Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدایت‌الله رحیمی دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال به خاطر عوارض جوی، خرمای شاهانی دچار آسیب شده است و به شدت مایل هستیم تا کشاورز و باغدار را حمایت کنیم تا بیشتر از این متضرر نشوند اما به همان اندازه هم تلاش می‌کنیم روابط تجاری و بازرگانان به ویژه بازارهای صادراتی محفوظ بماند.

وی با بیان اینکه خرمای شاهانی، خرمای صادراتی است و تجار بازار خود را برای این محصول در سطح بین‌المللی از سال‌های گذشته ایجاد کرده‌اند، اظهار کرد: ملاحظاتی در سطح وزارتخانه و سازمان تعاون روستایی در نظرگرفته شده که بازار تجار با ورود شبکه تعاون روستایی دستخوش تشنج و تغییر نشود و سهم صادرکنندگان از بازار خرمای شاهانی محفوظ بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی بیان کرد: جهرم در مجموع ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار نخیلات دارد که از این مقدار ۲هزار و ۸۰۰ هکتار زیر کشت خرمای شاهانی است که ۲۳ هزارتن در سال خرما روانه بازار می‌کند اما به دلیل آسیبی که باران تابستانه به خرمای شاهانی وارد کرد در حال حاضر ۱۵ هزار تن محصول خرمای شاهانی در حال برداشت است.

مدیر کل تعاون روستایی فارس گفت:علاوه بر خرمای جهرم، خفر، داراب و سایر نقاط استان نیز مشمول قانون خرید تضمینی خرمای شاهانی خواهند شد.

رحیمی بیان کرد: قوانین موجود خرید تضمینی تا زمان پایان خرید اجازه فروش محصول را به ما نمی‌دهد در نتیجه این قانون وقفه‌ای در کار صادرکنندگان این بخش وارد خواهد کرد که سبب ضرر و زیان تجار خواهد شد.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای با تجار این بخش بسته شد که تحت نظر سازمان تعاون روستایی برای خرید تضمینی خرمای شاهانی اقدام کنند.طبق توافق به عمل آمده، یارانه‌ای به نخلدارانی که محصول خرمای شاهانی خود را به تجار طرف قرارداد سازمان تعاون روستایی بفروشند تعلق خواهد گرفت.

رحیمی همچنین با اشاره به جلسه خرید خرمای توافقی شهرستان داراب و آسیبی که خشکسالی به محصول خرمای شهرستان وارد کرده است، بیان کرد: برای کمک به اقتصاد نخلداران خرید تضمینی خرمای شاهانی با دستور دولت بر عهده شبکه تعاون روستایی فارس قرار گرفته که پس از اخذ دستورالعمل و مجوزهای لازم، خرید انجام خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: فرآوری خرمای شاهانی نیز مد نظر است و به همین منظور برنامه‌ریزی لازم انجام شد و فعالان فرآوری و سورت خرما نیز در جلسه حضور یافتند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها نخلستان جهرم خرید تضمینی خرما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نخلستان جهرم خرید تضمینی نخلستان جهرم خرید تضمینی خرما تعاون روستایی خرمای شاهانی خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۱۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین

مسعود آرامیده معاون تعاون روستایی استان قزوین با اعلام اینکه در سال گذشته ۴۷ هزار و ۲۷۸ تن آرد روستایی در بین روستائیان استان توزیع شده است، گفت: توزیع آرد در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل رشد چشمگیری داشته است و عمده شرکت‌های تعاونی روستایی عامل توزیع آرد روستائیان هستند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در تامین و توزیع آرد به روستا‌های قزوین هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد، افزود: آرد یکی از نیاز‌های ضروری و از مایحتاج روزانه مردم برای تامین غذا است، از این رو در این زمینه فعالیت‌ها به صورت دقیق و منظم رصد می‌شود.

وی بیان کرد: در صورت توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌ها، شبکه تعاون روستایی می‌تواند نقش مؤثری در توسعه پایدار کشور به ویژه در جوامع روستایی ایفا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه