Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام در این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این بسته ها با همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان ایلام تهیه و توزیع شده و متناسب با جمعیت هر روستا بین ۸ الی ۱۲ بسته به هر کتابخانه روستایی اهدا شد.

سمیه حیدری اعلام کرد: ارزش تقریبی هر بسته لوازم التحریر چهار میلیون ریال برآورد شده و در مجموع برای ۱۵۰ بسته بیش از ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توزیع این بسته ها با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش هر منطقه و مدیران مدارس به دانش آموزانی که عضو فعال کتابخانه ها عمومی استان هستند، اهدا شده است، افزود: اولویت اهدا این بسته ها به دانش آموزان کم برخوردار است.

حیدری در خصوص برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی استان برای هفته ملی کودک نیز گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان در هفته کودک در کتابخانه های مستقر در شهرهای با وضعیت نارنجی کرونا با حضور حداکثر ۳۰ کودک و دانش آموز ویژه برنامه هایی نظیر معرفی کتاب، قصه گویی و نقاشی برگزار می کند.

وی تصریح کرد: بدلیل اینکه اثرگذارترین و مهم ترین اقدامات انجام شده کتابخانه ها در بخش کودک خواهد بود در هفته کودک برنامه داریم یک سری کتاب و لوازم التحریر نیز به کودکان اهدا کنیم.  

یک میلیارد ریال برای تجهیز کتابخانه های هلیلان اختصاص یافت 

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام از اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار برای کتابخانه های شهرستان هلیلان خبر داد و گفت: این اعتبار در سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به هلیلان بمنظور ارتقا زیرساخت ها، تعمیر و تجهیز کتابخانه های شهرستان اختصاص یافت.

حیدری اضافه کرد: همچنین در سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به هلیلان به وی پیشنهاد شد که یک مجمتع فرهنگی در مرکز شهرستان (شهر توحید) ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۲ هزار نفر در استان ایلام عضو کتابخانه های عمومی هستند که بیشترین عضو بین رده سنی ۳۰ تا ۶۰ سال و کمترین عضو نیز بین رده سنی ۶۰ الی ۷۵ سال است.

۵۱ باب کتابخانه عمومی در این استان فعالیت می کنند که از این تعداد ۳۰ باب کتابخانه شهری ، ۱۵باب کتابخانه روستایی و ۶ باب کتابخانه مشارکتی هستند.

بیشترین منابع کتابخانه عمومی استان مربوط به ادبیات و کمترین منابع نیز مربوط به زبان انگلیسی است.

برچسب‌ها اداره کل کتابخانه‌ های عمومی ایلام ایلام کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام کتابخوانی ایلام کتابخوانی کتابخانه های عمومی کتابخانه ها عمومی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۵۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گفت: طرح وارگه دانایی امسال ویژه دانش‌آموزان مدارس ابتدایی مناطق عشایری برگزار می شود.

وی افزود: در این طرح دانش آموزان به مدت یک ماه (از اردیبهشت‌ تا خرداد) فرصت دارند با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین شوند.

بیشتر بخوانید

رشد ۱۰ درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی در چهارمحال و بختیاری

فرهادی ادامه داد: پس از ارزیابی دانش آموزان در خردادماه، برگزیدگان این طرح تجلیل خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • دومینوی آسیب‌ها با میکاپ دختربچه‌ها
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • دومینوی آسیب‌
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری