Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@21:58:23 GMT

سیر صعودی قیمت اقلام‌خوراکی درشهریور

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۳۹۱۹

طی شهریور ماه ۱۴۰۰ در گروه نان و غلات، اقلام برنج ایرانی درجه یک با ١١.٢ درصد، ماکارونی با ۵.٢ درصد و رشته آش با ٣.٨ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. ناطقان: با اعلام مرکز آمار ایران، گزارش متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور در شهریور ١۴٠٠ توسط مرکز آمار منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اطلاعات این گزارش تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در شهریور ماه ١۴٠٠ در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام برنج ایرانی درجه یک با ١١.٢ درصد، ماکارونی با ۵.٢ درصد و رشته آش با ٣.٨ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام ماهی قزل آلا با ٨.٧ درصد و گوشت گاو یا گوساله با ۴.۵ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین در این گروه مرغ ماشینی با ٢.۴- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به ماست پاستوریزه با ١٨.٣ درصد، پنیر ایرانی پاستوریزه با ١۵.۴ درصد و شیر پاستوریزه با ٧.۴ درصد بوده است. همچنین در این گروه روغن نباتی جامد با ٣.٠- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پرتقال با ۴٠.۵ درصد و هندوانه با ٢٧.١ درصد می‌باشد. همچنین در این گروه هلو با ١.۴- درصد و موز با ١.٣- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به کدو سبز با ٢٣.٢ درصد، هویج فرنگی با ٢١.٧ درصد و بادمجان با ١۴.۶ درصد می‌باشد. همچنین در این گروه گوجه فرنگی با ٠.٩- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه نیز، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به رب گوجه فرنگی با ١٢.٨ درصد و سس مایونز با ٩.٢ درصد می‌باشد. منبع: مشرق برچسب ها: سیر صعودی ، اقلام خوراکی ، شهریور ماه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سیر صعودی اقلام خوراکی شهریور ماه بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط همچنین در این گروه ٢ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذر ۳۰ تیر در طراحی جدید چه تغییراتی می‌کند؟

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای گذر ۳۰ تیر، اظهار کرد: کاربری سابق این خیابان برای ما قابل قبول نبود و در منزلت و شأن یک گذر فرهنگی و تاریخی در یکی از قدیمی‌ترین نقطه‌های تهران با آثار و ابنیه فاخر نبود.

وی با بیان اینکه درست در فضایی که گردشگران می‌توانستند از فضای تاریخی و فرهنگی این خیابان استفاده کنند، گذر خوراکی شکل گرفته بود، یادآور شد: خوشبختانه بعد از مدت‌ها پیگیری به این نتیجه رسیدند که کاربری این گذر باید تغییر کند و به نقطه‌ای تبدیل شود که کاربری فرهنگی داشته باشد.

نادعلی با اشاره به برپایی غرفه‌های صنایع دستی و محصولات فرهنگی و هنری در این گذر، تصریح کرد: برنامه‌ریزی لازم انجام شده که نسبت به گذشته، غرفه‌های کمتری در این گذر ایجاد شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه آلودگی و بوی ناشی از استقرار غرفه‌های خوراکی و غذا برای بیمارستان موجود در محل زیان‌بار بود، خاطرنشان کرد: اقدامات جدید به این معنا نیست که غرفه عرضه غذا و خوراکی در گذر ۳۰ تیر پیش‌بینی نشده باشد و به اندازه و تناسب تردد شهروندان و گردشگران، این غرفه‌ها مستقر خواهند شد.

وی نسبت به انجام سریع‌تر اقدامات ابراز امیدواری کرد و گفت: هنوز اقدام عملیاتی انجام نشده است؛ البته طراحی فضا بسیار اهمیت دارد و باید الزامات آن رعایت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • گذر ۳۰ تیر در طراحی جدید چه تغییراتی می‌کند؟
  • حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟