Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@12:10:35 GMT

چه درجه‌ای نشان تب است؟

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۶۰۵۰

تغییر دمای بدن همیشه به معنی بیمار بودن نیست، این تغییر دما به عوامل مختلفی بستگی دارد. ناطقان: دمای بدن انسان به عوامل زیادی از جمله جنسیت، سن و فعالیت روزانه بستگی دارد.

دمای بدن در نقاط مختلف بدن و در ساعات شبانه روز متفاوت است به طوری که با تاریک شدن هوا و در حالت خواب، دمان بدن کاهش پیدا می‌کند همچنین مایعات و غذا‌هایی که در طول روز خورده می‌شود نیز در دمای بدن تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دمای بدن فرد بالغ

علاوه بر مواردی که در خصوص عوامل تاثیرگذار در دمای بدن انسان ذکر شد، دو عامل دیگر در خصوص افراد بالغ تاثیر زیادی در این مورد دارند. دمای بدن افرادی که به تیروئید کم کار مبتلا هستند پایین‌تر از حد معمول و افرادی که به هر نوع از سرطان مبتلا هستند، بالاتر از حد معمول است. به طور معمول دمای بدن یک فرد بالغ حداقل ۳۸ و حداکثر ۴۱ درجه باید باشد.

دمای بدن کودک

دمای بدن کودکان ۳ تا ۱۰ سال باید در حال معمول بین ۳۵.۵ تا ۳۷.۵ درجه سانتیگراد باشد که در کودکان خارج شدن دما از این بازه بسیار به ندرت رخ می‌دهد.

دمای بدن خردسال

دمای بدن خردسالان تا سن ۲ سال، بسیار پیچیده‌تر از افراد دیگر است و دمای آن‌ها نسبت به کودکان ۳ تا ۱۰ سال نیز بیشتر است و تا ۳۸ درجه افزایش پیدا می‌کند.

دلیل این پیچیدگی و دمای زیاد بدن خردسالان این است که سطح بدن آن‌ها نسبت به وزن بدن آن‌ها بزرگتر است و بدن آن‌ها از نظر متابولیکی نیز فعال‌تر است و گرمای زیادی تولید می‌کند.

بدن نوزادان به اندازه بدن بزرگسالان دما را تنظیم نمی‌کند، ممکن است خنک کردن بدن در زمان تب برای کودکان دشوار باشد.

چه زمانی به دکتر مراجعه کنیم؟

در صورتی که دمای بدن افراد بالغ از ۳۵ درجه پایین‌تر و از ۴۰ درجه بالاتر رفت، حتما به دکتر مراجعه کنید.

نباید دمای بدن کودکان ۳ ماه تا ۳ سال از ۳۹ درجه بالاتر رود. چراکه کوچکترین تب در نوزادان ممکن است منجر به بیماری‌های خطرناک و حتی مرگ آنها شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: درجه ، تب ، تغییر دما

منبع: ناطقان

کلیدواژه: درجه تب تغییر دما دمای بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۶۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام استان‌ها بارانی است؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از بارش باران در بیشتر استان‌ها و وزش باد شدید موقت خبر داد.

به گزارش ایسنا، ضیاییان اضافه کرد: جمعه (۱۴ اردیبهشت) به‌جز استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی در بوشهر این وضعیت را خواهیم داشت.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: شنبه (۱۵ اردیبهشت) در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب، شمال شرق دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در دو روز آینده در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز نیز بارش رخ خواهد داد و دریا در این نواحی مواج می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۳ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری، از بعد از ظهر بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۱۴ اردیبهشت) قسمتی ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۶ و ۵ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۳۱ و ۳۲ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • ادامه بارش‌ها در برخی مناطق کرمان
  • نفوذ ناپایداری‌ها به جو خراسان جنوبی
  • جوی ناپایدار در اروند
  • دمای هوای زنجان کاهشی شد
  • کدام استان‌ها بارانی است؟
  • تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • رگبار و رعد و برق قم را در برمی‌گیرد