Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@21:32:07 GMT

حضور نظامی آمریکا در سوریه غیرمجاز است

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۴۶۱۸

حضور نظامی آمریکا در سوریه غیرمجاز است

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ایوا بارتلت» نویسنده مشهور کانادایی در خصوص اقدامات ضد سوری آمریکا، در مقاله‌ای نوشت: با آغاز دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا این کشور سیاستی خصمانه علیه سوریه در پیش گرفته است و تحریم‌های اقتصادی ظالمانه‌ای را علیه مردم این کشور به اجرا درمی‌آورد.

در بخشی از این مقاله که در وب سایت کانادایی گلوبال ریسرچ منتشر شده، آمده است: حضور نظامیان آمریکایی در سوریه غیرقانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضع مقامات این کشور علیه مردم کشوری که ۱۰ سال است جنگ با تروریست‌ها را تحمل می‌کنند، هیچ تغییری نکرده است. مردم سوریه زندگی سختی را تحمل می‌کنند چراکه غربی‌ها با هدف ضربه زدن به اقتصاد سوریه، این کشور را به گونه‌ای تحریم کردند که تامین غذا، دارو و خدمات بهداشتی در این کشور با مشکل روبرو شده است.

او در ادامه افزود: جیمز جفری، نماینده سابق آمریکا در امور سوریه به طور علنی اعلام کرد که تحریم‌‎های آمریکا مردم سوریه و معیشت آن‌ها را هدف قرار می‌دهد. از سویی دیگر نظامیان آمریکایی به غارت و سرقت نفت سوریه و نظامیان اشغالگر ترکیه به حملات خود به روستا‌های سوریه ادامه می‌دهند و از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.

بارتلت در پایان این مقاله آورده است: رسانه‌های غربی و سازمان ملل متحد در گزارش‌های خود این حقایق را به طور کامل نادیده می‌گیرند و این رسانه‌ها با به راه انداختن پروپاگاندایی علیه سوریه آن را همچنان ناامن جلوه داده و بازگشت پناهجویان به آن را انکار می‌کنند.

مقامات سوریه بار‌ها از حضور نظامیان آمریکایی و ترکیه در خاک خود اعلام نارضایتی کرده و خواستار خروج آن‌ها از کشورشان شدند. منابع محلی سوری نیز چندین بار افشا کردند نظامیان آمریکا با اشغال میدان نفتی العمر سوریه نفت این کشور را با استفاده از گذرگاه‌های غیرقانونی به پایگاه‌های خود در عراق منتقل می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات سوریه نظامیان آمریکا اشغال سوریه نظامیان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۴۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داد که فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه با عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین در ساختمان وزارت خارجه دمشق دیدار کرد.

خبرگزاری آرتی نیز گزارش داد در پایان ماه مارس گذشته، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دعوت رسمی از حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین برای شرکت در نشست آتی سران کشور‌های عربی دریافت کرد.

اجلاس سران کشور‌های عربی قرار است ۱۶ می در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

سال گذشته، اسد برای اولین بار پس از ۱۲ سال دوری و توقف عضویت دمشق در اتحادیه عرب در نشست سران این اتحادیه عرب در جده عربستان شرکت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است