Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا محرابی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: پیشگیری، کنترل و مبارزه با بیماری های واگیر دامی، پیشگیری، کنترل و مبارزه با بیماری های مشترک انسان و دام و تضمین کیفیت فرآورده های دامی در زمره وظایف دامپزشکی است.

مدیرکل دامپزشکی گلستان با اشاره به ۱۳ هزار قطعه جوجه ریزی در ماه، افزود: تعداد بیماری های واگیر دام و طیور زیاد بوده و با همت دامپزشکی و رصد و پایشی که داشتیم در هیچ واحد مرغ گوشتی، واحد مرغ مادر و مرغ تخمگذار مشکل خاصی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: علیرغم اینکه در حاشیه دریای خزر بوده و پرندگان مهاجر با خود عوامل عفونی می آورند اما واحدهای ما پاک است.

محرابی ادامه داد: دو بار در سال به روستاها مراجعه کرده و واکسن نیوکاسل به طیور بومی تزریق می کنیم تا ضمن حفظ آنها، این بیماری به واحدهای صنعتی منتقل نشود.

مدیرکل دامپزشکی گلستان با اشاره به حساس بودن مرغ تخمگذار در مقابل بیماری ها گفت: ۶۸ واحد مرغ مادر و ۲۱ واحد مرغ تخمگذار در استان داریم.

وی اضافه کرد: سالیانه ۲۸۰ هزار الی ۳۰۰ هزار تن گوشت مرغ، ۷۰ هزار تن تخم مرغ، ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه گوشتی یک روزه و پنج میلیون قطعه جوجه تخم گذار در استان تولید می شود.

محرابی با اشاره به واحدهای پرورش دام هم گفت: از ابتدای سال تاکنون کانون تب برفکی در استان نداشتیم.

مدیرکل دامپزشکی گلستان در خصوص اقدامات مقابله ای با تب برفکی گفت: تزریق رایگان واکسن به دام های عشایر و ترویج واکسن در روستاها و واحدهای صنعتی از جمله اقدامات ما بوده است.

وی در مورد بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک هم توضیح داد: کل و بزهای در برابر این بیماری حساس بوده لذا به تمام احشام روستاهای حاشیه جنگل واکسن پی پی آر تزریق شده است.

محرابی ادامه داد: در سال ۹۸ با بیماری لکه سفید در واحدهای تولیدکننده میگوی گمیشان روبرو بودیم که به دلیل واردات بچه میگو از استان‌های جنوبی کشور اتفاق افتاد.

مدیرکل دامپزشکی گلستان اظهارکرد: به خوبی توانستیم بیماری لکه سفید را کنترل کرده و هم اکنون بیش از ۷۰۰ تن میگو برداشت شده و پیش‌بینی می‌کنیم که به هزار و ۵۰۰ تومان برسد که ۹۰ درصد آن صادر خواهد شد.

محرابی از معرفی ۱۱۹ واحد عرضه کننده گوشت و مرغ در ۶ ماهه ابتدای سال به مراجع قضایی خبرداد.

کد خبر 5319739

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان دامپزشکی دامپزشکی گلستان ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا واکسن کرونا زلزله کرمانشاه اربعین 1400 گرگان کهگیلویه و بویراحمد واکسیناسیون کرونا اربعین حسینی قزوین سیستان و بلوچستان مدیرکل دامپزشکی گلستان واحد مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۸۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره

ایسنا/ایلام رئیس دامپزشکی شهرستان بدره از انجام واکسیناسیون ۴ هزار و ۶۲۵ راس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره طی اردوی جهادی خبر داد.

آبله گوسفند و بز یک بیماری ویروسی عفونی نشخوارکننده کوچک است. این بیماری با شدت متوسط در گله‌های داشتی در مناطق اندمیک دیده شده اما عموما در بره و بزغاله که به تازگی به دنیا آمده‌اند کشنده است. ضرر اقتصادی ناشی از کاهش تولید شیر، آسیب به تولید چرم و چشم و دیگر ضررهای تولیدی از جمله‌ی آن است. همچنین این بیماری خرید و فروش دام سبک را کاهش داده و باعث کاهش زاد و ولد و جمعیت در آن مناطق می‌شوند.

«بهمن محمدی» به ایسنا اظهار کرد: رزمایش جهادی دامپزشکی طی فروردین ماه در منطقه زرانگوش بدره برگزار شده است.

وی گفت: در این طرح چهار هزار و ۶۲۵  راس دام علیه بیماری آبله گوسفندی، ۴۰۰ راس علیه بیماری آبله بزی، ۷۴۳ رأس علیه بیماری بروسلوز بز و بزغاله واکسینه شده‌اند.

رئیس دامپزشکی بدره تصریح کرد: مشاوره‌های بهداشتی و معاینه رایگان در دام‌های بازدید شده انجام  گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام