Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@00:25:40 GMT

رییس دادگستری فارس: زندان تنها جای مجرمان خشن است

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۴۷۵۷

رییس دادگستری فارس: زندان تنها جای مجرمان خشن است

بنا بر مطلب ارسالی روز یکشنبه روابط‌عمومی دادگستری کل استان فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب ارسنجان در جمع مردم و مسئولان قضایی و اجرایی این شهرستان با اشاره به امنیت شهرستان ارسنجان ظرفیت های این حوزه قضایی در امر سرمایه گذاری را مناسب ارزیابی کرد و بر تمرکز مسئولان شهرستان و حمایت قضایی از سرمایه گذاری تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه حوزه‌های قضایی تلاش ویژه ای در راستای دستیابی به اهداف و سیاست های قوه قضائیه در دوران تحول و تعالی دستگاه قضایی داشته اند گفت: همه حوزه های قضایی از جمله دادگستری شهرستان ارسنجان این اهداف را با جدیت دنبال کرده اند که نتیجه آن جایگاه رفیع مجموعه قضایی فارس در میان استان های کشور است.

وی در ادامه ضمن اشاره به رویکرد جوانگرایی در مجموعه قضایی استان بیان کرد: تغییرات معمول مدیریتی در حوزه‌های قضایی فارس در دو سال اخیر با هدف جوانگرایی و میدان دادن به مدیران جوان صورت گرفته است و شاهد شکل گیری کادر مدیریت قضایی جوان در استان فارس طی سالهای اخیر بوده ایم.

موسوی در ادامه بر اهمیت تکریم واقعی مردم و مراجعان به دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت: این موضوع از آغاز دوران تحول در دستگاه قضایی به عنوان یکی از موضوعات محوری در سطح کلان دستگاه قضایی مد نظر قرار گرفت و هم اکنون نیز در دوران جدید از جمله تأکیدات ریاست جدید قوه قضائیه می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم و مسئولان شهرستان ارسنجان یکی از مصادیق تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی را توسعه خدمت رسانی های الکترونیکی و دادرسی های آنلاین دانست و بیان کرد: دادگستری استان فارس در دادرسی های آنلاین با زندان ها یکی از استان‌های پیشتاز در کشور است و این توقع وجود دارد که دادگستری ارسنجان نیز به توسعه دادرسی های آنلاین بخصوص در برقراری ارتباط آنلاین با مردم و استفاده مناسب از زیرساخت های ایجاد شده بیش از گذشته توجه کند.

وی همچنین بر تلاش مضاعف کادر قضایی و اداری این شهرستان در راستای کاهش هر چه بیشتر فرآیند زمانی رسیدگی ها تأکید کرد و افزود: وضعیت برخی حوزه های قضایی استان به نحوی است که می تواند بسیاری از اوقات رسیدگی در پرونده ها به روز باشد و فرآیند دادرسی مطابق با قانون در کمترین زمان ممکن انجام شود که یکی از حوزه های قضایی دارای این ظرفیت شهرستان ارسنجان است.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین موضوع حفظ حقوق بیت المال و پیشگیری از تخریب ، تصرف و تغییر کاربری غیر مجاز اراضی را از موضوعات مهم و دارای اهمیت خواند و تصریح کرد: موضوع تعیین تکلیف باغ شهرهای استان چه در شیراز و چه در شهرستان با همکاری های بین مدیران ارشد و متولیان امر باید به سرانجام برسد.

وی در پایان خطاب به رئیس و دادستان جدید این حوزه قضایی گفت: توجه به زندانیان را به صورت ویژه در دستور کار روزانه خود قرار دهید و ضمن سرکشی مستمر از زندان زمینه آزادی زندانیان جرائم مالی و غیر عمد را نیز فراهم کنید.

رئیس شورای قضایی استان فارس در ادامه تصریح کرد: زندان تنها جای مجرمان خشن و جرائم مهم است و باید زمینه  آزادی سایر محکومان مالی و جرایم غیر عمد از زندان با به کارگیری ظرفیت های قضایی فراهم شود.

در انتهای این مراسم رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تقدیر از تلاش های قاضی کامران زارع در دوران تصدی مدیریت قضایی شهرستان ارسنجان با حکم ریاست قوه قضائیه قاضی محمد یوسفی را به عنوان رئیس جدید دادگستری این شهرستان و قاضی علی اصغر علیزاده نیز به عنوان دادستان عمومی و انقلاب ارسنجان منصوب کرد.

 قاضی کامران زارع نیز با پیشنهاد رئیس کل دادگستری استان و طی حکم جداگانه ای از سوی ریاست قوه قضائیه به عنوان معاون قضایی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز منصوب شد.

در این مراسم، قاضی کامران زارع به بیان عملکرد دوران خدمت خود در ارسنجان پرداخت و حجت الاسلام والمسلمین بهرامی امام جمعه و عزیزی فرماندار این شهرستان نیز  به برشمردن اهمیت امر قضاوت در اسلام و همچنین لزوم تعامل مجموعه قضایی و اجرایی پرداختند.

در انتهای این مراسم نیز رئیس دادگستری و دادستان جدید شهرستان ارسنجان طی سخنانی برنامه های آتی خود در راستای اجرای سیاست ها و اهداف کلان قوه قضائیه و تأکیدات رئیس کل دادگستری استان را ارائه و تشریح کردند.

پس از برگزاری مراسم تکریم و معارفه هیأت عالی قضایی استان متشکل از رئیس کل دادگستری استان ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ، رئیس حفاظت و اطلاعات و معاونین قضایی و مالی عمرانی و رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز از دادگستری شهرستان های ارسنجان و پاسارگارد بازدید کردند و ضمن دیدار چهره به چهره با قضات و کارکنان و برخی از مراجعان روند ارائه خدمات قضایی در این دو حوزه قضایی را مورد بررسی قرار دادند.

ارسنجان از شهرستان های شرقی فارس است.

برچسب‌ها دادگستری ارسنجان سازمان زندان‌ها فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری ارسنجان سازمان زندان ها دادگستری ارسنجان سازمان زندان ها فارس رئیس کل دادگستری استان شهرستان ارسنجان عمومی و انقلاب حوزه های قضایی دستگاه قضایی قضایی استان قوه قضائیه استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۴۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین

حجت مرادی گفت: این اراضی مربوط به پلاک ۶ بخش ۱۷ فارس حومه شهر قیر است که بر اساس حکم صادره ۲۴ دادگاه تجدید نظر استان و با پیگیری‌های قضایی و تلاش مستمر نیرو‌های منابع طبیعی شهرستان به انفال برگشت و سند آن به نام سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور صادر شد.

او افزود: متصرف این اراضی با جمع‌آوری اسناد جعلی و اخذ رای قضایی این بخش از اراضی ملی شهرستان قیر را به مستثنیات تبدیل کرده و مدعی مالکیت آن می‌شود که سرانجام با تلاش و پیگیری مستمر نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و اقدامات و تدابیر اتخاذ شده در دستگاه قضایی این اراضی به نفع دولت آزاد و به بیت‌المال اعاده داده شد. 

مرادی، این اقدام شایسته را دستاوردی بی نظیر و نوید بخش برای طبیعت دوستان و مردم شهرستان دانست و افزود: عرصه‌های منابع طبیعی امانتی که از گذشتگان به دست ما سپرده شده و امروز بیش از هر زمان دیگری می‌بایست در حفظ و صیانت از این موهبت و سرمایه الهی اهتمام ویژه داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه حمایت‌های دستگاه قضایی در جلوگیری از زمین‌خواری و تلاش جهت رفع بعضی از تداخلات اراضی قابل تقدیر است، گفت: حفاظت از انفال مهم‌ترین وظیفه کارکنان این مجموعه است و مسئولیت حفاظت از منابع طبیعی به عنوان اولین و مهمترین اولویت‌ها از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او ضمن قدردانی از حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از مردم و شهروندان طبیعت دوست شهرستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک در اراضی ملی مراتب را به شماره تلفن شبانه‌روزی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • سفر یک روزه رئيس سازمان زندان های کشور به بشاگرد
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • رییس عدلیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است