Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@22:27:31 GMT

بحران سوخت در انگلیس همچنان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۵۶۴۸

بحران سوخت در انگلیس همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، با وجود سپری شدن بیش از یک هفته از بحران سوخت در انگلیس، لندن پایتخت این کشور همچنان شاهد صف‌های طولانی ماشین‌ها در پمپ بنزین هاست.

گفته شده در بهترین حالت، خرید بنزین در صف‌های طولانی پمپ بنزین‌ها حداقل سه ساعت زمان خواهد برد و البته ممکن است بنزین در این مدت نیز تمام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، کمبود شدید سوخت خودروها، موجب شده تا مواد اولیه و قطعات به موقع به کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی نرسد و روند تولید در انگلیس نیز با اختلال روبرو شود.

همچنین کمبود بنزین و گازوئیل باعث شده تا تأمین کالاهای مورد نیاز مردم در فروشگاه‌ها نیز دچار اختلال بیشتر شود و فروشگاه‌های بزرگ با قفسه‌های خالی مواجه شوند.

شرایط بحرانی کمبود سوخت همچنین فشار دوچندانی را متوجه شبکه حمل و نقل عمومی و مترو لندن کرده و گفته شده مترو لندن بدلیل هجوم مسافران با خطرات بسیاری روبروست.

گرچه وزرای کابینه بوریس جانسون ادعا کرده‌اند که بحران کمبود سوخت تا حد زیادی فروکش کرده است ولی خرده‌فروشان می‌گویند هنوز بیش از ۲۰۰۰ جایگاه عرضه بنزین با کمبود شدید سوخت مواجه هستند.

منتقدان بر این باورند که دولت انگلیس برای جلوگیری از بروز وضع موجود پیش‌بینی لازم را صورت نداده است و حتی این احتمال وجود دارد که فروش سوخت در روزهای آینده سهمیه‌بندی شود، همان گونه که برخی رانندگان خودرو در لندن گفته اند که فقط به میزان ۳۳ پوند توانسته اند بنزین خریداری کنند و با ظرفیت نیمه مجبور به ترک پمپ بنزین شده اند.

این در حالی است که همزمان، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در روز افتتاحیه اجلاس حزب محافظه کار در شهر «منچستر» گفته است که بحران سوخت علیرغم گزارش‌ها از صف‌های طولانی بنزین در برخی از مناطق کشور در حال کاهش است. با این حال، او اذعان کرد که اقتصاد انگلیس با تنش‌ها و فشارها روبه‌رو است. جانسون در ادامه گفت که ممکن است کمبود سوخت تا کریسمس ادامه پیدا کند.

در حالی که دولت انگلیس می‌گوید سوخت کافی در پالایشگاه‌ها وجود دارد، اما کمبود راننده حمل‌ونقل، عملیات انتقال سوخت به برخی پمپ بنزین‌ها را کند کرده است.

چهارشنبه گذشته، ارتش انگلیس برای جلوگیری از افزایش بحران بنزین در این کشور، نظامیان خود را برای حمل‌ونقل تانکرهای سوخت جهت رساندن به پمپ‌های بنزین در سراسر انگلیس به کار گرفت.

انگلیس در ابتدای امسال بازار اتحادیه اروپا را ترک کرد و مانع جذب رانندگان کشورهای عضو اتحادیه به شرکت‌های حمل‌ونقل شد. دولت انگلیس اکنون گفته برای مقابله با کمبود راننده، به پنج هزار راننده خارجی روادید موقت می‌دهد، اقدامی که قبلاً آن را رد کرده بود.

کد خبر 5319399

منبع: مهر

کلیدواژه: انگلیس جایگاه سوخت کارت سوخت بوریس جانسون ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی افغانستان عراق فلسطین سوریه ترکیه روسیه ایران عربستان سعودی فرانسه بحرین توافق آکوس رجب طیب اردوغان پمپ بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۵۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل مرگبار کنیا/ جستجو برای یافتن ۹۱ مفقودی همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت کشور کنیا اعلام کرد که جستجوی تیم‌های امدادونجات برای یافتن دست کم ۹۱ تن از مفقودشدگان سیل مرگبار اخیر در این کشور، همچنان ادامه دارد.

وزارت کشور کنیا دیروز در گزارش وضعیت از افزایش دست کم ۴۶ نفر به شمار قربانیان سیل ویرانگر این کشور خبر داد. براساس داده‌های دولتی، تاکنون دست کم ۱۶۹ نفر در سراسر کنیا جان خود را از دست داده و بیش از ۱۸۵ هزار نفر نیز بی‌خانمان شده‌اند.

سیل مرگبار در کنیا در حالی رخ داده است که در پی بارندگی شدید در تانزانیا و بروندی، ده‌ها نفر جان باخته و صدها هزار نفر نیز آواره شده‌اند. دانشمندان می‌گویند که تغییرات اقلیمی دلیل این بلایای طبیعی شدید و نسبتاً خارج از کنترل است.

پارسال در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیل در کنیا ناشی از پدیده «ال‌نینو»، دست کم ۱۲۰ نفر کشته شدند. این بارش‌ها پس از دهه‌ها خشکسالی که بخش‌های گسترده‌ای از شرق آفریقا را درنوردیده بود، روی داده است.

کد خبر 6093208

دیگر خبرها

  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • سیل مرگبار کنیا/ جستجو برای یافتن ۹۱ مفقودی همچنان ادامه دارد
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • سیتی همچنان روی نوار پیروزی
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد