Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@21:16:48 GMT

روادید با کشور‌های طرف تجاری لغو شود

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۹۷۳۴

روادید با کشور‌های طرف تجاری لغو شود

رئیس کل دیوان محاسبات کشور در نامه کاربردی به وزارت امور خارجه لغو روادید با کشور‌های طرف تجاری، تنظیم توافقات صدور روادید تجاری بلندمدت و پرتردد را از جمله مواردی دانست که مسیر را برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران تسهیل می‌کند.

به گزارش برنا به نقل از دیوان محاسبات کشور، مهرداد بذرپاش در ادامه‌ نامه‌نگاری‌های فنی خود با مقامات ارشد دولت سیزدهم که در راستای منویات امام خامنه‌ای و تحقق شعار سال، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، قوانین ۷گانه مرتبط با تولید و موضوع ترک فعل دستگاه‌های اجرایی به رشته تحریر درآمده است، سیزدهمین نامه را خطاب به وزیر امورخارجه به امضا رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به ظرفیت‌های روابط خارجی و نمایندگی‌های سیاسی کشور در خارج جهت تحقق اهداف مرتبط با تولید، بر حمایت این وزارتخانه از تولیدکنندگان داخلی و سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانیان خارج از کشور، تاکید کرد.   وی لغو روادید با کشور‌های طرف تجاری، تنظیم توافقات صدور روادید تجاری بلندمدت و پرتردد را از جمله مواردی دانست که مسیر را برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران تسهیل می‌کند.   در ادامه‌ این نامه از حسین امیرعبداللهیان درخواست شده، پروژه‌های زیر را به صورت ویژه مورد پیگیری قرار دهد:   - توسعه پیوند‌های راهبردی و گسترش همکاری و مشارکت با کشور‌ها
- تنوع‌بخشی پیوند‌های اقتصادی با کشور‌ها به ویژه با کشور‌های منطقه
- استفاده از ابزار دیپلماسی در جهت حمایت از هدف‌های اقتصادی
- استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای
- رصد برنامه‌های تحریم و افزایش هزینه برای دشمن
- مدیریت مخاطرات اقتصادی از طریق تهیه طرح‌های واکنش هوشمند، فعال، سریع و به هنگام در برابر مخاطرات و اختلال‌های داخلی و خارجی.

در پایان این نامه یادآور شده است مبنای رسیدگی دیوان محاسبات در حوزه‌های مالی و رعایت و عملکرد، مفاد مذکور و اجرای قوانین و اسناد بالادستی، ارتقای شفافیت، مبارزه با فساد و حذف قوانین مزاحم خواهد بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا دیوان محاسبات دولت اقتصاد وزارتخانه دولت دیوان محاسبات سرمایه گذاران وزارت امور خارجه وزارتخانه دیوان محاسبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، احمد وحیدی ضمن اشاره به نقش مناطق آزاد در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اظهار داشت: برای پویا شدن اقتصاد باید ظرفیت های بالقوه بالفعل شوند.

وی تصریح کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می توانند تعیین کننده و پیشران بزرگ در اقتصاد کشور، باشند.

وحیدی اذعان داشت: حرکت ها و اقدامات بسیار خوب و مهمی جهت رشد اقتصادی در مناطق آزاد انجام شده که باید به صورت مستمر پیگیری شوند.

احمد وحیدی یکی از وظایف مناطق آزاد را جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور عنوان کرد و افزود: مناطق آزاد برای اینکه بتوانند در توسعه اقتصاد اثر گذار باشند، باید موضوع محور گام بردارند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در راستای مسئولیت های فرهنگی، ساخت شهرک های اربعین جهت سهولت زائرین اباعبداله الحسین(ع) باید در دستور کار مناطق آزاد قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است