Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@04:26:47 GMT

نیازمند حمایت دولت از طرح تفصیلی هستیم

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۹۵۵۹۶

نیازمند حمایت دولت از طرح تفصیلی هستیم

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: به‌رغم اقدامات گسترده شهرداری تبریز، در زمینه تملک و اجرای مسیرگشائی‌های پیشنهادی طرح تفصیلی مصوب شهر تبریز، همچنان حدود ۱۱۰ معبر پیشنهادی در طرح اجرایی نشده است که نیازمند حمایت دولت در محدوده بافت‌های فرسوده هستیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمد عزتی اظهار کرد: از میان همه مسیرگشائی‌های پیشنهادی طرح تفصیلی مصوب شهر تبریز، در حدود ۱۱۰ مسیر، همچنان اجرا نشده که این مسیرها در مجموع طولی در حدود ۲۰۰ کیلومتر را در برگرفته و با احتساب عرض پیشنهادی هر معبر، مساحتی در حدود ۶۹۰ هکتار در سطح مناطق ۱۰ گانه، نیازمند تملک و اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر شهرداری تبریز با اختصاص بودجه‌های قابل ملاحظه‌ای نسبت به تملک و مسیر گشایی در سطح شهر و هر منطقه اقدام کرده است که این معابر بر اساس اولویت انتخاب شده و با تحقق بودجه مربوطه، پس از تملک و اجرا، به افتتاح می‌رسد، اما با گذشت حدود یک دهه از تصویب طرح تفصیلی شهرداری تبریز برای تحقق و پیاده‌سازی معابر پیشنهادی آن، نیاز به حمایت‌های دولت، در محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد وجود دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز افزود: اهمیت و تأثیر بازگشایی یک معبر در یک بافت فشرده و نفوذناپذیر بر کسی پوشیده نیست و به منظور تزریق سرزندگی در بافت‌هایی که نیازمند محرک‌های توسعه هستند، اصلاح نفوذپذیری و دسترسی از اولین گام‌ها تلقی می‌شود.

عزتی تاکید کرد: این معبر گشایی استقرار فعالیت‌های جدید و بهبود عملکرد را به همراه خود وارد بافت کرده و برای مشاهده تأثیرات مثبت یک مسیر گشایی کافی است تا نیم‌نگاهی به وضعیت قبلی و فعلی پروژه‌های به اتمام رسیده در سال‌های اخیر بیندازیم.

وی اضافه کرد: در مجموع تعداد ۲۷ معبر از ۱۱۰ معبر باقیمانده، در محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد قرار دارند که در حال حاضر به عنوان اولویت در این زمینه تلقی می‌شوند و با تکیه بر آئین‌نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار و نیز به علت محدودیت بودجه‌ای، شهرداری تبریز نیازمند حمایت مالی دولت در این زمینه است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز ادامه داد: واضح است که با اجرایی شدن این معابر شاهد افزایش مشارکت اجتماعی، جلب حمایت‌های مردمی و باز زنده‌سازی خودجوش در محلات نیازمند ساماندهی خواهیم بود.

کد خبر 526750

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر کلانشهر تبریز شهرداري تبريز تبریز طرح تفصیلی شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری تبریز طرح تفصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری

حسینی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: کمیته امداد در زمینه تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرآیند‌ها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری و کیفیت زندگی، پرونده مددجویان سالمند استان را به ۶۹ مرکز نیکوکاری واگذار کرده است.

او افزود: از این طریق، ۱۷ هزار و ۷۴۵ سالمند تحت پوشش مراکز نیکوکاری قرار گرفته اند.

حسینی هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و گفت: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوبتر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • BRT کرج تا کمالشهر ادامه می‌یابد؟
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بررسی مصوبات پیشنهادی صنعتی مازندران برای سفر دولت
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!