Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهمن خدادادیان کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به بازگشایی برخی مدارس با رعایت ضوابط بهداشتی، گفت : در حال حاضر مدارس روستایی و عشایر زیر ۱۵ نفره و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارو دانش برای دروس کارگاهی و موسسات و آموزشگاه‌های هنری، کنکوری و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. فعال هستند.

او گفت : طبق ابلاغ صورت گرفته اجازه حضور دانش آموزان در مدارس شهری و روستایی بالای ۱۵ نفر زمانی داده می‌شود که دانش آموزان هر دو دوز واکسن را تزریق کرده و از زمان تزریق دوز دوم ۲۱ روز گذشته باشد.

خدادادیان افزود: در برخی مدارس ابتدایی هم بسته به نظر شورای مدارس، فعالیت مدارس با رعایت دستورالعمل ها جریان دارد.

او افزود: در این شرایط با توجه به بحث کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل ها، بازرسی از مدارسی که فعالیت دارند با جدیت هرچه تمام‌تر در دستور کار قرار دارد.

خدادادیان ادامه داد: هم اکنون ۱۰۰ بازرس بهداشت محیط نظارت بر مدارس و آموزشگاه‌های خصوصی را برعهده دارند.

او با تاکید بر لزوم رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی در مدارس، گفت: دراین زمینه قطعا با جدیت عمل خواهد شد و با مدارس متخلف برخورد می‌شود.

خدادادیان گفت: در همین راستا تاکنون به دو مدرسه اخطار جدی داده ایم و در صورت نبود رسیدگی این مراکز ابتدا به آموزش و پرورش جهت برخورد و در ادامه و درصورت نبود رسیدگی به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه در خصوص رعایت دستورالعمل ها در مدارس، افزود: در وهله اول استفاده از ماسک در مدارس در اولویت قرار دارد و نیاز است که والدین و مربیان در این زمینه آموزش‌های لازم را به دانش آموزان ارائه دهند.

او افزود: از طرفی رعایت فاصله فیزیکی بسیار حائز اهمیت است و نیاز است که کلاس‌ها با تعداد نفرات کم و با رعایت فاصله فیزیکی برگزار شوند.

خدادادیان گفت: از طرفی ساعت برگزاری کلاس‌ها هم نباید طولانی مدت باشد و باید در کوتاهترین زمان ممکن کلاس‌ها برگزار شود.

او با بیان اینکه فعالیت بوفه‌ها در مدارس کاملا ممنوع است، گفت: هیچ مدرسه‌ای حق عرضه خوراکی و نوشیدنی به دانش آموزان را ندارد.

خدادادیان افزود: دراین شرایط والدین باید خوراکی و نوشیدنی مورد نیاز دانش آموزان را برای آن‌ها تهیه کرده و در کوله پشتی و کیف آن‌ها قرار دهند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا دستورالعمل ها بهداشت محیط دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۶۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در آستانه روز معلم و با حضور جمعی از مسئولان، فرهنگیان و دانش آموزان زنگ سپاس معلم در مدارس استان نواخته شد.

در این مراسم که همزمان با سراسر کشور انجام شد، از تلاش‌های معلمان فداکار در امر تعیلم و تعلم دانش آموزان تقدیر شد.

 مراسم زنگ استانی سپاس معلم  در دبستان حضرت مریم (س) روستای گمبوعه شهرستان حمیدیه نواخته شد.

در این مراسم عبدالله  حبیبی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با تبریک روز معلم گفت: معلم انسان را به نور می‌آورد و مسیر هدایت را به دست خود گرفته است. امروز دور هم جمع شده‌ایم تا از این مقام قدردانی کنیم.

وی افزود: معلم در هر جامعه‌ای با هر دین، مذهب و فرهنگ، قابل احترام است همان گونه که تعلیم و تربیت در اسلام زمان و مکان نمی‌شناسد. دانش آنقدر جایگاه دارد که انسان‌ها  باید تمام زندگی خود را وقف آن کنند.

وی ادامه داد:  امروز کار‌های فرهنگی سپاه کمتر از معلمان نیست. روحانیت نیز در حوزه‌های علمیه همه معلم هستند و نقش هدایت جامعه را بر عهده گرفته‌اند.

 

دیگر خبرها

  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • جایی که تعلیم و تربیت با عشق گره می‌خورد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • معلمی خاص برای دانش آموزان خاص
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس خوزستان