Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:17:21 GMT

یک کانون «حزب التحریر» در روسیه متلاشی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۸۹۹۲۳

یک کانون «حزب التحریر» در روسیه متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرویس امنیت فدرال روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که یک کانون ترویستی متعلق به گروه «حزب التحریر» را در مسکو منهدم کرده است.

آن طور که گفته می شود؛ در نتیجه این عملیات، دو سرکرده حزب التحریر و پنج تن از اعضای دیگر آن بازداشت شده اند.

سرویس امنیت فدرال روسیه می گوید که این گروه در تدارک فعالیت های غیرقانونی در راستای ایجاد خلافتی جهانی و همچنین براندازی دولت مسکو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر در تاریخ ۲۷ مرداد نیز ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه یک کانون گروه تروریستی حزب التحریر را در منطقه شبه جزیره کریمه متلاشی کرده و ۵ نفر از جمله دو سرکرده این گروه را دستگیر کردند.

روسیه با سازمان حزب التحریر مبارزه بی امان می کند و سازمان امنیت فدرال روسیه ۱۶ تیر ماه اعلام کرد که چهار کانون این گروه را متلاشی و ۱۱ عضو آن شامل اتباع روس و برخی کشورهای آسیای مرکزی را دستگیر کرده است.

اغلب کشورهای منطقه از سال ۲۰۰۳ تاکنون از حزب التحریر به عنوان یک سازمان تروریستی در کشورشان یاد می کنند و بر همین اساس فعالیت آن را غیرقانونی می‌دانند.

تحلیلگران معتقدند که افراد این گروه به دستور برخی عوامل خارجی در منطقه فعالیت‌های غیرقانونی می‌کنند و به دنبال ایجاد یک خلافت مذهبی و سرنگونی حکومت های مرکزی در این منطقه با استفاده از شیوه‌های تروریستی هستند.

این افراد علاوه بر تلاش برای ایجاد شبکه مخفی تروریستی در منطقه، به یارگیری و جذب افراد برای اعزام به کشورهای خاورمیانه (غرب آسیا و شمال آفریقا) برای اقدامات تروریستی می‌پردازند.

البته فعالیت این گروه افراطی با گرایش سلفی گری صرفاً به آسیای میانه و قفقار محدود نمی شود، بلکه به جنوب آسیا و جنوب شرق آسیا نیز کشیده است.

کد خبر 5319759 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه تروریسم سرویس امنیت فدرال روسیه ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق افغانستان فلسطین ترکیه سوریه روسیه ایران فرانسه طالبان افغانستان بحرین توافق آکوس رجب طیب اردوغان امنیت فدرال روسیه حزب التحریر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

امیر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی تاکید کرد.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

کد خبر 6089352 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است