Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حمیدرضا حسینی روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان به مناسبت هفته دامپزشکی ابراز داشت: اجرای طرح ملی واکسیناسیون دام علیه تب برفکی در استان سمنان از هفته دامپزشکی آغاز و پیش‌بینی می‌شود تا آبان ماه تعهد استان محقق شود.
وی ادامه داد: تب برفکی یک بیماری ویروسی واگیر در بین دام است که شیوع این بیماری در دام به شدت اقتصاد دامداران را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در واقع واکسیناسیون علیه تب برفکی کمک و حمایت از اقتصاد دامداران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: شیردهی، وزن گیری دام و تولیدمثل، سه شاخصه مهم و موثر بر اقتصاد دامداران است که شیوع بیماری تب برفکی موجب افت شیردهی در گاوها، سقط جنین و افت وزن دام می‌شود و در واقع اقتصاد دامداران را فلج می‌کند.
حسینی تصریح کرد: دامپزشکی استان سمنان بیش از ۱۹۲ خدمت در زمینه‌های مختلف مانند مبارزه با بیماری‌ دام، مبارزه با بیماری‌های مشترک بین دام و انسان و کنترل و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی ارائه می‌دهد.
وی بیان کرد: استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی و همجواری با هشت استان کشور در زمینه دامپزشکی از لحاظ پدافندی و امنیت غذایی و زیستی در وضعیت حساس قرار دارد و با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان دامپزشکی استان، سمنان یکی از استان‌های سبز کشور از لحاظ شیوع بیماری دام و طیور است.
وی یادآور شد: بعد از صنعت نفت، صنعت دام و کشاورزی سهم زیادی در اشتغال و اقتصاد دارد و در حدود ۱۹ تا ۲۰ درصد اشتغال استان سمنان مربوط به صنعت دامپروری است.
حسینی خاطرنشان کرد: دامپزشکی در زمینه صیانت از دام، سلامت گوشت تولیدی و کنترل و پیشگیری بیماری فعال است، چرا که دام سالم، غذای سالم و انسان سالم نتیجه تلاش کارشناسان دامپزشکی و در واقع محور توسعه اقتصادی تامین امنیت غذایی است. 
وی افزود: ۶ کشتارگاه دام و هشت کشتارگاه طیور در استان سمنان فعال است و کارشناسان دامپزشکی در این مراکز برای نظارت بر سلامت گوشت تولیدی حضور دارند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: واکسیناسیون ۷۰۰ هزار راس دام سبک استان سمنان با اولویت دام عشایری در مسیر بازگشت به مناطق قشلاقی در قالب خرید خدمت به صورت رایگان برای تامین امنیت غذایی پیش‌بینی شده است.

محمد جهانگیریان رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سمنان نیز در این نشست ضمن معرفی و ارائه گزارش عملکرد این رسانه، تصریح کرد: تهیه گزارش‌های مردمی، ارتباط‌گیری با مدیران به منظور حل مشکلات مردم و تشکیل پرونده‌های خبری در حوزه‌های مختلف  از رویکردهای جدی در خبرگزاری ایرنا سمنان است.
به گزارش ایرنا، ۱۴ مهرماه به عنوان روز دامپزشک در تقویم ملی کشور نامگذاری شده است.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها سمنان گوشت قرمز دام و طيور واکسیناسیون گاو تب برفکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها سمنان گوشت قرمز سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها سمنان گوشت قرمز دام و طيور واکسیناسیون گاو تب برفکی اقتصاد دامداران استان سمنان تب برفکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، یک بیماری حاد ویروسی با واگیری بالا، شدید، اخطار کردنی و قابل انتقال مرزی در نشخوارکنندگان کوچک اهلی و حیات وحش است که با ایجاد واگیری و تلفات بالا، خسارات اقتصادی قابل ملاحظه‌ای در این گونه دام‌ها به وجود می‌آورد؛ بنابراین مهار کامل و در نهایت ریشه کنی این بیماری در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته است.

محمود ترخاصی افزود: طرح سراسری واکسیناسیون دام‌های سبک شهرستان علیه این بیماری با استفاده از توان ۸ نیروی عملیاتی دامپزشکی بخش دولتی و خصوصی بصورت رایگان از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

او گفت:تا کنون بیش از ۲۱ هزار راس دام سبک مورد مایه کوبی قرار گرفته اند و پیش بینی می‌شود کلیه جمعیت دامی موجود در واحد‌هایی روستایی و عشایری با اولویت مناطق مجاور با مناطق چهارگانه حفاظت شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست و مجاور حیات وحش، علیه این بیماری ایمن سازی شود.

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب