Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، آیین اختتامیه سومین سوگواره شعر عاشورایی با عنوان «جای پای جابر» با معرفی و تجلیل از برگزیدگان در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در این مراسم، سروده ابراهیم ایزدی دستگردی به عنوان نخستین اثر برگزیده این برنامه فرهنگی معرفی شد.

همچنین اشعار علی رفیعی وردنجانی و آسیه ارزانی نافچی نیز به عنوان دیگر آثار برتر این سوگواره انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیات داوران از میان ۱۰۰ اثر ارسالی به این سوگواره، آثار نگار رفیعی وردنجانی و مجتبی بخشایش پور را نیز شایسته تقدیر دانستند.

فرهیختگان حوزه فرهنگ و هنر از توان خود برای به رخ کشیدن عظمت اسلام و شیعه استفاده کنند

ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در این آیین با بیان به اینکه ارادت قلبی هنرمندان و ادیبان ایران زمین به خاندان عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) همواره موجب خلق آثار ویژه و بدیعی شده است، گفت: فرهیختگان حوزه فرهنگ و هنر می‌توانند از توان و استعداد خود برای تثبیت، جامعیت بخشیدن و به رخ کشیدن عظمت و مجد اسلام استفاده کنند.

بیشتر بخوانید

برگزاری عصر شعر فاطمه (س) کوثر هستی در شهرکرد

او در ادامه به مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و انجمن شعر توکل وردنجان در برگزاری این سوگواره عاشورایی اشاره کرد و افزود: همراهی دستگاه‌های دولتی در اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌تواند علاوه بر جلوگیری از موازی کاری و پراکندگی به تجمیع ظرفیت‌ها و اثرگذاری بیشتر این‌گونه برنامه‌ها در جامعه کمک کند.

شریفی تصریح کرد: گسترش همکاری‌ها و ایجاد تعامل سازنده با دستگاه‌های مختلف دولتی و نهاد‌های غیردولتی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در کشف استعداد‌ها و توانمند‌های موجود در تمامی روستا‌ها و شهر‌های استان نیز اثرات مطلوبی به همراه خواهد داشت.

او با تاکید بر آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای اجرای برنامه‌های مشارکتی حوزه فرهنگ و ادب یادآور شد: به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود در هر یک از نهاد‌ها و ادارات موجب سرعت بخشیدن به اجرای برنامه‌ها و جذب تعداد بیشتری از مخاطبان به حضور در این برنامه‌ها می‌شود و سطح کیفی آثار را نیز به مراتب ارتقا می‌دهد.

شریفی در پایان با ابراز خرسندی از اجرای واکسیناسیون عمومی علیه کرونا گفت: با بهبود شرایط بهداشتی و سلامت جامعه، فضا و بستر لازم برای اجرای تعداد بیشتری از برنامه‌های فرهنگی در استان مهیا خواهد شد.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سومین سوگواره شعر عاشورایی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۴۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

نخستین رویداد «فناوری‌های نوین در مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی» (فن‌آب) با هدف حمایت از ایده‌های برتر و با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد و در این رویداد ۲۹ طرح از سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد ارسال شد که پس از ارزیابی‌ها اولیه ۹ طرح در بخش دانشجویی و ۲ طرح از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به مرحله نهایی راه یافتند.

برگزیدگان رویداد فن‌آب پس از داوری نهایی مشخص شدند و مقام اول بخش دانشجویی به علی شاکر از دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان، رتبه دوم به فرزانه علی حسینی و عبدالله رحیمی از دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان و جایگاه سوم به زینب بخشی نفوتی و گلنسا برادران کوکانی از دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعلق گرفت.

همچنین شرکت تولیدی دانش‌بنیان توسعه فناوری ازن تجهیز نوین و شرکت مهندسی کاشفان نیلفام در این رویداد مورد تقدیر قرار گرفتند. 

مدیر اجرایی رویداد فن‌آب در مراسم تجلیل از برگزیدگان گفت: هدف اصلی از برگزاری این رویداد، رشد اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت نساجی و حرکت در مسیر منافع ملی کشور است.

سید مهدی حجازی با بیان اینکه نساجی یکی از ۱۱ صنعت پیشران کشور است، افزود: اقتصاد دانش‌بنیان صنعت نساجی دچار ضعف‌هایی است و سرمایه‌های انسانی در دانشگاه‌ها می‌توانند این ضعف‌ها را برطرف کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان هم گفت: این استان در صنعت نساجی به‌ویژه ابتدای زنجیره ارزش این صنعت سرآمد است، اما باید با کمک دانشگاه برای ارتقا و رفع محدودیت‌های آن تلاش شود.

رسول سواری با اشاره به اهمیت کمک‌های بخش دانش‌بنیان به صنعت، افزود: مشکلات صنعت با مشارکت اعضای هیات علمی و دانشجویان حل می‌شود.

او تصریح کرد: امکانات زیرساختی شهرک‌های صنعتی در حد نیاز ایجاد شده، اما همین توسعه در برخی موارد محدودیت‌هایی ایجاد کرده است به همین دلیل در بخش تامین زیرساخت‌ها به‌ویژه در بخش آب و برق با مشکلاتی مواجهیم.

سواری، یکی از راهکار‌های رفع این مشکل را بهینه‌سازی و مدیریت مصرف دانست و افزود: دانشجویان در بسیاری از موارد با ایده‌های خلاقانه خود، مسائل صنایع را حل کرده‌اند و در بخش مدیریت بهینه و همچنین فناوری پذیرای دانشگاه و افراد فعال در حوزه نوآوری و فناوری هستیم.

او خاطرنشان کرد: برگزیدگان رویداد فن‌آب مورد حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان مانند ارائه تسهیلات استقرار و کمک هزینه ثبت برند تجاری، تجاری‌سازی و ایجاد بازار ایده‌ها قرار می‌گیرند.


باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۰ عنوان برنامه، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در استان همدان
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند