Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@06:23:05 GMT

ضرورت تقویت گردشگری درون استانی

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۲۷۰۱

ضرورت تقویت گردشگری درون استانی

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس تاکید کرد که در دوران شیوع کرونا و به واسطه محدودیت‌ها، می‌توان گردشگری درون استانی را تقویت کرد.

هادی شه‌دوست شیرازی در مراسم اختتامیه هفته گردشگری، بیان کرد: تنوع‌بخشی‌ به محصولات گردشگری جدی گرفته نشده که اکنون می‌بایست اقدامات راهبردی مناسبی صورت گیرد تا  تحولات مهمی در گردشگری رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس، شه‌دوست شیرازی بابیان اینکه دنیای متفاوتی است و دیگر مردم شاید به شیوه سنتی دستاوردها را نپذیرند، افزود: همکاری با کارخانه نوآوری با رویکرد بازاریابی و فروش در حال اتفاق است که به‌زودی از ظرفیت‌های جوانان خلاق در این زمینه استفاده خواهد شد.

تقویت بسته‌های گردشگری درون استانی

او با اشاره به وجود بسته‌های گردشگری درون استانی، گفت: در دوران کرونا می‌توانیم با تقویت گردشگری درون استانی به  توسعه گردشگری توجه بیشتری کنیم.

شه‌دوست شیرازی ادامه داد: باید با کار تیمی از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد و فارس را با ظرفیت‌هایی که در همه زمینه‌ها دارد به‌عنوان استان پیشرو معرفی کنیم.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس با اشاره به اینکه بخش خصوصی نقش اول را ایفا می‌کند، افزود: سعی بر این است که با استفاده از ظرفیت تمام بخش‌های صنعت گردشگری قدمی در زمینه توسعه این صنعت برداشته شود.

سید علی‌نقی طبیب لقمانی، معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس نیز در این مراسم بیان کرد: به امید روزی هستیم که مشکلات ناشی از بیماری کرونا و پاندمی پیش‌آمده یا برطرف شود یا به شیوه‌ای مهار شود که مشاغل مربوطه به یک آرامش نسبی برسند.

او ادامه داد: مبانی فکری استان فارس در صنعت گردشگری غنی و پویا است و اگر در هر مبحثی که ورود کنیم و ندانیم در چه شرایطی قرار داریم قطعاً رسیدن به وضع مطلوب به‌درستی ترسیم نمی‌شود.

مهمان‌نوازی فارسی‌ها یک برند است 

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که فارسی‌ها و شیرازی‌ها معروف به مهمان‌نوازی هستند و این برند کمی نیست که در عمل ثابت‌شده است، گفت: در فروردین ۹۸ و سیل دروازه قرآن که به سیل مهربانی معروف شد و هتل‌ها و اماکن اقامتی شیراز درب را باز گذاشتند تا آماده ارائه به آسیب پذیران باشند.

این مقام مسئول عنوان کرد: عدم معرفی داشته‌ها بزرگ‌ترین عیبی است که صنعت گردشگری ما دارد و اگر به این باور برسیم و با یک‌همت عمومی می‌توان امیدوار بود که این صنعت به نقطه کمال خود برسد.

سید حسن سیادتان، رئیس جامعه هتلداران فارس نیر با اشاره به شعار امسال روز و هفته گردشگری «گردشگری برای رشد فراگیر»، اظهار کرد: با حاکمیت بیماری کرونا حوزه گردشگری متضرر شدند که ایران و کشورهای دیگر را در برگرفت و باید به دنبال راهکاری برای گردشگری دنیا و به‌خصوص ایران باشیم.

او ادامه داد: امیدواریم بتوانیم ضررهایی که در این دو سال متحمل شده‌ایم را جبران کنیم و در کشور خود با تعامل دولت جدید و وزیر جدید میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آینده جدیدی را رقم بزنیم و روند خوبی در آینده داشته باشیم.

سیادتان عنوان کرد: باید مشکلات در حوزه گردشگری در کشور را برطرف کنیم چون پس از پایان کرونا آینده روشنی در پیش داریم اما زیرساخت‌های گردشگری بسیار کم و ضعیف است.

او بیان کرد: شیراز و استان فارس از ظرفیت‌های خوبی برای سفرهای بعد از پایان کرونا است و امیدواریم با تقویت زیرساخت‌های گردشگری بتوانیم ضررهای متحمل شده ناشی از بیماری کرونا را جبران و از گردشگران استقبال خوبی کنیم.

در فارس ضرورت همبستگی و وحدت در گردشگری به نحو احسن دنبال شده است

محمد قاسمی، مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی نیز در این مراسم اظهار کرد: در استان فارس ضرورت همبستگی و وحدت در گردشگری به نحو احسن دنبال شده و اگر این صنعت با تمام بخش‌ها باهم کار کنند به نتایج مطلوبی خواهند رسید.

او ادامه داد: رویکرد جدید گردشگری در فارس و ایجاد همبستگی در همه بخش‌های گردشگری و شکل‌گیری دبیرخانه دائمی رویدادهای گردشگری استان با زیرگروه‌های تخصصی خودش که به‌نوبه خود جای تقدیر دارد.

قاسمی گفت: موضوع گردشگری امروز نسبت به گذشته متفاوت است و در معرفی جاذبه‌های گردشگری نباید تنها به مؤلفه‌هایی همچون مناطقی که دارای آثار باستانی و تاریخی هستند بسنده کرد و باید با حفظ مسیرهای کلاسیک به دنبال رویکردهایی جدیدی باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان فارس با دارا بودن انواع گردشگری قطب گردشگری کشور است، عنوان کرد: با روند امیدبخش واکسیناسیون باید برای دوران پسا کرونا آماده شویم و در استان فارس در حوزه گردشگری سلامت با ارائه تورهای تلفیقی ارزان برای گردشگران به سمت رقابتی شدن پیش رویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری ميراث فرهنگي بیماری کرونا استان فارس قاسمی هفته گردشگری گردشگری درون استانی گردشگری و صنایع استان فارس ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۲۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود

سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری از سوی دانشگاه علم و فرهنگ با همکاری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تابستان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، روابط‌ عمومی دانشگاه علم و فرهنگ اعلام کرد: این دوره از جایزه ملی تعالی گردشگری با هدف ایجاد فضای رقابتی برای تعالی بنگاه‌ها و سازمان‌های حوزه گردشگری، تشویق بنگاه‌ها برای شناخت نقاط قوت و زمینه‌های قابل‌ بهبود و اجرای پروژه‌های بهبود، ایجاد فضای مثبت، توأم با خلاقیت و نوآوری و تبادل تجربیات موفق بنگاه‌های گردشگری، ارج‌ گذاشتن به کارکنان سازمان‌های متعالی و بهره‌ور صنعت گردشگری و به‌رسمیت‌شناختن بهترین سازمان‌ها اعم از خصوصی، دولتی یا غیرانتفاعی در زمینه گردشگری، تابستان امسال برگزار می‌شود.

برگزاری جایزه ملی تعالی گردشگری با بهره‌گیری از مدل‌های علمی روز دنیا، خطوط راهنمایی برای سازمان‌های گردشگری ایجاد می‌کند تا پیشرفت‌ها و عملکرد خود را در زمینه کیفیت و سرآمدی سازمانی اندازه‌گیری کند.

جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری بر مبنای ارزیابی خبرگان صنعت گردشگری و اساتید دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ، به بنگاه‌ها و نهادهایی اعطا می‌شود که در کسب نتایج مطلوب در صنعت گردشگری توانمند هستند. تمام بنگاه‌ها و شرکت‌های فعال در صنعت گردشگری در بخش‌های مختلف اعم از اقامت، حمل‌ونقل، تفریح و سرگرمی، آژانس‌های مسافرتی، رستوران و خدمات غذایی و… می‌توانند متقاضی جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • ‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام