Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رئیس اداره منابع طبیعی ماسال، مساحت مراتع بخش ماسال را ۵۴۵۳ هکتار و مراتع بخش شاندرمن را ۶۳۶۵ هکتار دانست و گفت: ۵۰ مرتع در شهرستان ماسال داریم.

ولی الله صیفی نژاد در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه شهرستان ماسال دارای ۱۱ هزار و ۸۱۸ هکتار مرتع در دو بخش ماسال و شاندرمن است، اظهار کرد: در بخش ماسال ۳۳ مرتع و در بخش شاندرمن ۱۷ مرتع داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور ۱۶۵۹ خانوار دارای پروانه مجاز دامداری در این ۵۰ مرتع شهرستان ماسال، افزود: ۵۲ هزار و ۶۰۴ واحد دامی مجاز در این مراتع تعلیف می کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماسال، مساحت مراتع بخش ماسال را ۵۴۵۳ هکتار و مراتع بخش شاندرمن را ۶۳۶۵ هکتار دانست و تصریح کرد: طبق بخشنامه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، دامداران تا تاریخ هشتم آذر سال جاری فرصت دارند نسبت به تمدید پروانه چرا اقدام کنند؛ در غیر این صورت با سپری شدن مهلت مذکور امکان تمدید پروانه وجود ندارد و مراحل ابطال پروانه صورت می گیرد.

صیفی نژاد اضافه کرد: خانواده هایی که پروانه دار اصلی آنان فوت کرده نیز تا ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ مهلت دارند نسبت به انتقال پروانه چرا به یکی از وراث خانواده اقدام کنند.

وی با تاکید بر لزوم تهیه طرح های مرتعداری در مراتع استان و به تبع آن شهرستان ماسال، گفت: در راستای اجرای مدیریت بهینه جهت بهره برداری پایدار از مراتع با مشارکت دامداران دارای پروانه، این طرح ملی تا پایان سال اجرایی می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی ماسال، از کوتاه کردن دست متصرفان از دست اندازی به منابع طبیعی شهرستان ماسال خبر داد و خاطرنشان کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره در شش ماه نخست امسال، ۶۸ هزار مترمربع از زمین‌های منابع طبیعی را در مناطق ییلاقی ماسال از متصرفان پس گرفتند.

وی عنوان کرد: در این مدت ۲۸ متصرف که با پرچین و سیم خاردار این زمین‌ها را محصور کرده بودند نیز به مراجع قضایی تحویل داده شدند و کلیه آثار تصرف را جمع آوری کردیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مرتع شهرستان ماسال منابع طبیعی مراتع بخش بخش ماسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل امور عشایر استان گفت: بازگشایی جاد‌ه های عشایری ، آبرسانی سیار ، تامین امنیت مسیر کوچ از جمله اقدامات امور عشایر استان در سال جدید برای کوچ عشایر می‌باشد.   آذرفر افزود: کهگیلویه و بویراحمد در مسیر کوچ عشایر استان‌های فارس، خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری واقع شده است.   از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ، ۷۲ هزار نفر عشایر هستند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال