Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس ارزیابی سالانه مرکز همکاری‌های علمی و بین‏ المللی وزارت علوم، دانشگاه تبریز با طی روند صعودی در سال‌های اخیر، جایگاه پنجم دانشگاه‌های کشور و جایگاه سوم دانشگاهه‌ای جامع و برتر کشور را بدست آورد.

سعید شجاعی، مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز در گفتگو خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، گفت: این ارزیابی بر اساس اطلاعات مراکز علمی، آموزشی و دانشگاه‌های کشور که در سامانه ارزیابی بین‌المللی مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی به آدرس rms.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

cissc.ir بارگذاری شده و بر اساس فرآیند تعریف شده، مراحل سنجش و تحلیل وراستی ازمایی را طی کرده است، انجام شده است.


شجاعی مطرح کرد: تعداد نشست‌های مجازی با اساتید و پژوهشگران بین المللی (سمینار، کنفرانس، نشست، کلاس درس)، تعداد پروژه‌های مشترک تحقیقاتی جاری، میزان گرنت‌های بین المللی دریافتی (به هزار دلار)، تعداد دانشجویان بین الملل، تعداد دوره‌های آموزشی مشترک، تعداد اعطای فرصت مطالعاتی به دانشجویان پسا دکتری بین المللی و اعضای هیات علمی خارجی، تعداد مقالات مشترک بر مبنای WOS، رتبه در بین دانشگاه‌های معتبر دنیا بر مبنای ISC از جمله شاخص¬های مورد ارزیابی دانشگاه‌ها بوده است.
وی افزود: در این ارزیابی، دانشگاه تبریز با برگزاری ۸۰ رویداد علمی مجازی رتبه ششم، اجرای ۶۲ پروژه مشترک تحقیقاتی با اساتید خارجی جایگاه دوم، دریافت بیش از ۷۰۰ هزار دلار اعتبار بین‌المللی رتبه نهم، جذب ۶۸۷ دانشجویان خارجی جایگاه ششم، برگزاری ۲ دوره مشترک آموزشی رتبه سوم، ارایه ۶ فرصت مطالعاتی به محققین پسادکتری و اعضای هیات علمی خارجی جایگاه سوم، ارایه ۱۰۲۶ مقاله مشترک بر مبنای WOS سال ۲۰۲۰ رتبه دوم و کسب جایگاه ۱۰۰۰-۹۰۱ دنیا در ارزشیابی بین المللی ISC رتبه چهارم را بدست آورده است.


مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز اظهار داشت: بر اساس این ارزیابی علمی بین‏ المللی در بین واحد‌های دانشگاهی، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه تهران، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه صنعتی شریف به ترتیب جایگاه اول تا چهارم را کسب کرده اند.


وی تصریح کرد: با ابراز امیدواری کردند که با چابک سازی و ساماندهی صورت گرفته در ساختار مدیریت همکاری‌های علمی و بین المللی و بازنگری درنحوه پیشبرد وظایف و برنامه ریزی‌های انجام شده در راستای ایجاد فرصت‌های جدید، دانشگاه تبریز جایگاه واقعی خود را به عنوان دانشگاهی پیشرو در عرصه همکاری‌های علمی و بین المللی بیش از پیش تثبیت کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه تبریز وزارت علوم دانشگاههای برتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۷۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ و زلزله؛ بلایایی که تاب‌آوری کشورها را به‌خطرمی‌اندازند

امروز ملاک در رده‌بندی مخاطرات دنیا، تعداد کشته‌ها نیست، به عنوان مثال تعداد کشته‌های شما در سیل ممکن است زیاد باشد اما کشور را به خاطر نمی‌اندازد! فقط دو حادثه وجود دارد که با ملاک جدیدِ تا‌ب‌آوری کشور را به هم بریزند که یکی جنگ و دیگری زلزله است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر عبدالرضا سروقدمقدم؛ عضو هیئت علمی ژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در نشست خبری که امروز  در محل این پژوهشگاه برگزار شد، اظهار کرد: ما 33 سال است که کنفرانس‌های علمی را داریم و زمانی که کنفرانس پژوهشگاه آغاز شد کنفرانس دیگری را در کشور شاهد نبودیم و کنفرانس زلزله، نخستین کنفرانس بین‌المللی بعد از انقلاب بود که در سطح وسیع برگزار شد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی گفت: امسال نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی برگزار خواهد شد. ما مخاطرات زیادی از جمله فرونشست، آتش‌سوزی،‌ سیل داریم و ازطرفی تعداد کشته‌ها در تصادفات رانندگی و آلودگی هوا از زلزله بیشتر است و سؤال اینجاست که چرا ما باید این مقدار به بحث زلزله توجه کنیم؟!

سروقدمقدم ادامه داد:‌ امروز ملاک در رده‌بندی مخاطرات دنیا، تعداد کشته‌ها نیست، به عنوان مثال اگر تعداد کشته‌های شما در سیل ممکن است زیاد باشد اما کشور را به خاطر نمی‌اندازد! فقط دو حادثه وجود دارند که با ملاک جدید یعنی تا‌ب‌آوری، کشور را به هم بریزند که یکی جنگ و دیگری زلزله است.

ثبت 16 هزار زلزله در سال گذشته

عضو هیئت علمی ژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله گفت: کشورهای مثل هائیتی بعد از یک زلزله، استقلال خود را از دست می‌دهد و این نشان‌دهنده اهمیت موضوع زلزله است.

وی تأکید کرد: هدف از برگزاری این کنفرانس علمی، علاوه بر بحث درباره یافته‌های جدید علمی، برطرف کردن دغدغه مدیران شهری نیز است. شعار این کنفرانس "زلزله و کلان‌شهرها با تمرکز بر تهران" است چراکه دغدغه مسئولان را در موضوع زلزله تهران کامل شاهد بودیم.

سروقدمقدم تصریح کرد: وظیفه این کنفرانس آن است که یک اجماعی را در این موضوع برای مدیران شهری ایجاد کند.

وی با تاکید بر ارتقای تاب‌آوری کشورها در برابر مخاطرات، اظهار کرد: بعد از زلزله بزرگ سرپل ذهاب کرمانشاه جامعه مهندسی به این نتیجه رسید که اگر 40 درصد از آیین‌نامه‌ها را در ساخت سازه‌ها رعایت کنند، می‌توانند جلوی بسیاری از تلفات را بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه
  • جنگ و زلزله؛ بلایایی که تاب‌آوری کشورها را به‌خطرمی‌اندازند
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد