Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز محبی نجم آبادی  عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: متاسفانه در کشور ما برخی مواقع سیاست‎هایی اعمال می‌شود که در آنها  خطراتی که در آینده ممکن است کشور را تهدید کند در نظر گرفته نمی شود. خصوصا وقتی دولتی در حال رفتن است تصمیم هایی میگیرد که در حوزه زیستی در سال های آینده ممکن است کشور را تهدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما دیدیم که در حوزه مدیریت مقابله با شیوع ویروس کرونا تصمیم های غلط باعث شد  بسیاری از شغل ها از بین برود و در بازه زمانی خاصی برخی داروها در کشور کمیاب شود. در این دوران نیروهای جهادی و همچنین نیروهای مسلح سعی کردند از آلام مردم بکاهند خصوصا در روزهای اول بحث ضدعفونی کردن معابر را در دستور کار قرار دادند و عده ای نیز در کنار مبتلایان در بیمارستان ها حضور یافتند که این سطح از همکاری و همدردی با قابل توجه بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: در مجموع نیروهای مسلح در حوزه کرونا به وظیفه خود عمل کردند. آن ها بدون چشم داشتی به کمک مردم آمدند.  

محبی گفت: حذف سازمان پدافند غیرعامل از جلسات ستاد مقابله با کرونا قطعا تاثیر منفی در روند مبارزه با بحران کرونا داشت. دوستان سازمان پدافند به علت داشتن نگاه کامل و جامع به مسائل در بحران ها میتوانند در مدیریت بحران ها بسیار اثرگذار باشند. حذف این سازمان از جلسات ستاد مدیریت بحران ویروس کرونا اشتباهی بزرگ بود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در ماجرای تولید واکسن که می توانست فرصتی برای کشور باشد ما دیدم که برخی مسئولان با مردم رو راست نبودند و علت تاخیر در تولید واکسن را با صداقت به مردم اعلام نکردند و همین امر باعث شد در فضای مجازی این موضوع مورد تمسخر قرار گیرد و همین امر باعث سو استفاده دشمنان شد. این موضوع به خوبی نشان داد که نظر نگرفتن تمامی ابعاد یک موضوع می تواند یک فرصت را به راحتی به تهدید تبدیل کند.

وی گفت: استفاده از ظرفیت های سازمان پدافند غیرعامل یعنی این که مسئولان به تمامی ابعاد یک موضوع توجه داشته باشند تا بتوانند به راحتی از تهدید ها فرصت بسازند.

محبی در پایان درباره نقش نیروهای مسلح در  کنترل بحران کرونا گفت: احداث سریع بیمارستان های صحرایی خود نشان دهنده عملکرد خوب نیروهای مسلح بود. ما همچنین دیدن که نیروهای انتظامی توانستند با اعمال محدودهای عبور و مرور نقش بسزایی در کنترل ویروس کرونا ایفا کنند. در بحث واکسیناسیون هم دیدم سپاه و بسیج و همچنین ارتش تمام امکانات خود را برای تسریع در روند واکسیناسیون در اختیار مردم گذاشتند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پدافند غیرعامل ستاد مقابله با کرونا نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور طی نامه شماره ۲۹۷۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ توسط رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است