Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از رویترز، بن فرحان این سخنان را پس از دیدار با جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است.

رویترز به جزییات بیشتر این خبر و چگونگی این گفت وگوها هیچ اشاره‌ای نکرده است.

سخنان بن فرحان چهار روز پس از آن بیان می شود که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در ریاض دیدار و دو طرف در خصوص یمن گفت وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه با محمد بن سلمان ولیعهد، خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع، عبدالعزیز بن سعود بن نایف وزیر کشور و عبدالله بن بندر وزیر گارد ملی عربستان دیدار کرد.

یک مقام ارشد آمریکایی در این باره گفته بود که  آن‌ها یک گفت و گوی مفصل در مورد جنگ یمن داشتند و هر دو طرف از تلاش‌های هانس گراندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن حمایت کرده و توافق کردند ارتباط دیپلماتیک با همه طرفها را افزایش دهند.

سخنان وزیر امورخارجه عربستان پس از آن انجام می‌شود که «جو بایدن» رییس جمهوری آمریکا بهمن ماه گذشته در اولین سخنرانی خود درباره سیاست خارجی واشنگتن مدعی شد که قصد دارد به این جنگ پایان دهد.

ادعای بایدن درحالی مطرح شده است که  کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند؛ در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد جمعیت ۲۹ میلیونی یمن نیازمند کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند و از این میان میلیون‌ها نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

برچسب‌ها جنگ یمن ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ یمن ایالات متحده آمریکا جنگ یمن ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی