Web Analytics Made Easy - Statcounter

یافته های جدید نشان می دهد که خوردن صبحانه در اوایل صبح خطر ابتلا به دیابت نوع دو و دیگر اختلالات متابولیسمی را کاهش می دهد.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از msn، اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که صبح ها تا دیروقت می خوابید و خوردن صبحانه را به اواخر صبح موکول می کنید بهتر است کمی در این عادت خود تجدیدنظر کنید و عادت صبحانه خوردنتان را اصلاح کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
محققان در مطالعات اخیر خود به این نتیجه رسیده اند افرادی که خوردن صبحانه را به آخرین ساعات صبح موکول می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع دو و دیگر اختلالات متابولیک قرار دارند. تغییر این عادت نادرست حتی از عوارض ناشی از ابتلا به دیابت مانند اضافه وزن هم جلوگیری می کند. 
محققان دانشگاه نورث وسترن و دانشگاه ایلینویز دریافتند افرادی که زودتر از ساعت 8:30 صبح صبحانه می خورند در مقایسه با کسانی که بعد از این ساعت صبحانه میل می کنند قند خون پایین تر و مقاومت انسولینی کم تری دارند.
به گزارش سیناپرس، افزایش قند خون و مقاومت بدن به انسولین که نقش تنظیم کننده قند خون را در بدن ایفا می کند، دو شاخص پیش دیابتی و دیابت نوع دو به شمار می روند. طبق برآورد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا حدود 34 میلیون آمریکایی از دیابت نوع دو رنج می برند و 88 میلیون نفر پیش دیابتی هستند.

از 88 میلیون نفر مبتلا به علائم پیش دیابتی، 84 درصد از بیماری خود مطلع نیستند و به همین دلیل در معرض ابتلا به دیابت نوع دو، بیماری های قلبی و سکته قرار دارند.
بررسی ها نشان می دهد که تنظیم رژیم غذایی و صرف غذا در زمانی محدود به فرد اجازه می دهد تا هر اندازه که می خواهد غذا بخورد اما این کار باید در بازه زمانی مشخص و کوتاهی انجام شود که در نهایت سلامت متابولیک بدن را به همراه دارد.
تحقیقات صورت گرفته حاکی از آن است که مقاومت انسولینی با فواصل کوتاه غذا خوردن افزایش می یابد در حالی که میزان قند خون بدون توجه به زمان غذا خوردن به طور قابل توجهی تغییر نمی کند.به گزارش سیناپرس، بنابراین بهتر است برای صرف غذای خود زمان بگذارید و از خوردن غذا در بازه های کوتاه مدت خودداری کنید. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صبحانه دیابت دیابت نوع دو قند خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۴۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگردید تا غرق نشوید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد اعلام کرد: 


 سیلاب می‌تواند خطر غرق شدن را برای همه ایجاد کند، هر چقدر هم شناگر ماهری باشید، آب‌های کم عمق که به سرعت حرکت می‌کنند می‌توانند کشنده باشند. پس برگردید تا غرق نشوید. 


در جریان آب راه نروید چرا که ۱۵ سانتی متر آب در حال حرکت ممکن است باعث برهم خوردن تعادل شود. ارتفاع آب در حد ۳۰ سانتی‌متر، بیشتر خودرو‌ها را شناور می‌کند و ۶۰ سانتی‌متر آب در حال حرکت، می‌تواند هر خودرویی را شناور سازد. همچنین در صورت بالا آمدن سطح آب، از توقف در منطقه آب گرفته به هر دلیل بپرهیزید. 


هیچ گاه به تنهایی در یک ناحیه سیل زده به این طرف و آن طرف نروید.


 اگر پیاده هستید و در محاصره آب گرفتگی‌ها قرارداریدو ناچار به حرکتید، تاجایی که ممکن است از مسیری بروید که آب حرکت نمی‌کند و برای اینکه از استحکام زمین جلوی پای خود مطمئن شوید از یک تکه چوب دستی استفاده کنید. 


خودرو و وسایل نقلیه محل امنی در مقابل سیل نیستند.


 اگر وسیله نقلیه شما (به علت فرورفتن در آب یا گل) از حرکت ایستاد، فورا آن را ترک کرده و به جای مرتفع بروید و اگر سیلاب حرکت و سرعت دارد وخروج از خودرو خطرآفرین است؛ در داخل خودرو بمانید و در نهایت در صورت بالا آمدن آب در داخل خودرو، روی سقف بروید.

دیگر خبرها

  • آیت الله مکارم شیرازی: در اجرای طرح نور سست نشوید و محکم ادامه بدهید
  • در اجرای طرح نور سست نشوید و محکم ادامه بدهید
  • اگر می‌خواهید وزن کم کنید، شام را زودتر بخورید (فیلم)
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • برگردید تا غرق نشوید