Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا نمایندگان جمهوری خواهان کنگره را به دلیل تهدید برای استفاده از قدرت خود در قبال تلاش دموکرات‌ها مورد انتقاد قرار داد.

بایدن در سخنرانی خود در کاخ سفید گفت: جمهوری خواهان نه تنها از انجام وظایف خود امتناع می‌کنند بلکه دموکرات‌ها را تهدید می‌کنند که از قدرت خود برای مقابله با آن‌ها استفاده خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که دموکرات‌ها در تلاش برای انجام وظیفه خود و نجات اقتصاد آمریکا از یک بحران جدی هستند.

بایدن هشدار داد که دولت فدرال می‌تواند محدودیت‌های بدهی ۲۸.۴ هزار میلیارد دلاری را با استفاده از اختیارات خود نقض کند. ولی در صورت همکاری جمهوری خواهان با دموکرات‌ها در دو هفته آینده برای رای در مورد افزایش سقف بدهی‌های دولتی از این کار صرف نظر خواهد کرد.

رییس جمهور آمریکا افزود: من صادقانه می‌گویم این اقدام جمهوری خواهان ریاکارانه، خطرناک و ننگین است.

میچ مک کانل، رهبر اقلیت (جمهوریخواهان) سنا روز گذشته در نامه‌ای خطاب به جو بایدن از ناکامی دموکرات‌ها در تدوین قوانین مهم در کنگره خبر داد و گفت: حزب جمهوری خواه در این مورد نمی‌تواند هیچ کمکی به دموکرات‌ها بکند.

مک کانل ادامه داد: در طول سال‌ها دموکرات‌ها هزینه‌های سرسام آوری را با سوءاستفاده از حسن نیت جمهوری خواهان به کشور تحمیل کرده اند، ولی حالا باید بگویم این اتفاق دیگر تکرار نخواهد شد.

وی تاکید کرد: ما در دو ماه و نیم گذشته مدام هشدار داده بودیم که حالا که دموکرات‌ها می‌خواهند همه امور را به دست گیرند و تنهایی حکومت کنند باید مشکل حل محدودیت‌های بدهی دولت را به تنهایی اداره کنند.

رهبر جمهوری خواهان در ادامه گفت: دموکرات‌ها برای حل مشکلات خود به کمک جمهوری خواهان هیچ نیازی ندارند.

بایدن در واکنش به این سخنان گفت: جمهوری خواهان در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ سه بار سقف بدهی‌های دولت را آن هم با حمایت دموکرات‌ها افزایش دادند.

رییس جمهوری آمریکا اظهار کرد: مهم است که همه این را بدانیم که درخواست برای افزایش سقف بدهی‌های دولتی مربوط به پرداخت بدهی هاییست که از دولت قبل به ما رسیده است و هیچ ارتباطی با هزینه‌های دولت جدید ندارد. دلیل عمده این بدهی‌ها سیاست‌های بی پروای ترامپ در مورد اعمال قوانین جدید بر مالیات و هزینه‌های دولت است.

کارشناسان می‌گویند اگر قانون گذاران آمریکایی برای تعلیق سقف بدهی‌های دولتی با یکدیگر به نتیجه نرسند این اتفاق می‌تواند به فاجعه‌ای جبران ناپذیر برای اقتصاد این کشور منجر شود. کاهش چشمگیر فعالیت‌های اقتصادی، بیکار شدن حدود ۶ میلیون نفر، فروش سهام شرکت‌های بزرگ، افزایش نرخ بهره وام‌های بانکی و افزایش بدهی‌های تجاری و بازرگانی تنها بخشی از خسارت‌هایی است که در صورت عدم موافقت کنگره با تعلیق بدهی‌های دولتی به اقتصاد آمریکا وارد خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بدهی های دولت جو بایدن کنگره آمریکا جمهوری خواهان سقف بدهی های دولت بدهی های دولتی جمهوری خواهان دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۷۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد

نشریه «سان» با استناد بر یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

دست دادن بایدن با فرد خیالی

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • عملیات وعده صادق موجب شادی عدالت‌خواهان جهان شد
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند