Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا ارکان کارگردان نمایش «معمای مطربان پریشان» نوشته یاسین حجازی درباره اجرای این اثر نمایشی در تالار اندیشه حوزه هنری که از ۱۱ مهر آغاز شده و تا ۱۵ مهر ادامه دارد، به خبرنگار مهر گفت: نمایشنامه «معمای مطربان پریشان» از جمله نمایشنامه‌های با کیفیت و درجه یک در حوزه نمایش‌های آیینی و مذهبی است که ما این اثر را با حضور نوجوانان دانش‌آموز پایه‌های نهم تا یازدهم دبیرستان فرهنگ تولید کرده و روی صحنه برده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نمایش «معمای مطربان پریشان» یک نوا نمایش است، افزود: در این نمایش ۲۰ نوجوان به عنوان بازیگر و ۲۰ نوجوان نیز به عنوان همسرایان حضور دارند.

ارکان با اشاره به برگزاری کارگاه بازیگری ۲ ماهه برای گروه بازیگران «معمای مطربان پریشان»، اظهار کرد: بعد از برگزاری کارگاه وارد فضای تمرین شدیم و با توجه به شرایط کرونایی و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی حدود ۳ ماه تمرین کردیم و خوشبختانه به اجرای مطلوبی رسیده‌ایم. بازیگران این نمایش از ۱۷ سال بیشتر سن ندارند ولی کار در حد یک تئاتر نیمه حرفه‌ای و حتی حرفه‌ای است و بازخورد مخاطبان نیز حاکی از آن است که همه گمان می‌کنند بازیگران نمایش از جمله بازیگران حرفه‌ای تئاتر هستند.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه «معمای مطربان پریشان» بدون حمایت هیچ سازمان و نهادی تولید و اجرا شده است، ادامه داد: دبیرستان فرهنگ تأمین کننده هزینه‌های کار بوده و تمام عواید فروش این نمایش صرف امور خیریه می‌شود.

وی یادآور شد: حدود ۱۰ سال است در تئاتر حرفه‌ای و بحث و پیگیری تئاتر مدارس و نوجوانان فعال هستم و به جرأت می‌توانم بگویم که تولید نمایش «معمای مطربان پریشان» با حضور ۴۰ دانش‌آموز و سپری کردن ۳ ماه تمرین، اتفاقی منحصر به فرد است.

ارکان تأکید کرد: نمایش «معمای مطربان پریشان» یک تئاتر دانش آموزی با کیفیت است و این دانش آموزان نوجوان در این ایام پرچم امام حسین (ع) را بالا برده‌اند.

وی اعلام کرد طراحی و ساخت دکور و صحنه نمایش نیز توسط مربیان و دانش آموزان هنرستان فرهنگ ساخته شده است.

کارگردان «معمای مطربان پریشان» درباره بازخورد مخاطبان، بیان کرد: وجه داستانی این نمایش بسیار قوی است و مخاطبان را با هر نوع تفکری درگیر خود می‌کند. در این اثر نمایشی پیام‌ها به صورت غیر مستقیم منتقل می‌شود تا صرفاً مخاطبانش از مخاطبان علاقه مند به نمایش‌های مذهبی نباشد و دیگر مخاطبان نیز با نمایش ارتباط برقرار کنند.

ارکان در پایان سخنان خود درباره اینکه آیا اجرای «معمای مطربان پریشان» بیشتر از زمان تعیین شده ادامه خواهد داشت یا نه، گفت: به دلیل بحث محدودیت ایام باقیمانده از ماه صفر و همچنین بحث دیگر برنامه‌های اجرایی در نظر گرفته شده در تالار اندیشه، امکان اجرای بیشتر این اثر وجود ندارد وگرنه جا دارد این نمایش با این روند تمرین و تولید اجراهای بیشتری داشته باشد.

نمایش «معمای مطربان پریشان» روایتگر اتفاقاتی است که برای مطربانی که در هنگام ورود کاروان اسرای کربلا به شهر شام زیر نیزه‌ها به مطربی می‌پردازند رخ می‌دهد.

کد خبر 5319986 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: تالار اندیشه حوزه هنری حسینیه مهر تئاتر ایران کارگردان تئاتر حوزه هنری ماه محرم و صفر تئاتر مذهبی تئاتر ایران جشنواره فیلم کوتاه تهران فیلم کوتاه سازمان سینمایی محمد خزاعی رادیو نمایش حسینیه مهر موسیقی ایرانی فیلم سینمایی شبکه مستند سیما سازمان صداوسیما پیمان جبلی کارگردان تئاتر برنامه رادیویی حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۷۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صبا، نهمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» اختصاص دارد.

فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» به نویسندگی علی حاتمی و کارگردانی عباس جوانمرد (محصول ۱۳۴۵) چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و سیدمحسن حسن‌زاده (منتقد تئاتر) برگزار می‌شود.

در این نمایش فیلم ۴۵ دقیقه‌ای، حسین کسبیان، بهمن مفید، نصرت پرتوی و محمود دولت‌آبادی به ایفای نقش می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای حضور در این جلسه می‌توانند به سایت تیوال مراجعه فرمایند.

دیگر خبرها

  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • پرچم یا حسین در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + فیلم
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان