Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدعلی کمالی با بیان اینکه قیمت جوجه یکروزه در بازار ۲ برابر قیمت مصوب آن شده است، گفت: برای کاهش تقاضای جوجه یکروزه و متعادل سازی قیمت آن در بازار  تمهیداتی چون افزایش فاصله جوجه ریزی به ۹۰ روز و کاهش ظرفیت جوجه ریزی واحدهای تولیدی اندیشیدیم. یعنی مرغداران می بایست هرسه ماه یکبار جوجه ریزی می کردند و واحدهای تولیدی کمتر از پروانه فعالیتشان جوجه می ریختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اما  متاسفانه مقاومت هایی با این تصمیمات صورت گرفت.

وی ادامه داد: در نهایت فاصله جوجه ریزی به ۸۰ روز تقلیل یافت و مرغداری ها در حال حاضر می توانند تا سقف مجوز جوجه ریزی کنند که همین مساله قیمت جوجه یکروزه را مجددا افزایش داد.

وقتی نهاده دولتی می گیرند قیمت مصوب را رعایت کنند

مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی اضافه کرد: انتظار است وقتی مزارع مرغ مادر نهاده دولتی دریافت می کنند جوجه را با قیمت مصوب روانه بازار کنند. اگر قرار است قیمت ها تغییر کند این تغییر بایستی در قیمت مرغ هم لحاظ شود.

باید تقاضا را مدیریت کرد

وی تصریح کرد:ظرفیت جوجه ریزی در کشور بالغ بر ۲میلیارد قطعه در سال و ۱۴۰ میلیون قطعه در ماه است. ولی وقتی بیشتر از ۱۱۰ تا ۱۱۴ میلیون قطعه در ماه تولید نمی شود طبیعی است که صفی از تقاضا ایجاد شود و قیمت ها بالا رود. باید تقاضا را کنترل کنیم تا به همه مرغداران جوجه برسد.  تا زمانی که میزان درخواست بیشتر از تولید باشد باید این موضوع  مدیریت شود.  

کمالی در ادامه گفت:هرماه تقریبا ۱۱۴ میلیون قطعه جوجه ریزی داریم ولی متاسفانه دلالان فروش جوجه جوسازی می کنند و از آن طرف تقاضا هم بالا است.

به گفته وی هیچ کمبودی در مرغ هم نداریم و در بازار هم مشهود است. علت کمبود مرغ دولتی هم بخاطر این است که معلوم نیست بعد از کشتارگاه چه بر سر مرغ ها می آید و شبکه نظارتی نیز آن را به درستی رصد نمی کند.

مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی عنوان کرد: باید مدل تزریق یارانه تغییر کند. یعنی به جای اینکه نهاده ها یارانه بگیرند مستقیما این یارانه به تولیدکننده و مصرف کننده داده شود.

تدوام تاخیر در ارسال نهاده ها

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا ذرت و سویا در سامانه بازارگاه شارژ شده است و مرغداران می توانند به راحتی نهاده های مورد نیاز خود را تامین کنند یا خیر،؟گفت: از طریق بازارگاه اعلام بار شده است. برای مرغدارانی که تا ۱۱ مهر جوجه ریزی کرده اند حواله کنجاله سویا و برای آن دسته از مرغدارانی که تا ۳۱ شهریور ماه جوجه ریزی کرده اند حواله ذرت صادر شده است. ولی سوال اینجاست تکلیف تامین ذرت مرغدارانی که از اول مهر تاکنون جوجه ریزی کرده اند، چیست؟

این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: حواله ای که بازارگاه صادر می کند بلافاصله تبدیل به ذرت و سویا نمی شود. متاسفانه گاهی ۲۰ تا ۳۰ روز طول می کشد تا نهاده دولتی خریداری شده به دست مرغدار برسد.

پربیننده ترین باکو رانندگان ایرانی را آزاد نکرد / وضعیت تردد از مرز ایران و ارمنستان چه شد؟ قیمت محصولات کرمان ‌موتور امروز ۱۴۰۰/۷/۱۱ فروش پرحاشیه هایما؛ همه ناراضی، ایران خودرو راضی! پژو پرشیا ۳۸۲ میلیون تومان شد + جدول قیمت ماشین لباسشویی اسنوا در بازار؟ + جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود

پرویز فروغی، دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده به ۴۹ هزار تومان و مرغ گرم به ۶۹ هزار تومان رسیده است.

به گفته او، با توجه به مازاد تولید و زیان مرغداران، پشتیبانی امور دام برای جمع آوری مرغ مازاد باید اقدام کند و همواره بخشی از مازاد تولید باید صادر شود.

فروغی ادامه داد: بنابر جوجه ریزی صورت گرفته و نیاز کشور، ماهانه ۳۰ تا ۴۰ هزار تن مرغ از سطح بازار توسط پشتیبانی امور دام باید جمع آوری شود.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی مورد نیاز کشور است، افزود: بنابر آمار در فروردین ۱۳۷ تا ۱۳۸ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته و پیش بینی می شود که در اردیبهشت طبق سیاست وزارت جهاد در همین محدوده باشد. هر چند مصرف در ماه های فروردین و اردیبهشت کاهشی است.

او گفت: با ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته، ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تن مرغ گرم تولید می شود که بر این اساس کمبودی در عرضه نداریم‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود