Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر دوشنبه در سه شورای فرهنگ عمومی استان ضمن تسلیت فرا رسیدن مناسبت‌های دهه آخر ماه صفر اظهار کرد: سبک و سیره زندگی پیامبر اکرم (ص) بهترین الگو و سرمشق برای مسلمین است و باید در ترویج فرهنگ و سبک زندگی ائمه اطهار (ع) اقدامات موثرتری انجام شود.

وی بر لزوم تلاش مسئولان برای خدمت خالصانه به مردم و اتخاذ رویکرد دینی در حل مشکلات جامعه تاکید کرد، و ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه مناسبت‌های دهه آخر ماه صفر قرار گرفته‌ایم نیاز است تا گرامیداشت این دهه و مراسم عزاداری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با روند باشکوهی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قریشی با تاکید برنقش ترویج مباحث دینی و آموزه‌های اسلامی در افزایش اعتماد اجتماعی تاکید کرد و گفت: دولت و مدیرانی که بر سر کار آمدند باید به وعده‌های خود عمل کنند و صداقت و درستی را اولویت کاری خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت انتخاب استاندار جدید گفت: در معرفی و انتخاب گزینه‌های استاندار جدید آذربایجان غربی، متأسفانه عوامل رفاقتی در نظر گرفته می‌شود در صورتی که باید فرد شاخص و دینداری در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

قریشی با اشاره به اهمیت انتخاب افراد اصلح برای تصدی مسئولیت‌ها به تشریح معیارهای شایسته سالاری در آموزه‌های دینی و سیره اهل بیت علیهم السلام پرداخت.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر استمرار اقدامات انجام شده در مبارزه با فساد که رضایت مردم را در پی داشته افزود: جلب رضایت ارباب رجوع باید با جدیت در ادارات پیگیری و به آن عمل شود تا جلب رضایت مردم و اعتماد اجتماعی در جامعه افزایش یابد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: دولت وعده‌هایی که داده است به آنها عمل کند و اگر در هر کاری هم موفق نشدند، مردم را در جریان بگذارند که به طور قطع اعتماد مردم را جلب خواهند کرد.

حجت الاسلام قریشی ادامه داد: در همه مسائل زندگی و مسؤولیتی باید پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت و عصمت و طهارت (ع) را الگوی خود قرار دهیم، اگر این کار را انجام دهیم حتماً موفق می‌شویم و گرنه با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۴۵ دستگاه اجرایی استان در این رابطه دخیل هستند، گفت: در این رابطه بعضی از دستگاه‌های اجرایی ضعیف عمل می‌کنند.

سرهنگ جلیل وحیدی افزود: در این استان، ۵۹ شهید گمنام در ۲۳ نقطه دفن شده است که ۵۰ درصد یادمان داشتند که بقیه شهدای گمنام غریبانه تدفین شده‌اند که با پیگیری‌های این موضوع امروز در تمامی شهرستان‌های استان حل شده و یادمان دارند مگر یک شهرستان که آن هم حل می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۶۵ دانشگاه استان ۲ رشته دفاع مقدس تدریس می‌شود، ادامه داد: در هفته دفاع مقدس از ۱۵ هزار نفر از رزمندگان تجلیل شد که تا پایان سال جاری این تعداد به ۴۰ هزار نفر خواهد رسید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا نارضایتی در جامعه کم شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان متوجه شوند که نارضایتی از کجا منشأ می‌گیرد و بزنگاه‌ها را شناسایی کنند و با این کار می‌شود جلو خیلی از نارضایتی‌ها را گرفت.

حجت الاسلام ناصر خدایاری افزود: مقصر اصلی ما مسؤولان هستیم که حقوق شهروندی را رعایت نمی‌کنیم و با مردم صادق نیستیم؛ هر موقع با مردم صادق باشیم موفق خواهیم شد.

در پایان این جلسه، تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مورد تجلیل قرار گرفتند.

کد خبر 5319940

منبع: مهر

کلیدواژه: سید مهدی قریشی شورای فرهنگ عمومی امام جمعه ارومیه ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا زلزله واکسن کرونا کرمانشاه گرگان کهگیلویه و بویراحمد اربعین 1400 واکسیناسیون کرونا سیستان و بلوچستان اربعین حسینی قزوین آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۲۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 

ظهر امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور؛ ذبیح الله کاظمی فرماندار شهرستان سلماس، دکتر جابر ثوابی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی و شورای اجرایی هلال احمر سلماس در محل فرمانداری این شهرستان آئین تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید جمعیت هلال احمر سلماس برگزارشد؛   به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،با حکم حمید محبوبی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی؛ از حجت رستمی مدیر امور اجرایی پیشین جمعیت هلال احمر شهرستان سلماس تکریم و مهدی رضایی به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر این شهرستان معارفه شد.   ذبیح الله کاظمی فرماندار شهرستان سلماس گفت:برخی از افراد این توفیق را پیدا می‌کنند که مدتی از عمر خود را به خدمتگزاری مردم مشغول شوند و شرایط به‌گونه‌ای برای این افراد فراهم می‌شود که در چارچوب نظامی که احکام حیات بخش و فروزان اسلامی در آن حاکم است، تحت لوای قرآن کریم و درس گرفتن از زندگی ائمه اطهار (ع) خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.   کاظمی در تقدیر از فعالیت‌های هلال احمر و داوطلبان این جمعیت افزود: شاهد حضور هلال احمر در صحنه‌های سخت از جمله زلزله، سیل و ... بودیم و دیدیم که نیرو‌های هلال احمر چگونه به داد مردم رسیدند و اگر پای کار نبودند بی‌شک تلفات بسیاری داشتیم. هلال احمری‌ها ناجی جان مردم هستند و انسانیت را معنی کرده اند و کار‌ها را بدون ادعای پیروزی انجام می‌دهند. هلال احمر نهادی است که در سخت‌ترین شرایط حضور پیدا می‌کند و هر جا که گرفتاری است داوطلبان هلال احمر حضور دارند.

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی بررسی می شود
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی