Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-28@06:53:31 GMT

رسالت بزرگ علمای دینی آگاهی بخشی به جامعه است

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۴۴۸۳

رسالت بزرگ علمای دینی آگاهی بخشی به جامعه است

به گزارش صدای ایران، حجت‌الاسلام احمد مروی پیش از ظهر دوشنبه در گردهمایی زائران و علمای اهل سنت که در مدرسه علمیه میرزا جعفر حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، با بیان این‌که اهل بیت (ع) بهترین پناهگاه برای بشریت و محور وحدت امت اسلام هستند، اظهار کرد: مسلمانان با تأسی به سیره و سخن اهل بیت (ع) می‌توانند ید واحده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی، محبت به اهل بیت (ع) را سفارش و سخن خداوند دانست و ادامه داد: عشق و ارادت نسبت به خاندان پیامبر (ص) نقطه مشترک تمام فرق و مذاهب اسلامی است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این‌که استقبال باشکوه مردم نیشابور از حضرت رضا (ع) که بخشی از آنان اهل سنت بودند، ریشه تاریخی محبت فرق مختلف اسلامی نسبت به اهل بیت (ع) را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: دشمنان پلید همواره به دنبال ایجاد تفرقه میان مسلمانان هستند که آگاهی بخشی به جامعه به‌ویژه جوانان، رسالت بزرگ علما و روحانیون مسلمان است.

وی اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) توانست با ایجاد وحدت، از دل اعراب دوران جاهلیت، بزرگ‌ترین تمدن بشری را ایجاد کند.

مروی با بیان این‌که خداوند در آیه ۱۰۳ سوره آل عمران، از وحدت به‌عنوان «نعمت» یاد می‌کند که نشان از اهمیت اتحاد مسلمانان دارد، تصریح کرد: اگر مسلمانان وحدت داشتند، چند میلیون صهیونیست نمی‌توانستند قبله نخست مسلمانان را اشغال کنند.

وی به نقشه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: امروز از اسرائیل و اروپا برای کشتن مسلمانان سرباز نمی‌آورند بلکه متأسفانه برای ضربه به اسلام از میان مسلمانان سرباز می‌گیرند و این دردی دوچندان است.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر این‌که دنیای استکبار با اصل اسلام دشمن است، یادآور شد: برای دشمن اسلام شیعه و سنی تفاوتی نمی‌کند همانطور که در اشغالگری ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان شاهد جنایت آنان و کشتار مردم بیگناه شیعه و سنی این کشور بودیم.

وی افزود: دست آمریکا و اسرائیل در جنایات فجیع و گسترده در منطقه آشکار است، آنان جنگ‌های منطقه را مدیریت می‌کنند، هزاران زن و مردم مسلمان با نقشه آنان کشته می‌شوند بدون اینکه حتی یک سرباز آنان زخمی شود.

مروی یادآور شد: دشمنان اسلام هر روز برای تفرقه‌افکنی میان مسلمانان توطئه‌ای جدید دارند و آنچه سبب موفقیت آنان در این توطئه‌ها می‌شود، عدم آگاهی، شناخت و دشمن‌نشناسی مسلمانان است.

وی به نقشه دشمن برای درگیر کردن امت اسلام با یکدیگر اشاره کرد و گفت: در نگاه رهبر معظم انقلاب، اتحاد جهان اسلام مراتبی دارد که نخستین مرتبه آن عدم تعرض کشورهای اسلامی به سرزمین یکدیگر است در حالی‌که استکبار در میان تمامی کشورهای همسایه در منطقه، سرزمین‌های مورد مناقشه قرار داده است.

تولیت آستان قدس رضوی با طرح این سوال که «کدام انسان واقع‌بین و منصفی در عالم وجود دارد که صهیونیست‌ها را دشمن مشترک مسلمانان نداند»، افزود: استکبار و ایادی آنان که در برخی کشورهای اسلامی حاکم هستند، با نفرت‌پراکنی و توطئه سعی دارند ایران را به‌عنوان دشمن مشترک مسلمانان نشان دهند و در مقابل، با افتخار سفارت رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی را در کشور خود باز می‌کنند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: حجت الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی رسالت علمای دینی اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۴۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه و محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه طی پیام تسلیتی ماموستا فخری امام جمعه سابق جوانرود را از علمای پیشتاز در تبیین حقایق انقلاب دانستند.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

إنّا لله و إنّا الیه راجعون

خبر رحلت امام‌جمعه سابق شهر جوانرود، عالم وارسته و فاضل ارجمند مرحوم مغفور حاج ماموستا ملأ احمد فخری (رحمةالله‌علیه) موجب تاثّر و تألم این‌جانبان گردید.

آن مرحوم از جمله عالمان فرهیخته، انقلابی، اخلاق‌مدار و بصیر بود که با روحیه مردمداری و تواضع، نقش بزرگی در وحدت و همدلی مردم منطقه و مقابله با توطئه‌های بدخواهان و ضدانقلاب ایفا نمود.

ایشان ۴۴ سال در سنگر امامت جمعه جوانرود به اسلام، مردم و انقلاب اسلامی خدمت کرد و همواره در تبیین حقایق و معارف اسلام و انقلاب اسلامی از علمای پیشتاز بود.

این‌جانبان درگذشت این شخصیت ارزشمند را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، مردم مؤمن و انقلابی استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود بخصوص شاگردان و خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند حکیم علو درجات برای آن عالم بصیر و صبر و اجر برای عموم بازماندگان مسألت می‌نمائیم.

کد خبر 6088605

دیگر خبرها

  • روز خاص ورزش با رویداد هم‌مسیر اتیسم(عکس)
  • دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم به میزبانی ۳ شهر
  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • برگزاری رویداد «هم‌مسیر اوتیسم» در ۳ شهر ایران
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود