Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا مهدی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رضایت جامعه دانشگاهی از آموزش‌های مجازی اظهار کرد: دو الی سه دهه‌ای می‌شود که برخی از دانشگاه‌ها در دنیا به ارائه آموزش‌های مجازی می‌پردازند.

او افزود: رسالت اولیه دانشگاه پیام نور آموزش‌های مجازی و در نهایت امتحانات پایان ترم بود، اما حضوری بودن آموزش‌ها بولد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه یافتن آموزش‌های مجازی حتی در دوران پسا کرونا بستگی به رسالت هر دانشگاه و تعریف آموزش از همان دانشگاه دارد.

مهدی تصریح کرد: تمامی مطالب برخی از دانشگاه‌ها ممکن است به صورت غیر حضوری ادامه پیدا کند، ولی یکی از بهترین تجربه‌های خوب دنیا این بوده که به سمت آموزش‌های ترکیبی یعنی حضوری و مجازی سوق پیدا کند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: آموزش‌های مجازی باعث کاهش هزینه دانشگاه، هزینه دانشجو و هزینه استادان می‌شود و به اینصورت جامعه دانشگاهی می‌تواند در هر زمان و مکانی که تمایل داشت در جلسات و کلاس‌های دانشگاهی شرکت کند.

مهدی گفت: بخشی از دروس مانند: کارگاه ها، صنایع دستی، کارگاه‌ها و آزمایش‌ها نیازمند حضور دانشجو در سر کلاس درس بوده و مجازی بودن آن‌ها اهمیت ندارد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: بخشی از مطالب دروس علوم انسانی باید حتما حضوری برگزار شوند؛ چرا که مجازی بودن آن‌ها امکان پذیر نیست و دانشجویان و استادان باید حتما به صورت چهره به چهره و حضوری و چالشی برای درک مطالب بیشتر با یک دیگر تمایل داشته باشند.

مهدی بیان کرد: آموزش‌های مجازی در رشته‌های علوم انسانی فرصت مباحث چالشی را از استادان و دانشجویان می‌گیرد؛ بنابراین آموزش‌های ترکیبی یعنی حضوری و مجازی در این زمینه الزامی است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود: آموزش‌های آنلاین و آفلاین و معرفی کتاب‌ها و جزوه‌ها هم برای شناخت بیشتر استادان و دانشجویان از مباحث کتاب امری لازم و ضروری است. مجازی تنها یک شکل نبوده و با روش‌های گوناگون و نوین می‌توان آموزش دانشجویان را ارتقا داد.

مهدی اضافه کرد: تجربه دنیا نشان می‌دهد که دانشگاه‌ها و مدارس بخشی از مطالب دروس خود را باید به صورت حضوری، آموزشی و ترکیبی برگزار کنند و درصد هرکدام از آن‌ها برای نوع آموزش‌های ارائه شده باید از سوی مدیران آموزشی تعیین شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود: مرکز IT دانشگاه ما بیش از ۳۰ آزمایشگاه مجازی راه اندازی کرده که این روش کمک زیادی به پیشبرد دروس عملی می‌کند، اما در هر صورت برگزاری کلاس‌های حضوری در اولویت دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

مهدی تصریح کرد: اگر استادان ترجیح دهند که دانشجویان نیازمند حضور در کلاس‌ها هستند، باید زمینه حضور آن‌ها در کلاس‌های درس فراهم شوند.

بیشتر بخوانید

خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیاز به افزایش ندارند دروس عملی نیمه تمام دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ترم تابستان ارائه می شود شرایط حذف ترم در دانشگاه فنی و حرفه‌ای اعلام شد آیین نامه ارتقا و استخدام ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تایید شد افزایش ۳ برابری وام دانشجویی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای رشته علوم انسانی آموزش های مجازی دانشگاه ها آموزش ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۶۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سعید غفاریان، از برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این مسابقات ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه جاری با حضور دانش‌آموزان برگزیده مرحله ناحیه‌ای در مجتمع فرهنگیان یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ نفر از دانش‌آموزان توانستند به این مرحله راه یابند، که دانش‌آموزان پسر در ۱۱ رشته و دختر در ۱۰ رشته طی دو روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت اظهار کرد: مسابقات امسال متفاوت از گذشته برگزار می‌شود به نحوی که مرحله غیر حضوری حذف و متسابقان در مرحله حضوری به رقابت می‌پردازند.

غفاریان با اشاره به اینکه مسابقات از حالت پایه‌ای خارج و در مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود افزود: در مسابقات گذشته پس از برگزاری مسابقات، مراسم اختتامیه در همان روز برگزار و برترین‌ها تجلیل می‌شدند، اما امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم واحد برای اختتامیه خواهیم داشت که با حضور مسئولان استان از برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله کشوری تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان گفت: این مسابقات نیز ۱۳ اردیبهشت‌ماه برگزار و ۴۰ نفر از فرهنگیان که توانستند در مرحله غیر حضوری رتبه برتر را کسب کنند، در پنج رشته در مرحله حضوری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار در حمایت از اقدام جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • بین گروه آزمایشی تجربی و انسانی، فاصله قابل‌ملاحظه‌ای با سایر گروه‌ها وجود دارد!
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین