Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: به‌رغم اقدامات گسترده شهرداری تبریز، در زمینه تملک و اجرای مسیرگشائی‌های پیشنهادی طرح تفصیلی مصوب شهر تبریز، همچنان حدود ۱۱۰ معبر پیشنهادی در طرح اجرایی نشده است که نیازمند حمایت دولت در محدوده بافت‌های فرسوده هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد عزتی اظهار کرد: از میان همه مسیرگشائی‌­های پیشنهادی طرح تفصیلی مصوب شهر تبریز، در حدود ۱۱۰ مسیر، همچنان اجرا نشده که این مسیرها در مجموع طولی در حدود ۲۰۰ کیلومتر را در برگرفته و با احتساب عرض پیشنهادی هر معبر، مساحتی در حدود ۶۹۰ هکتار در سطح مناطق ۱۰ گانه، نیازمند تملک و اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال‌های اخیر شهرداری تبریز با اختصاص بودجه‌های قابل ملاحظه‌ای نسبت به تملک و مسیرگشائی در سطح شهر و هر منطقه اقدام کرده است که این معابر بر اساس اولویت انتخاب شده و با تحقق بودجه مربوطه، پس از تملک و اجرا، به افتتاح می‌رسد اما با گذشت حدود یک دهه از تصویب طرح تفصیلی شهرداری تبریز برای تحقق و پیاده‌سازی معابر پیشنهادی آن، نیاز به حمایت‌های دولت، در محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد وجود دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز تصریح کرد: اهمیت و تاثیر بازگشایی یک معبر در یک بافت فشرده و نفوذناپذیر بر کسی پوشیده نیست و به منظور تزریق سرزندگی در بافت‌هایی که نیازمند محرک‌های توسعه هستند، اصلاح نفوذپذیری و دسترسی از اولین گام‌ها تلقی می‌شود.

وی افزود: این معبرگشایی استقرار فعالیت‌های جدید و بهبود عملکرد را به همراه خود وارد بافت کرده و برای مشاهده تاثیرات مثبت یک مسیرگشایی کافی است نیم‌نگاهی به وضعیت قبلی و فعلی پروژه‌های به اتمام رسیده در سال‌های اخیر، بیندازیم.

عزتی خاطرنشان کرد: در مجموع تعداد ۲۷ معبر از ۱۱۰ معبر باقیمانده، در محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد قرار دارند که در حال حاضر به عنوان اولویت در این زمینه تلقی می‌شوند و با تکیه بر آیین‌نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار و نیز به علت محدودیت بودجه‌ای، شهرداری تبریز نیازمند حمایت مالی دولت در این زمینه است.

وی یادآور شد: واضح است که با اجرایی‌ شدن این معابر شاهد افزایش مشارکت اجتماعی، جلب حمایت‌های مردمی و باززنده‌سازی خودجوش در محلات نیازمند ساماندهی خواهیم بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهردار تبریز شهرداری تبریز طرح تفصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۹۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میر عظیمی بعد از ظهر یک شنبه در نشست با فرماندار رشت به تشریح اهداف و برنامه‌های این مجموعه پرداخت و اظهار کرد: خدمات رسانی کانون پرورش فکری در بستر بیش از ۶۰ عنوان فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی انجام می‌شود.

میرعظیمی در ادامه به نیروهای انسانی کانون اشاره و با متعهد و توانمند توصیف‌کردن آنان افزود: موفقیت مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری این نهاد در رقابت‌های بین المللی، کشوری و استانی، بیان‌گر این توانمندی‌ها است.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه که تربیت نسلی هنرمند، مؤمن و در تراز انقلاب، نیازمند تلاش هم زمان فعالان فرهنگی و توجه مسؤولان و تصمیم‌گیران است، اضافه کرد: برای پیشبرد اهداف، حمایت‌های بی‌دریغ معنوی و اختصاص منابع مالی مناسب ضرورت دارد.

وی با ناکافی خواندن منابع مالی تخصیص یافته به مراکز فرهنگی هنری ۶ گانه کانون رشت طی ۲ سال گذشته گفت: ابعاد فعالیت‌های کانون پرورش فکری بر لزوم حمایت هر چه بیشتر از این مجموعه تاکید دارد.

میرعظیمی در ادامه صحبت‌های خود به برخی فعالیت‌های کانون در مراکز فرهنگی هنری و در سطح شهرستان اشاره و از حضور مؤثر این مجموعه در نمایشگاه هفته دفاع‌مقدس و حضور مستمر همکاران کانون در نمایشگاه «شهر باران، شهر قرآن» در ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۳ سخن‌به‌میان‌آورد.

وی افزود: معرفی کانون استان گیلان به عنوان دبیر کمیته کودک و نوجوان کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید استان گیلان و گشایش دبیرخانه این این کمیته در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ شهرستان رشت، بخشی از فعالیت‌های مؤثر کانون در عرصه فرهنگ به‌شمارمی رود.

میرعظیمی نقش کانون را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مقابله با تهدیدهای فضای مجازی متوجه نسل کودک و نوجوان با اهمیت خواند و ضمن تشریح برنامه‌های این مجموعه برای همراه سازی خانواده‌ها با فعالیت‌های مربیان کانون ادامه‌داد: برای توفیق فرهنگی، ورود خانواده‌ها به این عرصه ضروری است.

مدیرکل کانون استان گیلان هم‌چنین، از برپایی کارگاه‌های فرزندپروری و مهارت‌آموزی در مراکز فرهنگی هنری کانون صحبت‌کرد و این فعالیت‌ها را بخشی از حرکت‌های تأثیرگذار کانون در توان‌مندسازی نسل کودک و نوجوان دانست.

وی بر لزوم حمایت مسؤولان از تکمیل ساختمان در حال احداث کانون شهرستان خمام و از راه‌اندازی مرکز فرهنگی هنری کانون در مسکن مهر شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: در پایان از فرماندار برای بازدید از مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دعوت کرد.

کد خبر 6097391

دیگر خبرها

  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • چرا متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین اجرایی نشد؟ | مابه‌التفاوت واریز خواهد شد
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بررسی مصوبات پیشنهادی صنعتی مازندران برای سفر دولت
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد