Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مقتومی روز دوشنبه در جلسه مدیریت پسماند اظهار داشت: شاهد عدم رضایت مندی مردم در جمع آوری زباله هستیم و در این راستا ضروری است اقدامات لازم در جمع آوری زباله و ساماندهی ماشین آلات در دستور کار قرار گیرد.

وی با انتقاد از بی نتیجه ماندن مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند مراغه گفت: در جلسات قبلی مدیریت پسماند قرار بر این شد که شهرداری مراغه با همکاری بخشداری ها مطالعات این طرح را آغاز کند که متاسفانه تاکنون بی نتیجه مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: محیط زیست شهرستان انتقاداتی نسبت به مدیریت پسماند در شهرستان دارد که تمامی آن ها به جا می باشد اما باید با توجه به شرایط شهرداری مراغه مصوبات کارگروه با توجه به اولویت اجرایی شود.

مقتومی افزود: رفع مشکل شیرآبه زباله گاه و شیرآبه ماشین آلات حمل زباله یکی از مهمترین اقداماتی است که شهرداری موظف به حل آن ظرف روزهای آینده است.



دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این جلسه گفت: قانون اجازه ایجاد زباله گاه میانه ای به شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر را نمی دهد و ایجاد زباله گاه میانی در منطقه سنجان توجیحی ندارد و دستور توقف فعالیت آن در سال ۹۸ صادر شده است.

نادر نجد گفت: زباله گاه میانی متاسفانه همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد و این نشان دهنده کم کاری محیط زیست است که نتواسته تاکنون با وجود حکم دادستانی جلوی فعالیت آن را بگیرد.

وی بیان کرد: از نزدیک زباله گاه قره ناز مراغه را بارها مشاهده کردم و متاسفانه حوضچه ای که برای جمع آوری شیرآبه در نظر گرفته شده است غیراستاندار است و پوششی برای جلوگیری از نفود آب به زمین ندارد و ادعای شهرداری مبنی بر تبخیر شیرآبه ادعایی غیرکارشناسی است.

نجد اضافه کرد: متاسفانه هیچ گونه نظارت بهداشتی بر فعالیت زباله گاه مراغه نمی شود و تمامی صحبت های مسئولان شهرداری در این جلسه فقط توجیه و عمل نکردن به وظایف قانونی است.

وی در ادامه از نحوه جمع آوری و بی خطرسازی زباله های بیمارستانی و عفونی نیز انتقاد کرد و گفت: متاسفانه هیچ نظارتی هم در خصوص زباله های بیمارستانی و تفکیک زباله انجام نمی شود و در بازدید از محل تفکیک زباله های عفونی در بیمارستان مراغه شاهد عدم رعایت موارد زیست محیطی بودیم به گونه ای که در بازدید از زباله گاه قره ناز، زباله های عفونی بدون بی خطرسازی رها شده بودند.

وی همچنین افزود: متاسفانه شاهد انتقال زباله های یکی از شهرهای همجوار به زباله گاه قره ناز مراغه در ماه های گذشته بودیم و در این خصوص گزارش هایی نیز به دادستانی شده بود.



رئیس اداره محیط زیست شهرستان مراغه نیز در این جلسه گفت: از سال ۹۷ متاسفانه اقداماتی در خصوص ساماندهی زباله گاه مراغه از سوی شهرداری این شهر انجام نشده است.

غلامرضا زارع افزود: در بیش از ۱۲ کارگروه پسماند شهرستان مصوباتی نوشته شده است که اجرای آنها تاکنون به امروز و فردا موکول شده است.

وی ببان کرد: بارها دادستان و فرماندار مراغه از محل زباله گاه بازدید کرده و نسبت به ساماندهی آن دستوراتی صادر کرده اند.

وی ادامه داد: نشت شیرابه های حاصل از حمل و نقل در جاده های منتهی به زباله گاه و نیز محل دفن پسماندها، نبود حصار، وجود سگ های بدون صاحب در محوطه و نیز عدم پوشش مناسب زباله های نگهداری شده در این محل از جمله نواقصی است که زمینه ساز بروز آلودگی های زیست محیطی شده است.

زارع  خاطرنشان کرد: در حالت کلی وضعیت دفن پسماند شهری ضعیف است و اگر این شرایط ادامه یابد باید محل دفن زباله تعطیل شود.

رئیس محیط زیست مراغه در این جلسه اجرای پروژه لندفیل (خاک‌چال یا گودال دفن زباله) را برای حل مشکلات زباله گاه قره ناز پیشنهاد داد.



نائب رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این جلسه گفت: در خصوص ساماندهی زباله گاه اقدامات خوبی انجام شده و هم اکنون ورودی زباله گاه، نگهبانی و زنده گیری سگ ها در این محل در دستور کار قرار گرفته است.

ابراهیم خوشرفتار گفت: تفکیک زباله از مبداء بهترین راه حل در شرایط کنونی برای رفع بسیاری از مشکلات است و در بودجه سال ۱۴۰۱ طرح های مدیریت پسماند در اولویت برنامه ها قرار خواهد گرفت.



معاونت خدمات شهری شهرداری مراغه نیز در این جلسه گفت: خواست قلبی مجموعه شهرداری تحقق تمامی خواسته های زیست محیطی است.

حسین محمودی گفت: اصلی ترین دغدغه ما امروز مطالبات کارگران خدمات و رفع نواقص ماشین آلات جمع آوری زباله شهری است.

وی اضافه کرد: بهسازی سایت سنجان به عنوان زباله گاه میانی در اولویت برنامه ها قرار دارد و قسمتی از عملیات اجرایی انجام شده و منتظر اتمام تغییر و تحولات در شهرداری هستیم.

وی ادامه داد: قبول داریم که نواقصی در حوزه مدیریت پسماند داریم اما انتظار همراهی شهرستانی برای برون رفت از این مشکلات را نیز داریم.

محمودی بیان کرد: در سایت زباله گاه قره ناز برای رفع مشکل شیرآبه حوضچه ایجاد و لجن کش تعبیه شده و با این کار ۵۰ درصد مشکل شیرابه زباله گاه در حال حل شدن است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکلی در ورودی زباله گاه قره ناز و نیز نگهبانی نداریم و تمامی این موارد حل و نظارت کافی بر مجموعه دایم.

محمودی افزود: همچنین با توجه به وجود سایت نگهداری سگ در شهرستان، سگ های زباله گاه، زنده گیری و تحویل سایت می شوند.

وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات ساماندهی زباله گاه تسطیح زباله و خاک پوششی در محل دفن زباله گاه است که در حال اجراست.

وی تاکید کرد: متاسفانه دیوار کشی زباله گاه هزینه بر است و بیش از هشت میلیارد تومان برآورد شده است که امیدواریم با رفع مشکلات مالی شهرداری این پروژه نیز انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مراغه گفت: برای عملیاتی کردن طرح جامع مدیریت پسماند نیازمند پرداخت سهم از سوی بخشداری هستیم.

محمودی گفت: در خصوص مطالعه طرح جامع مدیریت پسماند اقداماتی انجام شده و مشاور در این زمینه کارهایی انجام داده است و منتظر اقدامات تکمیلی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء هم با یک شرکت توافق اولیه شده است.

به گزارش ایرنا شهرستان مراغه ۲۶۸ هزار نفر جمعیت دارد و روزانه ۱۵۰ تن زباله در این شهرستان تولید می شود که ۱۱۰ تن مربوط به شهر و ۴۰ تن از آن مربوط به روستاهاست.

برچسب‌ها شهرداری مراغه آذربایجان شرقی مدیریت پسماند مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مراغه آذربایجان شرقی مدیریت پسماند شهرداری مراغه آذربایجان شرقی مدیریت پسماند مراغه شهرداری مراغه مدیریت پسماند زباله گاه تفکیک زباله محیط زیست جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۳۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است

محمد رضا علیپور آزاد در بررسی مشکلات پسماند شهری با بیان اینکه ۷۰ درصد از زباله‌های تولیدی "تر" و ۳۰ درصد آن "خشک" است گفت: با توجه به اثرات مخرب پسماند بر سلامت انسان و محیط زیست و پرهیز از اسراف ضروری است شهروندان علاوه بر کاهش استفاده از تولیدات و فراورده‌های پلاستیکی از جمله نایلون و ظروف زباله های‌تر و خشک را در مبدا جداسازی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا