Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمدرضا مبلغی صبح امروز در آئین تکریم و معارفه استاندار لرستان که با حضور وزیر کشور در حال برگزاری است، با اشاره به نوجه ویژه به استان، اظهار کرد: "فرهاد زیویار" استاندار جدید لرستان شخصیتی بومی و از دیار استان است که عمری در مسوولیت‌های اجرایی و تحقیقاتی سپری کرده و دارای ویژگی‌های اخلاقی و اهل مشورت و استفاده از خرد جمعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: زیویار مورد علاقه مسوولان کشور اس و این یک ظرفیت بزرگ بوده که می‌تواند به کمک استان آید.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان با تاکید بر محرومیت بالای لرستان و انتظارهای تراکم یافته از مسوولین در این استان، بیان داشت: معطوف بودن انتظارها از استانداری موجب شده که این مسوولیت بسیار خطیر و سنگین باشد.

مبلغی با آرزوی موفقیت برای استاندار جدید لرستان، افزود: آنچه در اینجا بسیار مهم و اساسی است توان مدیریت استاندار و توجه به ایجاد زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار و راه‌اندازی واحدهای تولیدی و اقتصادی و ایجاد کسب و کار است.

وی ادامه داد: بیرون آوردن استان از تنگنای اقتصادی و ارتقای لرستان مسئله بسیار مهمی بوده که نیازمند توجه و اهتمام ویژه است.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان با بیان اینکه مشکلات استان را می‌توان در چند دسته تقسیم‌بندی کرد، گفت: برخی مسائل بسیار فوری و برخی نیز سطحی از مطالبات کوتاه مدت و برخی مسائل نیز مطالبات میان مدت را نسبت به استان تشکیل می‌دهند.

مبلغی تصریح کرد: در راس همه مشکلات، مشکلات اقتصادی قرار دارد، کارخانه‌های ایجادنشده و یا تعطیل شده و بلااستفاده، بیکاری شدید و فقری که استان از آن رنج می‌برد، از این رو تمام نگاه‌ها به استانداری و شخص استاندار است.

وی، توجه به بخش‌های صنعت، کشاورزی و دامپروری را یک ضرورت خواند و گفت: توجه به این ظرفیت‌ها می‌تواند استان را از این وضعیت خارج کرده و شرایط بهتری را رقم زند.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان اظهار داشت: در استان بهترین آب و خاک را داریم،بهترین زمینه را برای گسترش کشاورزی و حمایت از کشاورزان را داریم، اگر از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه نشود و برنامه ریزی درستی برای آن صورت نپذیرد، ما همچنان در فقر و فلاکت به سر خواهیم برد.

مبلغی با اشاره به مشکلات فرهنگی و برخی ناهنجاری‌های منجر به ناامنی، افزود: زیرساخت لرستان برای ایجاد اشتغال در سطح بسیار نازلی است، حجم زیادی از افراد بیکار، فقیر و درمانده در حالی که زمینه‌های اشتغال در استان وجود داشته و خداوند بهترین طبیعت را به لرستان داده، وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه تدبیر درستی نسبت به لرستان صورت نپذیرفته، گفت: مشکلاتی در درون استان بوده و عدم توجهی نیز از مرکز به لرستان بوده است، لرستانی که بهترین مدافع انقلاب و نظام و کشور بوده و هست، آیا سزاوار این بی‌توجهی است؟

رئیس مجمع نمایندگان لرستان ادامه داد: با توجه به اشاره ریاست جمهوری مبنی بر استاندار ویژه بودن لرستان، بسیار امیدواریم که در دولت سیزدهم وضعیت لرستان تغییر کرده و شرایط بهتر و مناسب‌تری را شاهد شویم.

مبلغی تصریح کرد: ما وقتی که زیرساخت‌های لازم را نداریم، مراکز تولیدی و کارخانجات ما در بدترین وضعیت ممکن هستند، چه انتظاری داریم که شرایط مردم استان نیکو شود.

وی با بیان اینکه وقتی سد معشوره را احداث نمی کنیم و وزارت نیرو با بی توجهی تمام یک سدی را که ۵۰ سال از مطالعات اولیه آن گذشته را هنوز شروع نکرده، باید آن مصیبت عظما بر ما وارد شود، باید آن سیل ویرانگر پیش بیاید که بگوییم در طول تاریخ لرستان سابقه نداشته است.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان یکی از زمینه‌های ایجاد اشتغال در استان را ظرفیت گردشگری عنوان و خاطرنشان کرد: ظرفیت گردشگری در لرستان در حد اعلایی است و می توان برای توسعه استان از آن استفاده کرد.

مبلغی با بیان اینکه نمایندگان استان زبان انتظارات مردم هستند، گفت: از این رو بر مطالبات متمرکز لرستان در رابطه با ایجاد اشتغال و عمران و آبادانی تاکید دارند، در این راه با استاندار جدید همراه هستند،  نمایندگان استان می‌خواهند به دولت کمک کنند، چرا که این کمک، کمک به مردم و ارتقای لرستان است.

وی تاکید کرد: ما نمایندگان ضمن حفظ جنبه نظارتی خود، به دنبال تعامل با دولت و کمک به استان هستیم و از هرگونه کمکی به استاندار دریغ نخواهیم کرد، ما فقط کار، کار و کار می‌خواهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لرستان وزیر کشور اشتغال دولت رئیس مجمع نمایندگان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها پل ارتباطی دولت و مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ استاندار لرستان گفت:شوراها پل ارتباطی دولت و مردم هستند و می توانند زمینه ی مشارکت مردم را در حکمرانی با دعوت و تشویق آنها به وجود آورند.
 ابوطالب شفقت با اشاره به اینکه شهرداران و شهرداری ها مسئول ایجاد نشاط اجتماعی فردی و عمومی هستند، افزود: همه ی اقدامات شهرداری ها از جمله ایجاد فضای سبز، ایجاد نماهای شهری، کاهش ترافیک و تنظیف زمینه ساز نشاط فردی و اجتماعی هستند.
وی با بیان اینکه شوراها محل مطالعات نظری و عملی شهرداران هستند.گفت:در شهرهای کوچک باید شرایطی فراهم شود که باعث تشویق مردم برای مهاجرت به آنها شوند.
استاندار لرستان همچنین در خصوص نقش شهرداری ها در گردش اقتصادی داخل استان افزود: با توجه به ازدیاد  طرح های خرد در شهرداری ها برای گردش مالی در داخل استان برای اجرای آنها از پیمانکاران بومی استفاده شود.
شفقت با اشاره به حادثه خیز بودن استان در  بحران سیل گفت: آبخیزداری و آبخوان داری در مناطق سرچشمه ی ایجاد سیل باید توسط دستگاه های مربوطه انجام شده و در شهرهایی مانند خرم آباد و پلدختر که رودخانه ها از میان شهر عبور می کنند باید تعاملات لازم با دستگاه های ذیربط انجام شوند.
استاندار لرستان با اشاره به نقش مهم نمایندگان شهرهای کوچک در مجلس شورای اسلامی برای تدوین قوانین محرومیت زدایی در این شهرها افزود:نمایندگان شهرهای کوچک در مجلس می توانند با تشکیل فراکسیون های لازم قوانینی را برای ایجاد زیرساخت ها و محرومیت زدایی از این شهرها تدوین کنند.




دیگر خبرها

  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم