Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، انتخابات زودهنگام و پیش از موعد عراق طبق برنامه ریزی ها، ۱۰ اکتبر جاری (۱۸ مهر ۱۴۰۰) در این کشور برگزار خواهد شد.

«عبدالامیر الشمری»، رئیس کمیته عالی امنیت انتخابات عراق در نشست مطبوعاتی خبر داد که ۲۵۰ هزار نیروی امنیتی و نظامی امنیت انتخابات پیش روی این کشور را بر عهده دارند.

وی افزود که نیروهای امنیتی و نظامی برای تامین امنیت و اطمینان از حفاظت از شعب اخذ رای در سراسر کشور به حالت آماده باش درآمده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الشمری ادامه داد که در همین چارچوب ۲۵۰ هزار نیروی عملیاتی نظامی و امنیتی در استان های ۱۸ گانه عراق تامین امنیت انتخابات دهم اکتبر را برعهده دارند.

جانشین فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق بیان کرد که در اجرای این طرح امنیتی نیروهای یاد شده امنیت، حفاظت و پایش ۸۲۷۳ شعبه رای در سراسر کشور تامین می کنند.

این مقام بلندپایه نظامی عراق یادآور شد که صندوق های رأی در پنجم اکتبر (۱۳ مهر ) وارد مراکز رای گیری می شود و همه مقدمات و ابزارهای امنیتی در این زمینه تامین شده است.

رقابت های انتخاباتی مجلس میان گروه های سیاسی عراق از مدت ها پیش شدت گرفته است و پیش بینی می شود هر چه انتخابات به موعد برگزاری نزدیک تر شود، مشارکت عراقی ها و رقابت گروه های سیاسی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

رقابت ها در روزها و هفته های گذشته آن قدر شدید و داغ بوده که به آتش زدن تابلوهای انتخاباتی برخی نامزدها و گروه های سیاسی انجامیده است.

همزمان با این پدیده ها که به اعتقاد ناظران، خبر از احتمال تشدید خشونت ها در آستانه انتخابات پارلمانی عراق می دهد، گزارش ها حاکی است که احتمالا انتخابات آینده این کشور با پاره ای شگفتی ها و نتایج غیرمنتظره همراه باشد و برخی گروه های جدید را در صحنه سیاسی این کشور مطرح کند.

کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق پیشتر گفته بود که ۴۴ ائتلاف سیاسی و ۲۶۷ حزب به علاوه بیش از سه هزار و ۵۲۰ نامزد در انتخابات مجلس مشارکت می کنند که یک هزار و دو نامزد از ائتلاف های سیاسی و یک هزار و ۶۳۴ نامزد با معرفی از سوی احزاب و ۸۸۷ نامزد نیز به صورت مستقل نام نویسی کرده اند.

این کمیسیون، شمار نامزدهای زن شرکت کننده در انتخابات زودهنگام عراق را ۹۶۳ نفر اعلام کرده و افزوده است که سهمیه ثابت زنان در انتخابات آینده عراق نیز ۲۵ درصد در نظرگرفته شده است.

کمیسیون عالی مستقل انتخابات، تعداد کل واجدان شرایط رای در کشور ۴۰ میلیون نفری عراق را بیش از ۲۵ میلیون نفر اعلام کرده است.

این انتخابات قرار است با نظارت ۱۳۰ ناظر بین المللی از کشورهای مختلف همراه باشد.

گروه های سیاسی گوناگون شیعه، کرد و سنی به عنوان مهمترین و عمده ترین بازیگران صحنه سیاسی این کشور متناسب با سهم خود از همان نخستین روزهای تعیین دهم اکتبر و حتی پیش از این تاریخ رایزنی های خود را برای کسب کرسی های بیشتر پارلمان آغاز کرده و همچنان به این رایزنی ها ادامه می دهند.

دولت عراق زیر فشار اعتراض های گسترده مردمی که از اکتبر ۲۰۱۹ آغاز شد و به استعفای «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر پیشین منجر شد، ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱ را به عنوان زمان برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام کرد.

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش مشارکت انتخاباتی اقلیم کردستان عراق امنیت عراق بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش مشارکت انتخاباتی اقلیم کردستان عراق گروه تروریستی داعش مشارکت انتخاباتی اقلیم کردستان عراق امنیت عراق بغداد امنیت انتخابات گروه های سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۸۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت

معاون وزیر کشور از ادامه روند تشکیل استان تهران شرقی خبر داد و گفت: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، سید محمدتقی شاهچراغی ظهر امروز در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کارهای استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

 شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

دستگیری کلاهبردار 10 میلیاری با 18 شاکی در ورامین + فیلم

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق 4 راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرزها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از 99 درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

انتهای پیام/

 

  

دیگر خبرها

  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد، حجاب و توجیه نیروهای فراجا
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • رسانه‌ عبری: کناره‌گیری رئیس امان دومینوی استعفا را کلید زد
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور