Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، فراشی، رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: شورای مُزد فرش دستبافت استان همدان تشکیل و راه‌اندازی شده و تولیدکننده و بافندگان استان می‌توانند به راحتی برای قیمت‌گذاری فرش خود و یا تعیین دستمزد بافنده به این شورا مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه دفتر شورای مُزد استان همدان در اتحادیه صنف واقع در سرای روحانی قرار دارد، بیان کرد: آقایان کندی رئیس شورا، صباغ نایب رئیس و ایزدی دبیر این شورا تعیین شده‌اند.

فراشی با بیان اینکه شورای مُزد فرش دستباف در سطح کشور تنها در استان قم وجود دارد و شورای مُزد فرش دستبافت استان همدان دومین شورای مُزد فرش دستبافت راه‌اندازی شده در سطح کشور است، یادآور شد: استان همدان چندین سال پیش تنها دارای شورای فنی فرش بود که این شورا نیز به دلایل مختلف از چندین سال پیش منحل شد.

او اضافه کرد: عدم وجود شورای مُزد فرش دستبافت موجب آن بوده که در حق بافنده ظلم شده و دستمزد واقعی نامشخص باشد و بافنده و یا تولیدکننده به حق واقعی خود نرسیده و بیشترین سود را دلالان و واسطه‌های فرش ببرند.

فراشی ادامه داد: با راه‌اندازی این شورا در واقع شورای مزد قیمت واقعی فرش را اعلام کرده و تولیدکننده و بافنده از قیمت واقعی فرش دستباف باخبر می‌شوند و ضمن اینکه این قیمت‌ها در قیمت مصرف‌کننده تأثیری ندارد، اما سود دلال و واسطه منطقی و کمتر خواهد شد.

او تأکید کرد: علاوه بر آن بافنده و تولیدکننده از عیب فرش که بر روی قیمت تأثیر دارد، باخبر شده و در تولیدات بعدی خود لحاظ می‌کنند.

استان همدان دارای ۵۰ هزار نفر بافنده فرش است، سالیانه ۲۰ هزار متر مربع فرش دستبافت در سطح استان همدان توسط بافندگان فرش تولید می‌شود و این استان جزء شش و یا هفت استان‌های برتر در تولید فرش و فعالیت‌های مرتبط با فرش به شمار می‌رود.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن فرش دستباف استان همدان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۷۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ حجت الاسلام حیدری در این خصوص اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷۳ شعبه شورای حل اختلاف در ۱۹ حوزه قضایی دایر می‌باشد که از این تعداد ۸۹ شعبه در شهر‌ها و ۸۴ شعبه نیز در روستا‌ها فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: از ۹۷ هزار و ۲۵۳ فقره پرونده وارده در سال گذشته به شورا‌های حل اختلاف استان، تعداد ۹۶ هزار و ۸۶۱ فقره پرونده مختومه و مورد رسیدگی قرار گرفته شده است.
حجت الاسلام حیدری نسبت مصالحه در پرونده‌های قابل صلح و سازش شورا‌های حل اختلاف استان را ۵۱ درصد اعلام کرد و افزود: طی سال گذشته ۳۴ هزار و ۶۵۵ فقره پرونده با میانجیگری شورا‌های حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده و از مراجعات افراد به محاکم و دادسرا‌ها جلوگیری بعمل آمده است.
این مقام قضایی بیان کرد: درسال ۱۴۰۲ بالغ بر ۹۴ درصد از اوراق قضایی شورا‌های حل اختلاف به صورت الکترونیکی به مخاطبین ابلاغ گردیده، که علاوه بر کاهش زمان رسیدگی باعث تسریع در انجام امور قضایی، صرفه جویی در وقت و هزینه و رضایتمندی مراجعین شده است.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری استان قزوین گفت: تحقق صلح سازش در پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در سال جاری است.

دیگر خبرها

  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین