت علمی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۴۴۷۲

شرایط جذب در هیئت علمی چیست؟

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شرایط لازم برای جذب هیئت علمی دانشگاه های کشور به دو بخش عمده عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می شود. در شرایط عمومی، شرایطی را که جنبه عام داشته و به طور مشترک در همه رشته‌ها و دانشگاه‌ها مد نظر است، در بر می‌گیرد. مواردی ازقبیل دین، تابعیت، سن، سوء پیشینه، نظام وظیفه آقایان و نظایر آن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا دانشگاه‌ها در این بخش یکسان عمل می‌کنند و مجری مقررات و قوانین مراجع بالاتر هستند.

شرایط اختصاصی بر خلاف شرایط عمومی، در این بخش شرایطی که جنبه علمی، آموزشی و پژوهشی دارد مطرح می‌شود. مواردی از قبیل مدرک تحصیلی، سوابق آموزشی و پژوهشی، تسلط به زبان‌های خارجی و توانمندی‌های خاص مرتبط با رشته تحصیلی. روشن است که دانشگاه‌ها ممکن است در این بخش یکسان عمل نکنند و حسب نیاز خود و سطح علمی دانشگاه، شرایط متفاوتی را برای داوطلبان در نظر بگیرند.

در این میان برخی شرایط نیز وجود دارد که گاهی جنبه عمومی و گاهی اختصاصی می‌یابد. به عنوان مثال شرط معدل ممکن است در یک فراخوان برای تمام دانشگاه‌ها یکسان تعریف شود و جنبه عمومی پیدا کند و یا این که برای برخی دانشگاه‌ها (حسب درخواست آنها) مقادیرکمتر یا بیشتری اعلام شود و جنبه اختصاصی بیابد.

طبق مصوبه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی، موارد ذیل باعث حذف متقاضی می‌شود:

– مشکلات روحی و روانی

– بیماری‌های جسمی ناتوان کننده

– مشکلات اخلاقی

– داشتن ظاهر نامناسب و خلاف شئونات اسلامی

– عدم رعایت موازین اخلاقی

شرایطی که باعث اولویت متقاضی می‌شوند

طبیعتا هر داوطلب که امتیاز بالاتری کسب کند از شانس بیشتری برخوردار است، اما برخی عوامل و شرایط به عنوان عوامل امتیازآور (در شرایط مساوی میان دو یا چند متقاضی) مطرح بوده و می‌توانند باعث موفقیت داوطلب شوند:

– متقاضیان بومی همان منطقه

– نخبگان

– ایثارگران

شرایط عمومی جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

شرایط عمومی جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد، مشابه با شرایط عمومی استخدام در بسیاری از سازمان‌های دولتی و خصوصی است.

_ تابعیت ایرانی

_تعهد عدم تغییر تابعیت در طول خدمت

_سلامت روانی و جسمانی

_عدم اعتیاد

_نداشتن سوءسابقه

_ تعهد به قانون اساسی و ولایت فقیه

_کارت پایان خدمت برای آقایان

_عدم محرومیت از خدمات دولتی به صورت دائم بر اساس رای قطعی صادر شده از سوی مراجع مربوطه

_حداقل درک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه‌ای و یا مدرک سطح ۳ حوزوی

_اعتقاد به دین اسلاک یا یکی از ادیان قابل قبول در جمهوری اسلامی

_عدم سابقه عضویت یا وابستگی به گروه‌های سیاسی مخالف با نظام اسلامی ایران

_عدم اشتهار به فسق و فجور و اعمال و رفتار خلاف اخلاق و شئون شغلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه آزاد هیئت علمی علمی دانشگاه شرایط عمومی دانشگاه ها هیئت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بن کتاب دانشجویان اعلام شد

محمد خلج، مدیر کمیته اداری و مالی گفت: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست‌های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، اقدام به توزیع یارانه اعتباری خرید سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور می‌کند.

بر اساس خبر ستاد خبری نمایشگاه کتاب، او با اشاره به سقف یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان، طلاب و اعضای هیئت علمی گفت: سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب۷۰۰هزار تومان است که از این مقدار۴۲۰هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۲۸۰هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی ۸۰۰هزار تومان است که از این مقدار معادل ۴۰۰هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و ۴۰۰هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

مدیر کمیته اداری و مالی ادامه داد: یارانه اعتباری خرید کتاب (بُن کتاب) صرفا در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل استفاده است و به‌صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند. برای دریافت این یارانه در هنگام درخواست نیازی به واریز وجه نیست و یارانه اختصاصی در زمان خرید کتاب محاسبه و کسر خواهد شد.

محمد خلج در پایان گفت: اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور درصورتی که اطلاعاتشان از سوی مراکز ذیربط (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و ...) به ستاد نمایشگاه ارسال شده باشد، می‌توانند سه روز قبل از آغاز سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (از ۱۶اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به نشانی اینترنتی ketab.ir مراجعه کنند و پس از ثبت‌نام/ورود به سامانه نمایشگاه مجازی کتاب در قسمت پروفایل، درخواست خود را برای دریافت یارانه اعتباری ثبت کنند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

tags # کتاب سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • میزان بن کتاب دانشجویان اعلام شد
  • بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند 
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • تجلیل از ۶۵ عضو هیئت علمی برگزیده/ جوان‌ترین استاد ۴۵ساله و تقدیر از ۶ استاد زن
  • تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی