Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اسلامی گفت: من بیش از ۲ و نیم دهه سابقه کار در صنعت و تکنولوژی‌های پیشرفته دارم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد اسلامی، وزیر سابق راه و شهرسازی و رییس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با رادیو پیام درباره فعالیت‌های انجام شده در وزارت راه و شهرسازی گفت: این وزارتخانه توانست با معاهدات و توسعه همکاری‌های بین المللی و با توسعه زیرساخت‌ها یک رویه‌ای را پایه گذاری کند که از فرصت‌هایی که برای توسعه، کشور به آن نیاز دارد و باید در شاخص‌های اجتماعی تاثیر گذار باشد، نهایت استفاده را کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خوشبختانه در موضوعاتی نظیر دریانوردی، هواشناسی توانستیم کرسی‌های مدیریتی در عرصه بین المللی داشته باشیم و جایگاه متفاوتی را برای کشور به ارمغان بیاوریم.

اسلامی تاکید کرد: طی سال‌های اخیر، مردم اعتماد بیشتری به گزارشات هواشناسی پیدا کردند و هشدار‌ها و اطلاعیه‌های این سازمان به موقع منتشر می‌شد. همچنین، عضویت ما در مجموعه انجمن راه آهن‌های جهان یکی از دستاورد‌هایی است که توانست وسعت حمل ونقل ریلی ایران را افزایش بدهد. همچنین ۵ استان به شبکه ریلی متصل شد و ۴ استان نیز در حال تکمیل فرآیند برای وصل شدن به شبکه ریلی است. افزایش ۵۰ درصدی طول آزادراه‌ها نیز از دیگر مواردی است که طی این دوره انجام شد.

وی درباره طرح اقدام ملی مسکن نیز اضافه کرد: این طرح با استقبال مردم مواجه شد و توانستیم جریان تولید پایدار مسکن را راه اندازی کنیم و حدود ۱۰ هزار نقطه پروژه توسط مردم و شرکت‌ها آغاز شد که باتوجه به نحوه تزریق مالی توسط مردم، روند پیشرفت پروژه‌ها ادامه دارد.

رییس سازمان انرژی اتمی درباره فعالیت‌های این سازمان نیز توضیح داد: بسیاری از افراد این پرسش را مطرح کردند که اسلامی با سابقه وزارت راه چه ارتباطی با سازمان انرژی اتمی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که من بیش از ۲ و نیم دهه سابقه کار در صنعت و تکنولوژی‌های پیشرفته دارم. بیش از ۵۰ سال از تاسیس سازمان انرژی اتمی می‌گذرد و هنوز به هدف گذاری صورت گرفته در تولید انرژی از اتم، دست پیدا نکرده است و با مزاحمت‌ها و دشمنی‌های متعددی مواجه شده است.

وی افزود: در مطالعات اولیه هدف گذاری این بود که ما ۲۲ هزار مگاوات برق از بخش اتمی تولید کنیم که استکبار این موضوع و استقلال ایران را برنمی تابد. به همین دلیل با تخریب و تضعیف و دشمنی اجازه فعالیت نمی‌دهند.

وی ادامه داد:امروز یک مسابقه بزرگی در جهان برای ایجاد نیروگاه اتمی ایجاد شده چرا که پاک‌ترین انرژی است. این در حالی است که جلوی پیشرفت ما را می‌گیرند و به امارات، همسایه ایران برای داشتن انرژی اتمی کمک می‌کنند.

اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیزبار‌ها به تولید برق هسته‌ای تاکید کردند چرا که بیش از ۱۰ تا۲۰ هزار مگاوات برق مورد نیاز کشور باید با نیروگاه‌های اتمی تامین شوند در حال حاضر ۱۰۰۰مگاوات درمدار داریم و ۲۰۰۰مگاوات دیگر طی قراردادی باروسیه در حال انجام داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که در فاز‌های توسعه ای، به ۸ هزار مگاوات میزان برق را برسانیم.


منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر راه سابق رئیس سازمان انرژی اتمی برق هسته ای سازمان انرژی اتمی هزار مگاوات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«گروسی» به ایران می‌آید

«بهروز کمالوندی» سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران که ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌شود به ایران می‌آید.

او  افزود: در سفر گروسی، مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران درباره موضوعات فی مابین مذاکره می‌کنند.

گروسی علاوه بر شرکت در این کنفرانس با مقامات کشورمان در تهران و اصفهان نیز دیدار می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می‌آید
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم | آخرین وضعیت ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود | چند بازرس مجازند در ایران باشند؟
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • «گروسی» به ایران می‌آید