Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: متولیان تاسیسات عمومی در صورت خسارت و تخریب این تاسیسات، حتما از فردا بازسازی و نوسازی را شروع کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شهرکرد ، اقبال عباسی امروز در جمع خبرنگاران،  اظهار کرد صبح امروز ساعت 6:10 زلزله‌ای در عمق 10 کیلومتری زمین با 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 ریشتر در شهرستان کوهرنگ در منطقه چلگرد اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه از صبح با بالگرد تمامی روستاها بررسی شدند، ادامه داد: به دلیل اینکه زلزله در عمق زمین بوده و منطقه کوهستانی است خوشبختانه فوتی نداشتیم، حدود 20 نفر مصدوم شده بودند که دو نفر آن‌ها با بالگرد انتقال داده شدند و مابقی آن‌ها به صورت سرپایی در درمانگاه‌های خود منطقه تحت مداوا قرار گرفتند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اکیپ‌های مختلف در حال برآورد خسارات هستند، اکثر خانه ها ترک برداشته و چند خانه‌ قدیمی سقف آن‌ها ریخته  شده است که از فردا بنیاد مسکن با همکاری مسئولین منطقه روستا به روستا اعزام می‌شوند و برای برآورد خسارت صورت جلسه انجام می‌دهند.

عباسی بیان داشت: خوشبختانه اولین کسی که این مسئله را پیگیری کرد وزیر کشور بودند که دستورات لازم را دادند و در ادامه رئیس دفتر رئیس جمهور تماس گرفتند و پیام رئیس جمهور را به بنده رساندند، ایشان دستور داده بودند ما در کنار مردم باشیم‌.

وی با بیان اینکه به زودی خسارت‌ها برآورده می‌شود و برای بازسازی در کنار مردم هستیم، تصریح کرد: این زلزله ویرانگر نبوده است اما خساراتی به منازل روستایی وارد کرده است، علیرغم وجود نیرو، نیاز شدیدی به امداد و نجات نبود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از صبح فردا متولیان تاسیسات عمومی همچون آب، برق، گاز و راه با استفاده از ابزار و اختیارات خود اگر به تاسیسات آن‌ها خسارتی وارد شده و یا تخریب رخ داده است حتماً باید بازسازی و نوسازی از فردا شروع شود و منتظر اعتبار نمانند.

مصدومین زلزله کوهرنگ به 12 نفر رسید / 22 پس‌لرزه تاکنون اتفاق افتاده استاتمام عملیات امداد و نجات زلزله کوهرنگ / اسکان اضطراری در منطقه نیاز نشدخسارات گسترده زلزله به تاسیسات آبی کوهرنگ / آب برخی مناطق قطع شدتخریب قلعه تاریخی محمدآباد در پی زلزله کوهرنگ/ 8میلیارد ریال خسارت وارد شد70 گروه جهادی برای کمک به منطقه زلزله‌زده کوهرنگ اعلام آمادگی کردند

عباسی در پایان با اشاره به توجه ویژه به عشایر این منطقه، خاطرنشان کرد: با محوریت بنیاد مسکن همه مساکن روستایی که خسارت دیدند باید مستند سازی شوند، باید بررسی‌ها واقعی شود.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار چهارمحال و بختیاری زلزله کوهرنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۵۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد

محمودی مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به کوچ زودهنگام عشایر به استان گفت: بر اثر بارندگی‌های اخیر، عشایری که تازه وارد استان شده بودند دچار مشکلات معیشتی شدند.

بیشتر بخوانید

پرشدن کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه درپی بارش‌های اخیر

وی با اشاره به اینکه این عشایر در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و لردگان هستند، افزود: پیگیری‌های لازم برای جبران خسارت وارد شده به این عشایر در حال انجام است.

محمودی اضافه کرد: زمان تقویم کوچ عشایر به استان با توجه به هماهنگی‌ها انجام شده و مناسب بودن وضعیت چرای دام در خوزستان ۲۵ اردیبهشت است و عشایر از کوچ زودتر از موعد پرهیز کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده در چهارمحال و بختیاری
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • ۴۱۵ حادثه‌دیده در بارش‌های اخیر چهارمحال و بختیاری
  • خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد
  • خسارت ۳۰ میلیاردی بارندگی به عشایر در چهارمحال و بختیاری
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری
  • راهیابی دو گروه سرود از چهارمحال و بختیار به جشنواره نغمه‌های روشن فردا
  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد