Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، حجت‌الاسلام محمد سلیمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلامشهر عصر امروز در آستانه فرا رسیدن دهه وقف در نشستی با خبرنگاران با تشریح برنامه‌های دهه وقف اظهار کرد: در طی ۷ ماه گذشته بالغ بر ۳ هزار بسته کمک‌های مؤمنانه و معیشتی از محل درآمدهای خیریه اداره اوقاف در شهرستان اسلامشهر در بین نیازمندان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در راستای کمک به نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌دیده از ویروس منحوس کرونا همزمان با دهه وقف بالغ بر یک هزار بسته کمک مؤمنانه شامل مواد غذایی و ارزاق مورد نیاز خانوارها تهیه و توزیع می‌شود.

رئیس اداره اوقاف شهرستان اسلامشهر با اشاره به فعالیت اداره اوقاف و امور خیریه بیان کرد: به طور کلی فعالیت‌های اداره اوقاف در دو بخش بقّاع و اماکن متبرکه و امامزادگان و موقوفات تحت نظارت خلاصه می‌شود که در بحث موقوفات سه وظیفه احصاء، حفظ و ثبت موقوفه‌ها، بهره‌وری و افزایش درآمد موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفین بر عهده‌ی سازمان نهاده شده است.

حجت‌الاسلام سلیمی با اشاره به وجود ۱۱ امامزاده عظیم الشأن از نوادگان ائمه اطهار و بالغ بر ۴۰ موقوفه در شهرستان تاکید کرد: درآمدهای موقوفات متصرفی که فاقد متولی بوده و اداره آن به عهده اداره اوقاف است، بر اساس نیات واقفین صرف می‌شود و در موقوفات غیر متصرفی هم تمامی درآمدها با نظارت این سازمان صرف امور مشخص شده واقف توسط متولی موقوفه هزینه شده و به مصرف می‌رسد.

وی از راه اندازی ۲ خانه اوقاف در شهرستان اسلامشهر خبر داد و گفت: به منظور ارائه خدمات حمایتی، فرهنگی، اجتماعی و شناسایی نیازمندان واقعی، خانه‌های اوقاف در سطح منطقه راه اندازی می‌شود که در دهه وقف، خانه اوقاف منطقه نظام آباد و شهرک امام حسین(ع) با مرکزیت امامزاده ابراهیم و خانه اوقاف شهر اسلامشهر نیز به مرکزیت امامزاده عقیل(ع) راه اندازی می‌شود.

رئیس اداره اوقاف شهرستان اسلامشهر با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در امامزادگان و بقاع متبرکه ادامه داد: با توجه به اینکه امامزادگان خودگردان بوده و از هیچ بودجه دولتی استفاده نمی‌کنند، درآمدهای این امامزادگان به طور شفاف صرف امور عمرانی، جاری و خدمات فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

حجت‌الاسلام سلیمی با تاکید بر آثار فرهنگی و اجتماعی وقف در جامعه اسلامی تاکید کرد: متاسفانه سنت حسنه وقف و آثار فرهنگی و اجتماعی آن در جامعه اسلامی ناشناخته بوده و اطلاع‌رسانی دقیقی از آن به عمل نیامده که در این زمینه ضرورت فرهنگ سازی برای کسانی که بخشی از اموال و دارایی خود را وقف می‌کنند، متناسب با نیاز آن منطقه و جامعه نبوده و بعضاً اثرگذاری یک موقوفه در منطقه مشاهده نمی‌شود.

وی با اشاره به ضرورت همکاری و مشارکت اقشار مختلف جامعه در ترویج فرهنگ وقف ادامه داد: ترویج سنت حسنه وقف نیازمند مشارکت و همکاری همه ادارات، نهادها و دستگاه‌هایی است که با مردم در ارتباط هستند که تاکنون اقدام جدی در این زمینه در شهرستان انجام نشده و این ضعف بزرگی است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان اسلامشهر با اشاره به اهمیت و ضرورت ترویج فرهنگ وقف افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه، مدیران دستگاه‌ها، نهادها و ادارات مرتبط با مردم می‌توانند در جهت ترویج شعائر و ارزش‌های دینی بهترین زبان گویا برای آشنایی و ترویج فرهنگ حسنه وقف به مردم و خیرین باشند و دهه وقف فرصتی مناسب است تا اقشار مختلف جامعه با فرهنگ وقف آشنا شده و نسبت به ترویج و احیای این سنت حسنه و فراموش شده دین اسلام بیش از گذشته اهتمام ورزند.

حجت‌الاسلام سلیمی در ادامه با تشریح برنامه‌های دهه فجر در شهرستان اسلامشهر خاطر نشان کرد: غبارروبی و گلباران بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان با حضور مسؤولان و اقشار مختلف مردم، برگزاری همایش وقف، تجلیل از خادمین و مدیران امامزادگان، تجلیل از خیرین و واقفین، دیدار با پرسنل مراکز درمانی، برگزاری محفل انس با قرآن، نواختن زنگ وقت در مدارس، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با محوریت وقف، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و ده‌ها برنامه فرهنگی و معنوی دیگر از ویژه برنامه‌هایی است که در شهرستان اسلامشهر در راستای گرامیداشت دهه وقف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/

منبع: فارس

کلیدواژه: دهه وقف کمک به نیازمندان شهرستان اسلامشهر رئیس اداره اوقاف حجت الاسلام دهه وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم

 به نقل از شهرداری قم، مجید متین‌فر در جلسه هیئت‌مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر در خصوص پروژه تملک و تخریب مغازه‌های اطراف قبرستان نو اظهار کرد: با همکاری دادستانی در ماده ۸ بیش از ۹۰ درصد پروژه تملک و مغازه‌ها تخریب‌شده است.

وی افزود: به دلیل مشترک بودن دیوار وقفی با مغازه‌های قبرستان نو، اختلافاتی با اداره کل اوقاف به وجود آمده که تلاش مجموعه مدیریت شهری در راستای حل آن است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به پروژه ساماندهی میدان مطهری خاطرنشان کرد: در هسته مرکزی شهر قم نیاز به همکاری فعال تمام ارگان‌ها داریم و نقش آستانه مقدسه و اداره کل اوقاف در گسترش و پیشرفت و اجرای پروژه‌های مهم شهری بسیار پررنگ است.

متین‌فر در خصوص پروژه چهل اختران تصریح کرد: پروژه پارکینگ چهل اختران با ظرفیت ۱۰۰ خودرو و شبستان اجرا و تکمیل‌شده است.

وی تأمین بودجه برای پروژه‌های شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال جاری پشتیبان‌های ملکی متناسبی برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر در نظر گرفته‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد