Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع لبنانی به شبکه «المیادین» گفتند، عربستان سعودی هیچ تغییری در موضعش در قبال لبنان پس از تشکیل دولت جدید در این کشور نداده و «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان بر روی مذاکره با صندوق بین‌المللی پول برای حل بحران‌های لبنان حساب کرده است.

این منابع تأکید کردند، موضع عربستان سعودی در قبال لبنان همچنان سختگیرانه است و ریاض هیچ تغییری در موضع خود مبنی بر عدم مداخله در بحران لبنان و فاصله گرفتن منفی از آن نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع مذکور تأکید کردند، میقاتی امیدوار است که ارتباط آمریکایی-سعودی بر موضع «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در قبال لبنان تأثیر بگذارد به نحوی که ریاض کمک کند یا حداقل ممنوعیت را درباره واردات کالاهای لبنانی یا سفر شهروندان لبنانی بردارد.

در ادامه این گزارش آمده ، تکیه فعلی میقاتی بر مذاکره با صندوق بین‌المللی پول و تلاش برای حل بحران‌های لبنانی‌ها و کاستن از آن به قدر امکان است.

منابع مذکور افزودند، لبنان تا قبل از انتخابات پارلمانی در بیست و هفتم مارس آینده هیچ حمایت جدی دریافت نخواهد کرد. کشورهای در ارتباط با لبنان از جمله آمریکا و فرانسه متقاعد شده‌اند که موازنه قوای سیاسی فعلی در لبنان را تنها با انتخابات می‌توان تغییر داد.

در ادامه این گزارش آمده، همزمان با حجم فشارها بر لبنان، حزب‌الله در راستای اشاره به مدل جایگزین کار می‌کند و به نظر می‌رسد که همچنان دنبال کمک گرفتن از شرق و ایران است، مادامی که ریاض و واشنگتن بازی فشار بر مردم و محاصره لبنان را ادامه می‌‌دهند.

چند ماه پیش، منابع خبری لبنانی از دیدار محرمانه «جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان و «ولید البخاری» سفیر عربستان سعودی در بیروت خبر دادند.

به گزارش الاخبار، سفیر ریاض در این دیدار به عون گفت که عربستان سعودی برای کمک به ارتش لبنان، شرط دارد و در ادامه مدعی شد ، نیروهای وابسته به حزب الله، «بر خلاف دستورات، در اقدامات این نهاد نظامی مداخله می‌کنند». (جزئیات بیشتر)

الاخبار چندی پیش نیز در یادداشتی تلاش برای باز کردن درهای عربستان سعودی را اولین آزمون سخت دولت لبنان و میقاتی توصیف کرد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: دولت جدید نجیب میقاتی عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۷۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که در جریان بمباران خانه‌های مسکونی در محله النصر واقع در رفح دست کم ۱۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و چند تن دیگر زخمی شدند.

شبکه الجزیره نیز از وقوع ۲ حمله هوایی علیه منطقه‌های الزوایده و المغراقه واقع در مرکز نوار غزه خبر داد.

طی بامداد امروز جنوب لبنان نیز شاهد حمله‌های شدید جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بود.

شبکه الجزیره گزارش داد که شهرک‌های «مارون الرأس»، «طیرحرفا» در جنوب لبنان شش مرتبه هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد که جنگنده‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی دو منطقه «مارون الراس» و «طیرحرفا» در جنوب لبنان را چندین نوبت بمباران کردند.

لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌های خود در مقابله با گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان، منطقه‌های غیر نظامی در غزه و جنوب لبنان را هدف قرار می‌دهد.

گزارش‌های رسانه‌ای همچنین از عملیات موشکی جدید مقاومت اسلامی لبنان و شلیک دست کم ۳۰ موشک از سمت جنوب لبنان به منطقه اشغالی الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

کد خبر 6090524

دیگر خبرها

  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟