Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم ابراهیمی معاون دادستان شیراز گفت: به دنبال انتشار اخباری مبنی بر آبیاری برخی مزارع جنوب شیراز با فاضلاب شهری معاون صیانت از حقوق عامه دادستانی مرکز استان پس از بررسی، موضوع برخورد با عوامل این اقدام را در دستور کار قرار داد و پس از پیگیری و بررسی موضوع در جلسه مشترک با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه‌های مسئول، دستور امحاء محصولات کشاورزی آلوده به فاضلاب شهری را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این خصوص با بیان اینکه متخلفان متهم به تهدید علیه بهداشت عمومی است، گفت: این اقدام پس از از اطلاع رسانی، آموزش و صدور اخطاریه‌های لازم و توجه نکردن متخلفین به تذکرات انجام شد.

ابراهیمی از تشکیل پرونده قضایی در شعبه ویژه برای ۲۱ نفر از کشاورزان متخلف در روستای‌های گرد خون، ترکان و بلوار اتحاد در منطقه جنوب شیراز خبر داد و گفت: اقدام بازدارنده و امحاء مزارع آلوده با حضور نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایر دستگاه‌های ذیربط و نظارت نماینده دادستانی انجام شد.

معاون دادستان شیراز با اشاره بر ممنوعیت استفاده از فاضلاب خام در مزارع کشاورزی بر ضرورت اقدام فوری برای ساماندهی منشاء فاضلاب از سوی دستگا‌های متولی تأکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امحاء محصولات مزارع آبیاری با فاضلاب دادستان شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت زعفران در استان، گفت:سطح زیر کشت زعفران حدود ۸۰۰ هکتار است و سالانه بیش از ۳ تن و ۲۰۰ کیلو زعفران از مزارع استان برداشت می‌شود.

 محمد حسن کیانی فر افزود: بر اساس تقسیمات اقلیمی از ۱۳ اقلیم ۱۱ اقلیم در استان تفکیک شده است که لرستان به دلیل تنوع اقلیمی از لحاظ تنوع گونه‌های دارویی غنی است.

وی گفت:یکی از این گیاهان دارویی زعفران است وتوسعه گیاه دارویی زعفران درآمد زا است و به لحاظ اقتصادی برای کشاورز سودمند است.

کیانی فر افزود: زعفران به دلیل صادرات محور بودن برای کشور و استان ارز آور است،همین امر موجب شده است توسعه کشت زعفران در دستور سازمان جهاد کشاورزی قرار بگیرد‌.

وی متوسط عملکرد زعفران را چهار کیلو در هکتار عنوان کرد و افزود: زعفران لرستان طلای بی نظیری است که با توجه به آزمایشات انجام شده بر روی آن از لحاظ کیفیت در بالاترین رتبه‌ها قرار می‌گیرد.

 

 

دیگر خبرها

  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی