Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پس از سفرهای استاندار خراسان شمالی و سایر مسوولان به مناطق زلزله زده، تکاپو برای شتاب بخشیدن به بازسازی خسارت های زلزله ۵.۵ ریشتری ۲۷ اردیبهشت ماه بیشتر شده است، البته امروز هم که رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این مناطق حضور می یابد مردم و مسوولان امید دارند که با مساعدت های ویژه، عقب ماندگی ها در کار بازسازی این مناطق جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستاییان زلزله زده می گویند: توان مالی برای بازسازی منازل تخریب شده را ندارند و همچنان در انتظار پرداخت تسهیلات بودند اما روند پرداخت تسهیلات و بازسازی مناطق زلزله زده به کندی پیش رفته است.

از سوی دیگر هیات دولت، پرداخت تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان های گرمه، جاجرم و مانه و سملقان را در ۱۹ تیرماه به تصویب رساند، یعنی حدود یک و نیم ماه پس از وقوع این حادثه؛  این یعنی از دست رفتن زمان طلایی برای ساخت و ساز و بازسازی در فصل کار عمرانی،  البته ابلاغ مصوبه به بانک ها هم با تاخیر بسیار همراه بود و تا ۲۱ شهریورماه امسال به طول کشید.  

در این میان،  شمار تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده استان که به تصویب هیات دولت رسید کمتر از تعداد واحدهای نیازمند بازسازی است بر این اساس بیش از ۴۵۰ واحد مسکونی روستایی که بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی نیازمند بازسازی بود از دریافت تسهیلات بازماند.

علاوه بر آن سقف تسهیلات بازسازی مناطق روستایی هم برای شتاب دادن به کارها رضایت بخش نیست زیرا بر اساس این مصوبه برای بازسازی هر واحد مسکونی روستایی ۸۰۰ میلیون ریال پرداخت می شود که پاسخگوی نیاز برای ساخت و ساز نیست.

مسوولان خراسان شمالی می گویند که هرچند تاخیر در تصویب پرداخت تسهیلات بازسازی و ابلاغ آن سه ماه کار پرداخت این اعتبارات را به عقب انداخت اما در این مدت اقدامات خوبی انجام شده و در تلاش هستند تا به امر بازسازی شتاب بخشند.

بنیاد مسکن معطل تصویب تسهیلات نماند

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرده است که با توجه به اینکه روستاییان زلزله زده توان مالی برای کار بازسازی را ندارند، کار پرداخت تسهیلات معطل مصوبه هیات دولت نماند و این اعتبارات از منابع طرح ویژه مسکن روستایی به این خسارت دیدگان پرداخت شده است.

سقف تسهیلات بهسازی منازل روستایی در قالب طرح ویژه مسکن روستایی به ازای هر واحد مسکونی یک میلیارد ریال است که با بازپرداخت ۲۰ ساله در اختیار قرار می گیرد از این رو شرایط بهتری نسبت به تسهیلات بازسازی دارد و با توجه به اینکه تسهیلات بهسازی برای بازسازی مناطق زلزله زده سوق یافته، روستاییان متقاضی دریافت این تسهیلات برای بازسازی منازل خود هستند.

یکی دیگر از دغدغه ها برای بازسازی مناطق زلزله زده، کارشکنی بانک ها در پرداخت وام است، به گونه ای که قرار بود پرداخت وام بازسازی به زلزله زدگان، بدون در نظرگرفتن بدهی بانکی و یا چک برگشتی باشد اما بانک ها به تکلیف خود در این باره عمل نکرده و در پرداخت تسهیلات سخت گیری می کنند.

یکی از  روستاییان زلزله زده جاجرم در این باره می گوید: کار تشکیل پرونده و معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات انجام شده است اما تاکنون نتوانسته ام با بانک قرارداد منعقد کنم، به بانک بدهکار هستم و قرار شد وام به نام همسرم پرداخت شود اما بانک در این باره کارشکنی می کند.

رضا محمدزاده افزود: مردم خسارت دیده در انتظار دریافت تسهیلات بازسازی هستند، اگر این تسهیلات به موقع به دریافت نکنیم،  نمی توانیم واحدهای مسکونی را تا پیش از فصل سرما بسازیم، و هم اکنون نیز برخی از روستاییان هم به خاطر بدهکاری ضامن آنها از دریافت این تسهیلات بازمانده اند.

خسارت زلزله به ۱۳۰۲ واحد مسکونی

بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی، زلزله بهار امسال به هزار و ۳۰۲ واحد مسکونی در روستاها و شهرهای سه شهرستان گرمه، جاجرم و مانه و سملقان خسارت وارد کرده است.  

در این حادثه یکهزار و ۲۴۵ واحد مسکونی در روستاها و شهرها نیاز به بازسازی و ۵۷ واحد نیاز به تعمیر پیدا کرد. این حادثه سبب شد تا ۲۵۲ واحد در روستاهای گرمه، ۶۷۹ واحد در روستاهای جاجرم و ۹۸ واحد در روستاهای مانه و سملقان نیاز به تخریب و بازسازی پیدا کند.

بر این اساس در مجموع یکهزار و ۲۹ واحد مسکونی نقاط روستایی استان نیاز به بازسازی دارد اما در عمل تعداد تسهیلات مصوب ۴۵۰ فقره کمتر از این رقم است.

در نقاط شهری جاجرم هم ۱۷۱ واحد،  در شهر گرمه ۴۵ واحد که در مجموع ۲۱۶ واحد مسکونی شهری نیاز به بازسازی دارد.

دست تنگی روستاییان برای بازسازی 

بخشدار شوقان هم در این باره می گوید: پس از وقوع زلزله در بهار امسال، ستاد بازسازی در کمترین زمان تشکیل شد و کار آواربرداری و تشکیل پرونده ها به خوبی پیش رفت، اکنون مشکل اسکان موقت برای این خسارت دیدگان حل شده است و خانواده هایی که در چادر به سر می بردند در مکان های دولتی از جمله نمازخانه ها، مدرسه روستا، ساختمان دهیاری و مدرسه اسکان یافته اند.

مهدی باقری با بیان اینکه۱۰ تا ۱۵ خانوار هم از چادر به منازل اجاره ای منتقل شده و اسکان موقت داده شدند، گفت: هزینه اجاره هم تامین شده است و اکنون هیچ کدام از زلزله زدگان در شوقان مشکل اسکان موقت ندارند و در چادر به سر نمی برند.

وی یکی از مشکلات برای سرعت دادن به کار بازسازی مناطق زلزله زده را ضعف مالی مردم روستاها عنوان می کند و می گوید: اهالی این مناطق توان مالی برای تامین اعتبار لازم را ندارد، اعتبارات تسهیلاتی هم برای ساخت یک واحد مسکونی کافی نیست، اکنون مصالح گران و قیمت ها افزایش یافته است که در این میان روستاییان درآمد ندارند و به لحاظ مالی ضعیف هستند از این رو انتظار می رود کمک بیشتر به این قشر داده شود و سقف تسهیلات بازسازی بالاتر برود.

بخشدار شوقان می افزاید: هزینه ساخت و ساز در روستا اگر بیشتر از شهر نباشد، کمتر نیست، دوری راه و تحمیل هزینه حمل و نقل  مصالح و نیروی کار سبب شده تا هزینه های تمام شده ساخت  ساز در روستاها بالا برود.

اسکان موقت تمام زلزله زدگان

فرماندار جاجرم نیز گفت: بعد از وقوع زلزله سریعا ستاد بازسازی در شهر شوقان تشکیل و پرونده خانواده های زلزله زده تشکیل شد و پرداخت وام در دستور کار قرار گرفت.

مصطفی حاج زاده از اسکان موقت ۳۳ خانوار زلزله زده روستایی این شهرستان خبر داده و می افزاید: زلزله زدگان جاجرمی در ساختمان های دولتی از جمله مدارس، ساختمان دهیاری، خانه عالم و یا سایر به صورت موقت اسکان داده شدند،  البته شماری از این خسارت دیدگان هم در منازل استجاری اسکان یافتند.

وی افزود: بیشترین خسارت های زلزله بهار امسال از روستای عمارت و قراجه رباط گزارش شده است که منازل برخی به طور کامل تخریب شد.

حاج زاده درباره مشکلات بازسازی مناطق زلزله زده می گوید: با توجه به گرانی مصالح ساختمانی و افزایش هزینه های ساخت وساز، تسهیلاتی که پرداخت می شود تکافوی ساخت و تکمیل واحد مسکونی را ندارد و روستاییان نیازمند کمک بیشتری هستند، البته کمک های بلاعوض پردخت می شود اما پاسخگوی نیاز نیست.

چانه زنی برای غرامت بیمه منازل روستاییان 

فرماندار جاجرم با اشاره به اینکه تمام منازل روستاییان در برابر حوادث بیمه است، خاطرنشان کرد: بیمه منازل روستاییان برای این قشر رایگان است ولی متاسفانه غرامت بیمه منازل روستاییان خسارت دیده هنوز پردخت نشده است، شرکت بیمه با کارشناسی انجام شده، میزان خسارت وارد شده را برآورد و مبلغی را به عنوان غرامت اعلام کردند اما استان آن را قبول نداشت و مقرر شد بررسی دوباره در این زمینه انجام شود که پیگیری ها تاکنون منجر به پرداخت غرامت نشده است.

وی با بیان اینکه در مناطق زلزله زده این شهرستان ساخت ۸۳  واحد مسکونی در اولویت قرار دارد، گفت: از این تعداد شمار زیادی منجر به عقد قرار داد با بانک شده است و امید می رود تمام این واحدهای دارای اولویت، پیش از فصل سرما تکمیل شود.

فرماندار جاجرم با اشاره به اینکه شمار زیادی از خسارت دیدگان از زلزله، مددجویان نهادهای حمایتی هستند، می گوید: از این نهادها انتظار می رود رسیدگی ویژه ای به این خانوار ها داشته باشد و به بازسازی واحدهای مسکونی سرعت دهند.

توزیع بیش از ۲۴ هزار پاک سیمان در مناطق زلزله زده

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده گرمه و جاجرم هم از توزیع سیمان رایگان برای سرعت دادن به کار بازسازی مناطق زلزله زده استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۴ هزار و ۶۴۰ پاکت سیمان معادل یکهزار و ۲۳۲ تن از این محصول در مناطق خسارت دیده از زلزله بهار امسال در روستاهای شهرستان های گرمه و جاجرم توزیع شده است.

مسعود سجادی به خبرنگار ایرنا گفته است: سیمان اهدایی بنیاد مستضعفان به مرور در حال حمل به استان است و به صورت رایگان در مناطق روستایی خسارت دیده از زلزله توزیع می شود.

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده گرمه و جاجرم خاطرنشان می کند که برای بازسازی هر واحدمسکونی روستایی خسارت دیده از زلزله بهار امسال ۱۶۰ پاکت سیمان در اختیار قرار می گیرد.

وی دربخش دیگر سخنان خود درباره وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده استان می گوید: در زلزله اردیبهشت امسال یکهزار و ۳۰۲ واحد مسکونی دچار خسارت شد اما پرداخت تسهیلات بازسازی تنها برای ۶۵۰ واحد روستایی و ۱۴۵ واحد شهری مصوب شد و در عمل بیش از ۴۵۰ واحد مسکونی خسارت دیده از این حادثه در روستاها از دریافت تسهیلات بازسازی بازمانده است.

وی افزود: اکنون ۵۶۸ فقره پرونده بازسازی به بانک ها معرفی شده است که از این تعداد  ۳۹۱ فقره پرونده منجر به عقد قرارداد با بانک ها شده و مابقی هنوز موفق به عقد قرارداد نشده است.

تاخیر ۳ ماهه در پرداخت تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده گرمه و جاجرم اظهار می دارد: با وقوع زلزله، ستاد بازسازی در کمترین زمان تشکیل شد، در ابتدای کار با توجه به اینکه اعتباری مصوب نشده بود از توان پیمانکاران استفاده شد و پیمانکاران با هزینه خود اقدام به ایجاد فونداسیون کردند.

وی افزود: متاسفانه کار تصویب تسهیلات بازسازی در هیات دولت، با تاخیر انجام شد، این تسهیلات در ۱۹ تیرماه سال جاری به تصویب رسید و در ۲۱ شهریورماه به بانک ها ابلاغ شد و در عمل کار پرداخت این وام سه ماه با تاخیر انجام شد.

سجادی می گوید: البته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بخشی از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی را به بازسازی مناطق زلزله زده سوق داد و این تسهیلات با سقف یک میلیارد ریال به ازای هر واحد مسکونی پرداخت شد.

وی اظهار داشت: اگر زمان طلایی برای پرداخت تسهیلات بازسازی از دست نمی رفت و البته بانک ها هم به شرایط پرداخت این تسهیلات پایبند بودند، اکنون شاهد پیشرفت بهتری در ساخت این مناطق بودیم.

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده گرمه و جاجرم تصریح کرد: مقرر بود پرداخت تسهیلات بازسازی بدون لحاظ بدهی بانکی و یا چک برگشتی باشد اما بانک ها به این امر پایبند نبوده و روند اداری خود را در پیش دارند و همین سخت گیری ها سبب شده تا شمار زیادی از زلزله زدگان از دریافت تسهیلات بانکی بازبمانند.

پیگیری برای افزایش سقف تسهیلات بازسازی مناطق زلزله‌زده

معاون اداره کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی هم می گوید: سقف تسهیلات بازسازی مناطق زلزله‌زده استان به ازای هر واحد مسکونی روستایی ۸۰۰ میلیون ریال مصوب شده است که پیگیر هستیم تا این رقم به بیش از یک میلیارد ریال افزایش یابد.

صادق رمضان زاده افزود: روستاییان از پایین بودن سقف تسهیلات بازسازی گلایه دارند از این رو پیگیری هایی در این زمینه انجام شده است که امید می رود نتیجه بخش باشد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات، پایین بودن تعداد تسهیلات مصوب شده است به گونه ای که در زلزله بهار امسال هزار و ۳۰۲ واحد مسکونی به علت خسارت های وارد شده نیاز به بازسازی و یا تعمیر پیدا کرد اما شمار تسهیلات مصوب شده برای بازسازی تنها ۷۹۵ فقره است.

معاون اداره کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی می افزاید: در زلزله بهار امسال یکهزار و ۲۴۵ واحد مسکونی در روستاها و شهرها نیاز به بازسازی و ۵۷ واحد نیاز به تعمیر پیدا کرده است و بر این اساس بیش از ۴۵۰ واحد مسکونی خسارت دیده از دریافت تسهیلات بازمی ماند.

رمضان زاده اظهار داشت: برای بازسازی ۱۴۵ واحد مسکونی شهری یک میلیارد ریال برای هر واحد و در مجموع ۱۴۵ میلیارد ریال اعتبار پرداخت می شود و برای بازسازی ۶۵۰ واحد مسکونی روستایی به هر واحد ۸۰۰ میلیون ریال و در مجموع ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی در اختیار قرار می گیرد.

معاون اداره کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با اشاره به خسارت زلزله هفته گذشته به ۱۱۷ واحد مسکونی در روستاهای فاروج گفت: پرداخت تسهیلات بازسازی به این روستاییان باید در نشست هیات دولت مصوب شود.

ضرورت افزایش سهمیه مسکن زلزله زدگان

استاندار خراسان شمالی هم در دیدار با سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، خواستار افزایش تعداد واحدهای مسکونی آسیب دیده استان در زلزله اردیبهشت ماه سالجاری مصوبه هیات دولت برای بازسازی شد.

محمدعلی شجاعی اظهار داشت: تعداد واحدهای مسکونی آسیب دیده استان برای احداث هزار و ۲۴۵ واحد و تعمیر واحدهای مسکونی نیز ۵۷ واحد است اما در هیات دولت ۷۹۵ واحد احداثی و ۵۲ واحد تعمیری مصوب شده که ۴۵۵ واحد کمتر از برآورد استان است و همچنین تسهیلات و کمک های بلاعوض معیشتی نیز برای آسیب دیدگان از زلزله اختصاص نیافته است.

وی با اشاره به تصویب و ابلاغ طرح ویژه مسکن روستایی به مبلغ هزار میلیارد ریال با دوره بازپرداخت ۲۰ ساله در سالجاری، افزود: تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی روستایی زلزله زده استان ۸۰۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۱۵ ساله است که این شرایط از توان آسیب دیدگان زلزله استان خارج است و نیاز به مساعدت بیشتری دارند.

تصویب تسهیلات بازسازی ۴۵۵ واحد مسکونی باقیمانده، تسهیلات و کمک بلاعوض معیشتی برای واحدهای مسکونی آسیب دیده، افزایش مبلغ تسهیلات بانکی واحدهای بازسازی احداثی استان از ۸۰۰ میلیون ریال به هزار میلیون ریال، افزایش مدت زمان دوره مشارکت ساخت و بازپرداخت به ۲۰ سال و تسریع در روند بازسازی با توجه به شروع فصل سرما از مطالبات استاندار خراسان شمالی از سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود.

به گزارش ایرنا، ۲۹ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای ساخت ۱۴۵ واحد مسکونی شهری مصوب شد که به ازای هر واحد تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار پرداخت می شود، همچنین ۱۳۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای ساخت ۶۵۰ واحد مسکونی روستایی پرداخت می شود که به ازای هر واحد تا ۲۰۰ میلیون ریال در اختیار آسیب دیدگان قرار می گیرد.

همچنین هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی و تجاری منظور شده و به ازای هر واحد تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال پرداخت می شود علاوه بر آن ۲۹ میلیارد ریال کمک هزینه اسکان موقف برای تامین ۱۴۵ واحد مسکونی شهری مصوب شده و به ازای هر واحد تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت می شود، ۹۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک هزینه اسکان موقت ۶۵۰ واحد مسکونی روستایی مصوب شده که به ازای هر واحد تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

۶۸۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسیهلات بانکی ارزان قیمت با سود و کارمزد چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  برای جبران خسارت های زلزله در شهرستان های گرمه، جاجرم و مانه و سملقان با ضمانت زنجیره ای پرداخت می شود.

برای تعمیر اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود و در مجموع ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار تسهیلاتی با سود و کارمزد پنج درصد و بازپرداخت هفت ساله مصوب شده است.

زلزله ۵.۵ ریشتر  ساعت ۳.۳۴ دقیقه بامداد روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری در عمق ۱۰ کیلومتری شهر سنخواست در شهرستان جاجرم استان خراسان شمالی را لرزاند و پس از آن در مدت ۲۴ ساعت بیش از ۳۰ بار سنخواست، شوقان و برخی مناطق اطراف شاهد پس لرزه هایی به بزرگی ۲ تا ۴ ریشتر بود.

استان خراسان شمالی از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ قرار دارد که در این زون گسل های فعال و مهمی وجود دارد، این گسل ها برخی مواقع با حرکاتی که انجام می دهند موجب وقوع زمین لرزه های مخرب می شوند.  

مهم ترین گسل های خراسان شمالی گسل اسفراین است که این گسل با درازای حدود ۱۷۰ کیلومتر و راستای شمال باختری- جنوب خاوری واقع شده که از حاشیه شمال خاوری شهر اسفراین گذر می کند.

گسل باغان- گرماب نیز گسلی است با درازای ۵۵ تا۵۰ کیلومتر و راستای شمال، شمال باختری – جنوب، جنوب خاوری واقع است.

برچسب‌ها بجنورد تسهیلات مسکن گرمه بنياد مسكن انقلاب اسلامی جاجرم خراسان شمالی زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد تسهیلات مسکن گرمه بجنورد تسهیلات مسکن گرمه بنياد مسكن انقلاب اسلامی جاجرم خراسان شمالی زلزله تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده بازسازی مناطق زلزله زده استان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت تسهیلات بازسازی واحد مسکونی در روستاها طرح ویژه مسکن روستایی ازای هر واحد تا سقف سقف تسهیلات بازسازی واحد مسکونی روستایی دریافت تسهیلات واحد مسکونی شهری زلزله بهار امسال منازل روستاییان نیاز به بازسازی ۸۰۰ میلیون ریال یک میلیارد ریال واحدهای مسکونی واحد مسکونی منازل روستایی خسارت دیده پرداخت می شود مانه و سملقان خراسان شمالی برای بازسازی خسارت دیدگان قرار می گیرد زلزله زدگان کار بازسازی ریال اعتبار کمک بلاعوض اسکان موقت برای ساخت هیات دولت انجام شده ریال کمک انجام شد ۱۴۵ واحد ۶۵۰ واحد مصوب شده مصوب شد بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۹۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان در حاشیه بازدید از برخی واحد‌های صنعتی و تولیدی این شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگری، گفت: کمیسیون کار و کارگری که با حضور دستگاه‌های مرتبط به‌صورت ماهانه برگزاری جلسات تخصصی دارد به دنبال حل مشکلات کارگران و واحد‌های تولیدی و صنعتی در این شهرستان است.
حسین ولایتی  با اشاره به بررسی‌های انجام‌شده درزمینه مشکلات شرکت‌های تولیدی و خدماتی،افزود: تنها دو شرکت حدود دو ماه معوقه پرداخت حقوق کارگران خود را دارند و مابقی واحد‌های صنعتی و تولیدی در قوچان پرداخت حقوق کارگران و کارکنانشان را به‌روز و ماهیانه انجام می‌دهند و مشکل دیگری در حوزه کار و کارگری در سطح شهرستان وجود ندارد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان گفت: موضوعات و مباحث دیگری درزمینه درخواست‌ها و مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی هم موردبررسی قرار می‌گیرد که عمده آن به پرداخت تسهیلات، نبود نقدینگی و بدهی به تأمین اجتماعی، مالیات و دارایی و شرکت گاز مرتبط است و باید با همکاری و هماهنگی بین دستگاهی این مشکلات نیز مرتفع شود.

دیگر خبرها

  • تسهیلات لازم برای جبران خسارت مردم امامزاده ابراهیم(ع) شفت تامین می‌شود
  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است