Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، خشکسالی‌ها به کشاورزی کرمانشاه نزدیک به ۵۶ هزار میلیارد ریال خسارت زده است.

نوربخش حاتمی در جلسه امروز (۱۲ مهر) ستاد بحران استان کرمانشاه از کاهش ۸۰۵ هزار تنی تولیدات کشاورزی استان به دلیل خشکسالی خبر داد و افزود: این کاهش تولیدات خسارتی نزدیک به ۵۶ هزار میلیارد ریال به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیشترین کاهش تولید را مربوط به محصولات زراعی و باغی با سهم ۶۲۳ هزار تن دانست و عنوان کرد: مابقی کاهش تولید نیز مربوط به محصولات دامی و شیلات بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه غلات بیشترین آسیب را از خشکسالی دیدند، افزود: در مناطق گرمسیری حدود 100 درصد، در بخش معتدل ۸۰ درصد و در بخش سردسیر تا ۶۰ درصد غلات دچار آسیب شد.

حاتمی گفت: با وجود این مشکلات کرمانشاه در زمینه خرید تضمینی گندم خصوصا در بخش بذر و گندم درم جزو استان‌های برتر کشور بود.

وی در ادامه از پیشنهاد کمک ۴۳ هزار میلیارد ریالی برای جبران بخشی از خسارت کشاورزان خبر داد و عنوان کرد: بخشی از این کمک ها بلاعوض و بخشی تسهیلات خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به احتمال تداوم خشکسالی در فصل پاییز پیش رو، یادآور شد: برای کاهش خسارت ناشی از خشکسالی، اعلام کردیم کشاورزان کشت پاییزه خود را با تاخیر نسبت به شرایط عادی انجام دهند.

حاتمی بر لزوم استفاده از شبکه‌های آبیاری مدرن برای مقابله با خشکسالی هم تاکید کرد و گفت: البته کشاورزان باید به سمت بیمه محصولات کشاورزی هم بروند.

وی عنوان کرد: ماهم تلاش کردیم برای جبران بخشی از خسارت کشاورزان، کود و بذر رایگان در اختیار آنها قرار دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه خشكسالي کشاورزی استان هزار میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۲۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبر خوزستان گفت: این خسارت‌ها شامل آبگرفتگی، ریزش خوشه، خمیدگی و خوابیدگی است.

نبی پور افزود: همچنین بر اثر تگرگ موجب شکستگی دانه به برخی محصولات در این مزارع شد. 

وی ادامه داد: میزان خسارت‌ها بین ۱۰ تا ۷۰ درصد می‌باشد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: ۳۹۲ هزار هکتار از مزارع استان زیر پوشش بیمه هستند که شامل ۱۹۴ هزار گندم آبی، ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم و ۲۵ هزار سایر محصولات است.

نبی پور با اشاره آغاز ارزیابی خسارت‌ها گفت: این ارزیابی‌ها به صورت دقیق انجام و خسارت‌ها پرداحت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • وارد آمدن خسارت بیش از ۲۵۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی
  • خسارت ۲۵۳ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به کشاورزی کرمانشاه
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • بارش‌های اخیر بخشی از کمبود بارش در بخش کشاورزی را جبران کرد
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم