Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، یک مقام ارشد نظامی هند از استقرار همزمان نظامیان چین و هند در مناطق مرزی مجاور دو کشور خبر داد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» ژنرال «منوک موکوند ناراوان» رئیس ستاد نیروهای مسلح هند روز یکشنبه از استقرار شمار قابل توجه نیروهای چینی در مرز 3500 کیلومتری با هند در منطقه «لاداخ» و نگران کننده خواندن این تحرک نظامی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژنرال ناراوانه گفت ارتش هند نیز در حال افزایش شمار نیروهای خود در مرز با چین است.

وی گفت: «ما همچنین تسلیحات پیشرفته‌ای را به کار گرفته‌ایم. ما قوی هستیم و آمادگی لازم را برای برآوردن هرگونه حادثه داریم.»

هند و چین از زمان درگیری در ژوئن گذشته مذاکرات نظامی  سطح بالایی انجام داده‌اند. سخنان رئیس ستاد نیروهای مسلح هند چند روز پس از آن بیان شد که «هوآ چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین نظامیان هندی را به عبور غیر قانونی از مرز به خاک چین متهم کرد، اتهامی که به گفته دهلی نو هرگز واقعیت ندارد.

رسانه‌های محلی روزهای گذشته با استناد به منابع ناشناس مدعی شدند که نزدیک به 100 نظامی چینی  اواخر ماه اوت برای چند ساعت از مرز با هند در منطقه ایالت «اوتاراکند» عبور کرده اند.

هند و چین که در سال 1962 در یک جنگ مرزی تمام عیار جنگیدند، مدتهاست که یکدیگر را متهم می‌کنند و سعی دارند در امتداد مرز غیر رسمی خود  که به خط کنترل واقعی معروف است، قلمرویی را تصرف کنند.

نیروهای هند و چین اخیرا  در یک تقابل بر سر منطقه مرزی لاداخ در هیمالیا قرار گرفتند که در آن ۲۰ نظامی هندی کشته شدند و چین هم تلفاتی داشت اما آماری درباره تعداد تلفات ارائه نکرد. هر دو طرف هندی و چینی یکدیگر را بابت درگیری‌های مرزی اخیر و نقض حاکمیت ارضی مقصر می‌دانند.  

یک مقام بلند پایه ارتش هند  چندی قبل  از تحرکات نیروی هوایی چین و استقرار موشک‌ها و رادارها این کشور در  لاداخ شرقی خبر داد. «مارشال بهادرا» مقام ارشد نظامی هند با اشاره به این مطلب گفت که چین در امتداد خط کنترل (LAC)  شمار زیادی رادار، موشک‌های سطح به هوا، سطح به سطح مستقر کرده است.

به گفته این مقام هندی، نیروی هوایی چین هواپیماهای جنگنده بومی خود از جمله «جی-10»، «جی-20»  و «سوخو-30» ساخت روسیه را در تبت نزدیک مرز هند مستقر کرده است. این کشور همچنین سامانه‌های  دفاع هوایی «اس-400» را نیز فعال کرده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که حمله های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه بخش های مسکونی نوار غزه همچنان بعد از گذشت بیش از هفت ماه ادامه دارد نیروهای فلسطینی و لبنانی نیز دست بسته نمانده و وارد کارزار نبرد شدند.

بمباران بخش های مسکونی نوار غزه ادامه دارد

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که حمله های هوایی جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز نیز مانند روزهای گذشته همچنان به شدت قبل ادامه داشته است.

بر اساس این گزارش، جنگنده های رژیم صهیونیستی طی ساعت های گذشته محله الصبره در جنوب شهر غزه را بمباران کردند.

اطراف دانشگاه اسلامی واقع در منطقه معن در خان یونس در جنوب نوار غزه نیز شاهد حمله های هوایی رژیم صهیونیستی بوده است.

نیروهای دفاع شهری نوار غزه نیز اعلام کردند که پیکرهای شش شهید فلسطینی را از زیر آوار منطقه الامل در غرب استان خان یونس بیرون کشیدند.

حمله های هوایی رژیم صهیونیستی اطراف اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را نیز در برگرفت. این جنگنده های متجاوز خانه های مسکونی را در محله الزیتون واقع در شهر غزه بمباران کردند.

در همین حین توپخانه رژیم صهیونیستی نیز حمله های خود را علیه نوار غزه از سر گرفت و اردوگاه النصیرات واقع در مرکز این باریکه را هدف قرار داد.

عملیات نیروهای لبنانی و فلسطینی علیه متجاوزان صهیونیست

در کنار نبرد نیروهای فلسطینی علیه ارتش رژیم صهیونیستی، نیروهای مقاومت اسلامی لبنان نیز از آغاز جنگ در نوار غزه در کنار ملت فلسطین با متجاوزان صهیونیست جنگیده اند.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که نیروهای لبنانی بار دیگر مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را با سلاح های مناسب هدف قرار دادند.

در این گزارش آمده است: نیروهای مقاومت اسلامی لبنان موفق شدند یک ساختمان را که نظامیان صهیونیست در منطقه اشغالی آویویم در آن پنهان شده بودند هدف قرار دهند.

در همین راستا نیروهای فلسطینی اعلام کردند که با شلیک چند خمپاره محل تجمع نظامیان صهیونیست و جنگ افزارهای آنها را هدف قرار دادند. این عملیات نیروهای فلسطینی در محورهای جحرالدیک و نتساریم به صورت موفقیت آمیزی انجام شد.

این در حالی است که جنگنده های رژیم صهیونیستی علاوه بر بمباران بخش های مختلف نوار غزه بار دیگر جنوب لبنان را نیز هدف قرار دادند. خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که جنگنده های رژیم صهیونیستی اطراف منطقه الخیام در جنوب لبنان را بمباران کردند.

علاوه بر آن، منطقه کفرکلا واقع در جنوب لبنان نیز طی بامداد امروز شاهد یک حمله هوایی از سوی جنگنده های متجاوز صهیونیستی بود.

بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها

این در حالی است که نظامیان صهیونیست بامداد امروز به صورت گسترده به شهرهای مختلف کرانه باختری حمله کرده و تعدادی از شهروندان این منطقه را بدون دلیل موجه بازداشت کردند.

شبکه الجزیره گزارش داد که در جریان حمله نظامیان صهیونیست به شهر قلقیلیه در کرانه باختری دست کم یک فلسطینی به ضرب گلوله این متجاوزان نزدیک دیوار حائل زخمی شد.

عناصر صهیونیست به خانه های مسکونی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری نیز حمله کرده و این خانه ها را تفتیش کردند.

مسجد منطقه سیله الظهر در جنوب جنین نیز شاهد یورش نظامیان صهیونیست و محاصره نمازگزاران حاضر در این مسجد بود. خیابان قدس در شهر نابلس و اردوگاه قدیمی عسکر در شرق نابلس نیز شاهد این حمله های وحشیانه نظامیان صهیونیست بودند.

محمود عبدالقادر ابوسلیم، محمد احمد ابوسلیم، صائب فهمی ابوسلیم و معتز سمیح وهدان چند اسیر فلسطینی بودند که تنها چند روز بعد از آزادیشان در منطقه رنتیس واقع در شمال غرب رام الله مجدداً توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شدند.

در این میان نیروهای فلسطینی مستقر در کرانه باختری در برابر تجاوزات نظامیان صهیونیست به این منطقه ساکت نمانده و آنها را هدف قرار دادند. شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که رزمندگان گردان های قدس شاخه نابلس موفق شدند نظامیان صهیونیست و جنگ افزارهای آنها را در محور عسکر گلوله باران کنند.

رزمندگان فلسطینی همچنین به نبرد با متجاوزان اشغالگر در شرق شهر نابلس پرداختند. در این عملیات نیروهای فلسطینی عناصر صهیونیست نزدیک میدان المسلخ در نابلس مورد حمله قرار گرفتند.

تصمیم گیری تل آویو درباره توافق تبادل اسرا طی ۲ یا سه روز آینده

از سوی دیگر رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که بر اساس برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی این رژیم طی ۲ یا سه روز آینده در خصوص توافق تبادل اسرا یا حمله به رفح تصمیم گیری می کند.

عبداللطیف القانوع سخنگوی حماس پیشتر گفته بود: خواسته های مقاومت شروط غیرقابل انجام نیست بلکه خواسته های مشروعی است که میانجی‌گران آن را درک می کنند.

وی افزود: هیچ توافقی مادامی که خواسته های عادلانه ملت ما شامل برقراری آتش بس، خروج اشغالگران و بازگشت آوارگان محقق نشود، موفق نخواهد شد.

القانوع گفت: تضمین توقف آتش بس دائمی رکن اساسی برای وارد شدن به جزئیات مذاکرات و موفقیت توافق با اشغالگران است.

سخنگوی حماس بیان کرد: اشغالگران با پروژه کوچاندن و سیاست گرسنه نگه داشتن یا به کار گیری سلاح گسترش هرج و مرج، موفقیتی نخواهند داشت.

وی افزود: آنچه اشغالگران طی هفت ماه گذشته با ویرانی و کشتار جمعی نتوانستند به آن برسند در وقت اضافه جنگ هم نمی توانند به آن برسند.

کد خبر 6092692

دیگر خبرها

  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است