Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@15:09:32 GMT

خط تماس مستقیم بین ۲ کره برقرار شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۳۲۲۶

خط تماس مستقیم بین ۲ کره برقرار شد

کره شمالی خط تماس مسقیم با کره جنوبی را با هدف بهبود روابط دوجانبه بازیابی کرده است.

به گزارش مشرق، کره جنوبی اعلام کرد که خط تماس مستقیم میان سئول و پیونگ یانگ برای نخستین بار پس از چند ماه فعال شده است.

بیشتر بخوانید: واکنش کره‌شمالی به نشست شورای امنیت درباره آزمایش موشکی

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که هفته گذشته «کیم جونگ اون»، رئیس کره شمالی، از تصمیم این کشور برای بازگشایی کانال‌های ارتباطی با کره جنوبی خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کیم»، گفته بود «کره شمالی هیچ دلیلی برای تحریک یا صدمه زدن به جنوب ندارد.»

رئیس کره شمالی در این باره گفت که خطوط ارتباطی مرزی با کره جنوبی از اوایل ماه اکتبر به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بهبود روابط و ایجاد صلح در شبه جزیره کره بازسازی می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد پیشنهاد آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط، چیزی جز وسیله‌ای برای مخفی کردن نگرش خصمانه تغییر ناپذیر واشنگتن علیه پیونگ یانگ نیست.

وزارت اتحاد کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که کره شمالی صبح روز دوشنبه در خط مشترک میان ۲ کشور فعال شده است.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز می‎گوید که نظامیان دو کشور همچنین خط تماس نظامی خود را در امتداد سواحل شرقی و غربی احیا کرده‎اند.

کره شمالی در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ و در انتقاد به بیانیه‌های تبلیغاتی سئول علیه پیونگ یانگ، خط تماس مستقیم با کره جنوبی را قطع کرده و از گفت وگوهای جاری نیز دست کشید.

ماه ژوئن سال جاری نیز پیونگ یانگ به طور مختصر این خط را بازیابی کرد، اما ۲ هفته بعد خط تماس را متوقف کرد.

رسانه‌های کره شمالی می‌گویند «مقام‎های کره جنوبی باید معنای از سرگیری خطوط ارتباطی ۲ کشور را عمیقا درک کرده و روابط سئول و پیونگ یانگ را ترمیم کنند، همچنین تلاش‌های فعالی برای حل مسائل مهمی که پیش شرط گشایش راهی روشن در پیش است انجام دهند.»

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان کره شمالی کیم جونگ اون وزارت دفاع کره جنوبی پیونگ یانگ آمریکا واشنگتن کره جنوبی پیونگ یانگ کره شمالی خط تماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۳۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد

ایسنا/زنجان رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر از اتمام آسفالت‌ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین در دو لاین شمالی و جنوبی خبر داد.

علی‌اصغر عطوفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین به صورت تمام عرض در هر دو لاین شمالی و جنوبی با ۴۹ هزار تن آسفالت دانه باز از کیلومتر ۸۵ تا ۹۰ به دلیل خرابی بیش از حد انجام شد.

وی با بیان اینکه از کیلومتر ۹۱ تا ۹۸ در روزهای آینده نسبت به روکش و اصلاح رویه آسفالتی اقدام خواهد شد، ادامه داد: در سال گذشته ۳ کیلومتر از انتهای حوزه استحفاظی شهرستان ابهر در لاین‌های شمالی و جنوبی لکه‌گیری اساسی صورت گرفته است.

عطوفی تصریح کرد: ۲.۵ کیلومتر از محور ترانزیت ابهر_تاکستان نیز در لاین‌های شمالی و جنوبی اصلاح روکش با ۹ هزار تن آسفالت انجام شده که در صورت تخصیص بودجه و قیر امسال نیز در خصوص روکش آسفالت کمربندی ابهر_خرم‌دره اقدام خواهد شد.

او با توضیح اینکه در سال ۱۴۰۲ نسبت به روکش محور روستایی ابهر دولت آباد اقدام شده که مابقی در حدود ۷ کیلومتر در برنامه کاری امسال قرار است روکش شود، ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ نسبت به لکه‌گیری جزیی محورهای آزادراه، جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی به مقدار ۸۵۰ تن با آسفالت گرم اقدام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم