Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور برای بررسی احداث جاده جدید در مسیر ایروان عازم ارمنستان شد. خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز «خیرالله خادمی» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور با هیات فنی و مهندسی برای تصمیم‌گیری در مشارکت ایران در ساخت جاده تاتو در ارمنستان، عازم این کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  خادمی و هیات همراه توسط سفیر ایران در ارمنستان در فرودگاه ایروان مورد استقبال قرار گرفتند و به بحث و تبادل نظر در خصوص اهداف سفر و موضوعات مربوط به جلسات با طرف ارمنی و بررسی آخرین تحولات و اتفاقات منطقه پرداختند.   کشور آذربایجان از حدود یک ماه گذشته مقررات سختگیرانه‌ای را نسبت به کامیون‌های ایرانی وضع کرده است. از مسیر حدود ۴۰۰ کیلومتری مرز نوردوز تا ایروان، آذربایجان بر کمتر از ۲۰ کیلومتر مسیر ادعای مالکیت دارد و اخیرا کامیون‌های ایرانی برای عبور از این ۲۰ کیلومتر با مشکلاتی از جمله پرداخت عوارض و مالیات مواجه شده‌اند.   به همین دلیل هیات ایرانی به ارمنستان سفر کرده تا با مشارکت در تکمیل جاده تاتو، مسیر دیگری جایگزین جاده گوریس – قاپان کند. تکمیل جاده تاتو که تنها کمتر از ۱۵ کیلومتر از آن باقی مانده، به این معنا است که ایران بدون نیاز به ورود به آذربایجان به ارمنستان می‌رسد و از آنجا به روسیه و اروپا متصل می‌شود.   برنامه امروز هیات فنی ایرانی بازدید از این محور در خاک ارمنستان است. ارمنستان قصد دارد که با ایمن‌سازی و تنظیم رویه جاده فرعی، این مسیر را بازگشایی کند تا جاده اصلی طراحی و در مدت زمان کوتاه اجرا شود.   گفتنی است که این مسیر از خطوط حیاتی برای تجارت و ترانزیت ایران به اروپا و اتصال اروپا به چین محسوب می‌شود. از این رو ایران برای ساخت و تکمیل هر چه سریع‌تر مسیر مستقیم ایران به ارمنستان اعلام آمادگی کرده است و به زودی مسیر باقیمانده از جاده تاتو در خاک ارمنستان با مشارکت ایران تکمیل می‌شود.   بیشتر بخوانید: نیاز به بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی آزادراه‌ها   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت راه و شهرسازی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت راه و شهرسازی جاده تاتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۹۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ حسن رضانیا، معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار همدان در افتتاحیه رویداد صدرا با شعار«صنعت؛ دانشگاه؛ راه اشتغال» که در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این رویداد نشان از نگاه متعالی و دغدغه این دانشگاه در پیوند با صنعت دارد. ایجاد اشتغال پایدار در جامعه از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد وی باید در این زمینه با قوت وارد شد.

وی دانشگاه را مرکز تحول دانست و با گریزی به تحولات امروز در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکا در دفاع از مردم مظلوم غزه عنوان کرد: امروز دنیا مبهوت این اتفاقات است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه دانشگاه باید در مسیر آزادگی به همراه نگاه حل مشکل در جامعه در عرصه‌های مختلف به‌ویژه اقتصادی ورود کند خواستار توجه به این مهم شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ چالوس و هراز قفل شد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ محورهای چالوس و هراز قفل شد
  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران
  • ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور
  • ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد/ جو آرام در تمام جاده‌های کشور
  • هشدار پلیس نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج
  • ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس؛ ترافیک سنگین در محورهای شمالی