Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@07:30:36 GMT

طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ به ۲ روش ساده

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۵۴۹۶

طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ به ۲ روش ساده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آرگا، ذرت مکزیکی از تنقلات مورد علاقه نوجوانان و جوانان است که شما می‌توانید آن را خودتان نیز تهیه کنید و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده خود لذت ببرید. ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر طعم بی‌نظیری پیدا می‌کند به شما توصیه می‌کنیم حتما این نوع ذرت مکزیکی را برای یکبار هم که شده امتحان کنید تا متوجه طعم متفاوت آن شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب طرز تهیه ذرت مکزیکی با استفاده از قارچ و پنیر را ملاحظه خواهید کرد که امیدواریم با کمک این مطلب بتوانید ذرت مکزیکی خوشمزه‌ای را تهیه کنید.

طرز تهیه بورک ترکی | به‌راحتی ۲ نوع بورک گوشت و پنیر و اسفناج درست کنید طرز تهیه حلیم با بلغور گندم | چند نکته مهم برای خوشمزه شدن حلیم مرغ مواد لازم

قارچ: ۱۰۰ گرم
آویشن: ۲ قاشق چای خوری
کنسرو ذرت: ۱ عدد
کره: ۱۰۰ گرم
کالباس: ۱۰۰ گرم
پنیر پیتزا: ۱۰۰ گرم
نمک: به میزان لازم
فلفل: به میزان لازم
سس مایونز : ۴ قاشق غذاخوری
آبلیمو : ۱قاشق غذاخوری

طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر

۱- در مرحله اول تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر ابتدا قارچ‌ها را به صورت ورقه‌های نازک خرد کنید، سپس آنها را در مقداری روغن تفت دهید زمان تفت دادن قارچ‌ها بستگی به ذائقه خودتان دارد و اگر از طعم قارچ آبدار خوشتان نمی‌آید می‌توانید زمان سرخ کردن قارچ را افزایش دهید. در صورت تمایل می‌توانید قارچ‌ها را در مقداری آب جوش به مدت ۵ دقیقه بپزید.

۲- در مرحله بعدی طرز تهیه ذرت مکزیکی کالباس‌ها را خرد کنید و آنها را به همراه کنسرو ذرت به قارچ‌ها اضافه کنید، سپس حرارت گاز را کم کنید و سس مایونز را به همراه کره و نمک و فلفل و پودر آویشن به مواد ذرت مکزیکی اضافه کنید و همه این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

۳- در مرحله آخر تهیه ذرت مکزیکی، پنیر پیتزا را به مخلوط ذرت مکزیکی اضافه کنید و در تابه را به مدت ۵ دقیقه ببندید. بعد از مدت ذکر شده زیر شعله گاز را خاموش کنید و سپس آبلیمو را به ذرت مکزیکی اضافه کنید.

دستور تهیه ذرت مکزیکی به روش دیگر

ذرت مکزیکی را می‌توانید با روش‌های مختلفی تهیه کنید که در ادامه مطلب طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر را به روشی ساده‌تر به شما عزیزان آموزش خواهیم داد تا در مدت کمی بتوانید این ذرت را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم

ذرت شیرین: پانصد گرم
قارچ: دویست و پنجاه گرم
فلفل: به میزان لازم
آویشن: یک قاشق غذا خوری
پنیر پیتزا: صد گرم
کره: سی گرم
روغن مایع: سه تا چهار قاشق سوپ خوری
نمک: یک قاشق چای خوری
سس مایونز: یک و نیم پیمانه
فلفل قرمز: یک دوم قاشق چای خوری
فلفل سیاه: نصف قاشق چای خوری
ادویه کاری: یک دوم قاشق چای خوری
پودر گلپر: یک قاشق چای خوری

شیوه درست کردن ذرت مکزیکی

۱- در روش تهیه ذرت مکزیکی ابتدا قارچ ها را خرد کرده سپس داخل یک قابلمه ای که دو سوم آن را پر از آب کرده‌اید کمی آب لیمو اضافه کرده و بگذارید بر روی حرارت بجوشد سپس قارچ‌ها را داخل آن ریخته و اجازه دهید یک جوش بخورد سپس آن را آبکش کنید و بر روی آن آب سرد بریزید.

۲- حالا داخل قابلمه روغن مایع و کره ریخته و بعد از داغ شدن روغن به آن ذرت اضافه کرده و آن را تفت دهید سپس قارچ را داخل آن بریزید و آن را تفت دهید.

۳- حالا فلفل، نمک و مابقی ادویه ها را به آن بیفزایید و آن را هم بزنید و بعد از اینکه از مواد بخار خارج شد سس مایونز را به آن اضافه کرده و آن ها را با هم مخلوط کنید.

۴- در مرحله پایانی به قابلمه پنیر پیتزای رنده شده را اضافه کرده و اجازه دهید آب شود سپس حرارت را خاموش کرده و آن را داخل ظرف مورد نظرتان سرو کنید.

نکاتی برای تهیه بهتر ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر

۱- هنگام تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر می‌توانید از ژامبون هم استفاده کنید. اگر تمایل به استفاده ژامبون در طرز تهیه ذرت مکزیکی دارید می‌توانید ژامبون را بعد از اضافه کردن سس مایونز به مواد اضافه کنید. ژامبون مرغ
اگر اندازه کالری این غذا بریتان مهم نیست می‌توانید مقدار پنیر پیتزا و سس مایونز را بیشتر کنید.

۲- فلفل سیاه به این ذرت مکزیکی طعم و مزه بی‌نظیری می‌دهد و شما می‌توانید بنا بر ذائقه خود و افراد خانواده‌تان مقدار فلفل را کم و یا زیاد کنید.

۳- می‌توانید قارچ‌ها را به‌خوبی درون آب مغزپخت کنید، سپس آنها را تفت دهید.

۴- پودر خردل و پودر آویشن ذرت مکزیکی را خوشمزه و خوش طعم می کنند.

۵- از پودر سیر هم می‌توانید به عنوان چاشنی در ذرت مکزیکی استفاده کنید.

۶- اضافه کردن کره به ذرت مکزیکی طعم ایده‌آل و متفاوتی را می‌دهد.

۷- بعد از اینکه ذرت مکزیکی آماده شد آن را در درون ظرف‌های مناسبی بریزید و با کمک مقداری کالباس خرد شده و سس خردل ذرت را تزیین کنید.

نکات تکمیلی مقدار مواد گفته شده برای دو نفر مناسب است. در تهیه ذرت مکزیکی می‌توانید از ذرت شیرین تازه یا کنسرو ذرت استفاده کنید. زمان آماده‌سازی مواد اولیه و مایحتاج آن تقریبا پانزده دقیقه است. ذرت مکزیکی را می‌توانید به عنوان پیش غذا، دسر و میان وعده نوش جان کنید. کد خبر 622483 برچسب‌ها آشپزی - دستور پخت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نمک آشپزی دستور پخت طرز تهیه ذرت مکزیکی قاشق چای خوری ذرت مکزیکی اضافه کرده پنیر پیتزا اضافه کنید قارچ ها سس مایونز تفت دهید ۱۰۰ گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۵۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ ناهار سبک و فوری برای روز‌های بی‌حوصلگی

اگر دنبال تهیه ناهار سبک هستید و به‌دنبال یک دستور غذای ساده و خوشمزه می‌گردید، این مطلب را دنبال کنید.

۱ - ساندویچ نان تست گندم کامل با مخلوط تخم مرغ آبپز و خیارشور و خردل و مایونز یا سالاد تن و کرفس و مایونز یا تن و پیاز و خیارشور و مایونز با کمی ریحان یا جعفری.

۲ - سالاد سینه مرغ یا بوقلمون پخته با کرفس خوردشده و انگور هسته درآورده نصف شده و بادام بوداده خورد شده و مایونز با نان گندم کامل.

۳ - کوکوی تهیه شده ازخمیر پن کیک با آرد سبوسدار و ذرت پخته یا کدو سبز رنده شده و یک مشت پنیر پارمسان و پیازچه خوردشده، در کنار ماست.

۴ - لقمه کره بادام زمینی روی نان پیتا یا لواش، عسل و تکه‌های موز. البته توی این عکس تکه‌های بیکن سرخ شده هم گذاشته که فکر نکنم خیلی با ذائقه ما جور باشه!

۵ - لقمه سینه مرغ یا بوقلمون گریل شده با پنیر ورقه‌ای یا پنیر خامه‌ای وخیار و کاهو یا برگ‌های جوان اسفناج.

۶ - سینه مرغ سرخ شده با هویج رنده شده و کمی سس باربکیو یا گوجه و به همراه جعفری یا گشنیز خورد شده و نان همبرگر گندم کامل.

۷ - ساندویچ نان همبرگر با پنیر خامه‌ای و تخم مرغ گوجه فرنگی ورقه شده.

۸ - میگوی آب پز با کرفس خوردشده و آبلیمو و مایونز و فلفل سیاه و ترخون تازه با نان ساندویچی گندم کامل.

۹ - سس آبلیمو و روغن زیتون به نسبت ۱ به ۲ (روغن دوبرابر آبلیمو) و فلفل سیاه روی نخود و لوبیای با پنیر فتا، خیار خورد شده و پیاز ریز خوردشده و شوید یا جعفری خورد شده با چیپس‌های پیتا یا نان خشک.

۱۰ - ساندویچ گوشت قلقلی آماده فریزری گرم شده با سالسا یا سس گوجه فرنگی تازه.

۱۱ - سالاد مدیترانه خیار حلقه‌ای، گوجه فرنگی خوردشده، زیتون بدون هسته خوردشده، پنیر فتا، سالامی یا کالباس خشک خورد شده، تکه‌های نان تست با روغن زیتون و آبلیمو و آویشن خشک.

۱۲ - لقمه سینه مرغ پخته شده، پنیر، ورقه‌های کاهوی خورد شده با روغن زیتون یا ارده و آبلیمو چند ساعت در آلومینیوم فویل پیچیده شود.

۱۳ - لقمه تخم مرغ آب پز خوردشده، کشمش و کرفس نازک ورقه شده، سس مایونز و پودر کاری در ورقه‌های نان تست که با وردنه فشرده شده و با یک خلال دندون محکم شده.

۱۴ - ساندویچ سالاد والدورف مرغ پخته خورد شده با سیب و کرفس خورد شده و کشمش و گردو خورد شده و مایونز لای نان همبرگر سس مایونز زده که روی آن برگ کاهو گذاشته شده.

۱۵ - سیخ میگوی آب پز گوجه فرنگی گیلاسی و زیتون و خیار و تکه نان تست گندم کامل تست شده به همراه سس پستو.

۱۶ - گوشت پخته یا رستبیف با پنیر ورقه‌ای سوئیسی سالاد کلم و هویج و مایونز (کلسلو) در نان پیتا.

۱۷ - لقمه تابه‌ای ژامبون و پنیر و اسفناج.

۱۸ - فراید رایس برنج سرخ شده با هویج خوردشده، نخود سبز، ذرت و پیازچه و سویا سس و بادام زمینی خورد شده و کنجد بوداده.

۱۹ - تکه‌های سینه مرغ پخته با سس پستو و نخود سبز تازه در غلاف یا لوبیا سبز درشت خورد شده با نان گندم کامل.

۲۰ - ساندویچ سالامی یا ژامبون با سینه مرغ پخته و ورقه‌های گوجه فرنگی و مخلوط کاهو چینی و مایونز.

منبع: برترین‌ها

دیگر خبرها

  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو (فیلم)
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • ۲۰ ناهار سبک و فوری برای روز‌های بی‌حوصلگی
  • تبدیل شیر گاو به پنیر توسط بانوی مسن آذربایجانی (فیلم)