Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا، تنها مدال وزنه‌برداری ایران در سرزمین آفتاب با اراده و پشتکار نابغه‌ای از تهران ضرب شد، جوانی که کارشناسان به صورت متفق‌القول باور دارند او آینده و پرچمدار وزنه‌برداری ایران خواهد شد. «علی داودی» این مدال را در سن ۲۲ سالگی و در رقابت با «لاشا تالاخادزه» گرجستانی به دست آورد.

گروه ورزش ایرنا در راستای برجسته‌سازی این افتخار ملی و حمایت از قهرمانان المپیک، میزبان داودی جوان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نشست با اشاره به سختی‌های رسیدن به توکیو گفت: حضور در ۶ گزینشی و آماده نگه داشتن بدن شرایطی را ایجاد کرد که رسیدن به توکیو را سخت تر از کسب مدال در این دوره از بازی‌ها بود.

متن کامل این گفت وگو به شرح زیر است؛

کرونا و سختی‌های رفتن به توکیو 

اسم بزرگ المپیک و حضور در آن نهایت آرزوی ورزشکاران حرفه‌ای است. من تا روزی که سوار هواپیما شدم و به سمت توکیو پرواز کردم، باورم نمی‌شد در این آوردگاه بزرگ حضور داشته باشم. این در حالی بود که هم از سهمیه و هم از مدال احتمالی المپیک اطمینان داشتم. در توکیو شرایط خوب پیش رفت و به نحوی تمام زمینه‌ها برای حضورم آماده بود در این زمینه باید از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تشکر کنم.  یکی از دلایل سختی حضور در این آوردگاه بزرگ، تجربه نخستم بود و شاید برای المپیک بعدی راحت‌تر به موفقیت فکر کنم.

سومین مصافم با تالاخادزه بود

وقتی نام «لاشا تالاخادزه» در سالن باشد با توجه به رکوردهای این نابغه وزنه‌برداری، کسی به رقابت با او فکر نخواهد کرد. اما حضور او برای من انگیزه مضاعف می‌شود، تاکنون سه بار در رقابت و مسابقات با او حضور داشتم. در جهانی ۲۰۱۸ ترکمنستان، جهانی ۲۰۱۹ تایلند و المپیک توکیو در کنار تالاخادزه وزنه زدم. فاصله او با رقیبانش آنچنان زیاد است که نمی‌شود نام آن را رقابت گذاشت. البته در رده سنی جوانان با او مصافی نداشتم چون تالاخادزه حدود ۶ سال از من بزرگتر است.

با تلاش‌ شبانه‌روزی سهمیه گرفتم

بعد از مسابقات جام فجر سال ۱۳۹۸ در رشت، کرونا در ایران و سطح جهان شیوع پیدا کرد و مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۰ لغو شد. با لغو این مسابقات تمرینات گروهی هم تعطیل شد و من مجبور بودم به صورت انفرادی تمرین کنم. شرایط سختی بود و تنها باید هدف داشته باشی که از آن سختی‌ها عبور کنید، من هم هدفم المپیک بود و حتی با وجود آسیب دیدگی، دست از تلاش برنداشتم. از سال ۲۰۱۸ در گزینشی‌ها شرکت کردم و هفت رقابت را پشت سر گذاشتم این در حالی بود که بنا به دستورالعمل فدراسیون جهانی، وزنه‌برداران برای کسب سهمیه المپیک باید ۶ گزینشی را سپری می‌کردند. سماجتم در این راه، به کسب سهمیه توکیو و مدال ارزشمند المپیک ختم شد.

عبور از گزینشی‌ها راحت نبود

در این دوره از بازی‌های المپیک، مسوولان جهانی شرایط را برای حضور در این آوردگاه بزرگ سخت کردند. وزنه‌برداران حرفه‌ای باید ۱۸ ماه خود را باید آماده نگه می‌داشتند و این شرایط با کرونا سخت‌تر شد و مدت آن افزایش پیدا کرد. بسیاری از ورزشکاران با مصدومیت مواجه شدند یا با بدشانسی المپیک را از دست دادند و برای رسیدن به توکیو و گذر از ۱۸ ماه گزینشی باید اراده و سماجت لازم را داشت.

هدفم مدال طلا بود اما…

من از سال ۲۰۱۶ در وزنه‌برداری ایران مطرح شدم. آن سال از سوی «سجاد انوشیروانی» سرمربی وقت تیم ملی، به اردوی وزنه‌برداری بزرگسالان دعوت شدم  و آن زمان خبرنگاران از من درباره المپیک ۲۰۲۰ توکیو سوال کردند و من گفتم دنبال طلای المپیک هستم و هدفم نیز این مهم بود. اما به سد تالاخادزه خوردم. او فعلا دست یافتنی نیست. همگان دیدند که غول گرجستانی در المپیک توکیو از تمام ورزشکاران حاضر در این دوره از بازی‌ها بهتر بود.

شهرت ممکن است به حاشیه ختم شود

دنبال حاشیه نیستم و از نوجوانی موضوع را کنترل کردم هر چند معروف شدن خود حاشیه‌زا است و سعی می‌کنم مانند یک ورزشکار حرفه‌ای رفتار کنم، اما انتظار معقول این است که ورزشکاران حرفه‌ای و مدال آوران المپیک که سرمایه های جمهوری اسلامی ایران هستند از همه لحاظ حمایت شوند، حمایت از قهرمانان ملی و مدال‌آوران آنان را نسبت به ادامه مسیر جدی تر خواهد کرد و انگیزه ورزشکاران بیشتر خواهد شد. 

فشار روحی زیادی تحمل کردم

قبل از المپیک توکیو فشار زیادی روی من بود. زیرا در رقابت‌های دسته فوق سنگین المپیک توکیو، همه طلا را برای تالاخادزه و نقره را برای من کنار گذاشته بودند و این خود موجب فشار شد. بعد از کسب این مدال نیز برخی گفتند سطح مسابقات پایین بود که وزنه‌برداران مطرح حضور نداشتند یا اینکه وزنه‌بردار سوریه‌ای سوم شده است. اما واقعیتی که وجود دارد این است که فشار مسابقات المپیک بالاترین رقیب ورزشکاران المپیکی است. اعتقاد دارم  وزنه زدن بدون رقیب در المپیک هم سخت است. وزنه‌برداران الجزایری و برزیلی حضور نداشتند اما اگر آنان هم بودند نقره‌ام قطعی بود. من حتی خودم را برای رقابتی سخت با وزنه‌بردار ارمنستانی آماده کرده بودم اما او به توکیو اعزام نشد.

برخی کارشناسان در اظهار نظرهای خود گفتند که نفر سوم دسته فوق سنگین «مان اسد» از سوریه بوده و این یعنی سطح مسابقات پایین بود و اگر وزنه‌بردار ارمنی هم بود من همچنان برای مدال نقره تلاش می‌کردم و این توانایی را در خودم می‌بینم. در تمرینات و رکوردگیری‌ها ۲۰۷ کیلوگرم یک‌ضرب و بیش از ۲۵۰ کیلوگرم در دوضرب را مهار کردم. برخی انتقاد دارند که چرا در المپیک برای یک‌ضرب با وزنه پایین شروع کردم، علیرغم احترام به همه اساتید و کارشناسان خبره در وزنه‌برداری اگر در یک ضرب با ۲۰۰ کیلوگرم شروع می‌کردم شاید خطا می‌شد و این خود موجب کاهش اطمینان و اعتماد به نفس می‌شود، اما زمانی که مدالم با وزنه کمتری قطعی و اختلافم با نفر اول چندین کیلوگرم است، چرا وزنه سنگین‌ انتخاب کنم؟ هدف کسب مدال برای کاروان ایران بود که به لطف خدا و دعای خیر مردم این کار را انجام دادم. 

توکیو آغاز راه قهرمانی است

این مدال آغاز راه قهرمانی است و با تمام وجود تلاشم می‌کنم که در المپیک ۲۰۲۴ پاریس نیز حضور داشته باشم. تکرار این موفقیت و ارتقا رکوردهایم هدف بعدی است. این مهم کار راحتی نیست زیرا با شرایط گزینشی‌ها، حضور در المپیک سخت‌تر از موفقیت در المپیک است.

مدال المپیک کار من را سخت کرد. انتظارات را بالا برده و باید در در مسابقات آینده بهترم ظاهر شوم. همچنین از لحاظ رفتاری در معرض دید هستم و باید تلاش کنم که وارد حاشیه نشوم. البته یک اثر روحی و روانی خوب را نیز داشت  که اعتماد به نفس من را بالا برد زیرا من به سختی تلاش کردم و به این مدال رسیدم.

برخواه یک الگوی فنی و اخلاقی است

«محمدحسین برخواه» مربی دلسوزی که از نوجوانان، جوانان  تا بزرگسالان، برایم  زحمت کشیده و آموخته‌هایم از او برایم درس زندگی است، من قدیمی‌ترین شاگرد او و از سال ۲۰۱۵ با این مربی کار می‌کنم. امیدوارم توانسته باشم با کسب مدال نقره المپیک زحمات ایشان را تا حدی پاسخ داده باشم.

باید بگویم وزنه‌برداری تهران به پدر آقای برخواه و او مدیون است. سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری تمام تلاش و کوشش خود را برای موفقیت شاگردان و ورزشکاران می‌کند و پیوسته پشتیبان آنان است. سلامت کاری و اخلاقی برخواه برای ما الگو است و از سال ۲۰۱۸ با تمام وجود با تیم کار می‌کند و کارنامه خوبی دارد. برخواه از لحاظ فنی و اخلاقی می‌تواند برای هر ورزشکاری الگو باشد.

بی‌نیاز از مشاوره نیستم

خود را بی‌نیاز از مشاوره نمی‌دانم و باور دارم مشاوره‌های لازم برای ورزشکاران المپیکی عامل موفقیت و تقویت روح و روان  است. برای رسیدن به موفقیت در المپیک هر ورزشکاری نیاز به مشاوره بزرگان دارد و من نیز از این کار مستثنی نیستم و همیشه تلاش خواهم کرد تا با پیشکسوتان و بزرگان وزنه‌برداری در ارتباط باشم.

در زمان کرونا چندین جلسه با سیدکاظم واعظ‌موسوی روانشناس کمیته ملی المپیک داشتم که آمادگی ذهنی من برای المپیک ثمره آن مشاوره‌ها بود. 

رسیدن به تالاخادزه ممکن است

این تفکر در ورزش ما جا افتاده که هیچ وزنه‌برداری نمی‌تواند به تالاخادزه برسد اما من می‌گویم ما در گذشته استعدادهایی مانند حسین رضازاده و بهداد سلیمی‌ را داشتیم که در زمان خود بالاترین رکوردهای تاریخ را به نام جمهوری اسلامی ایران ثبت کردند. در تلاشم تا عنوان قویترین مرد وزنه‌برداری جهان را برای کشورمان پس بگیریم. به این خودباوری رسیدم که می‌شود به غول گرجستانی رسید. اگر حمایت شود من نیز می‌توانم ایران را بعد از سال ها به مدال طلای دسته فوق سنگین برسانم.

کسب ۵ مدال فوق سنگین در ۶ دوره از المپیک نشان از قدرت ایران در این دسته دارد و این به قدرت و ژنتیک آنان برخواهد گشت. تمرکز و اراده ورزشکاران ایرانی یکی دیگر از دلایل موفقیت در دسته فوق سنگین است.  

تهران سال‌های طلایی در وزنه‌برداری تجربه کرده است

از ۱۰ سالگی با برادرم به سالن می‌رفتم و بعد از چند مدت علاقمند شدم و از ۱۲ سالگی به صورت حرفه‌ای شروع کردم. در رده سنی نونهالان زیر نظر برادرم کار می‌کردم و آقایان فلاحتی‌نژاد، مدد نصیری و برخواه نیز  در آن مقطع برایم زحمت کشیدند تا من به مدال برسم و شاگردی نزد مربیان خوب تهران مسیر زندگی قهرمانی من را هموار کرد.

وزنه‌برداری تهران شرایط خوبی در یک دهه گذشته ندارد؛ بسیاری از مسوولان هیات تهران از جنس این رشته بودند و اجازه بسته شدن سالن‌ها را ندادند اما برخی که برای هدف دیگر آمده بودند در نهایت وزنه‌برداری تهران را به سمت چالش بردند. البته شرایط در حال بهبود است و اکنون با افتتاح سالن جدید می‌رود تا روزهای پرشکوه گذشته خود را تکرار کند. در گذشته بزرگانی در وزنه برداری تهران بودند که نام‌های بزرگی در ایران و جهان به شمار می‌رفتند.

توقع از وزنه‌‍برداری و کشتی زیاد است

انتظارات از وزنه‌برداری مانند کشتی زیاد است اما این رشته مظلوم واقع شده و باید بیش از پیش به آن توجه کرد هر چند که در این دوره حمایت خوبی از وزنه‌برداری شد، اما توجه بیشتر می‌تواند وزنه‌برداری را در شرایطی قرار دهد که با کسب مدال در میادین مختلف جهانی و المپیک، دل مردم را شاد کرد.

خستگی عامل غیبتم در اردو است

برای رسیدن به المپیک توکیو گزینشی های زیادی شرکت کردم و در اردو وزنه برداری بودم این خود موجب خستگی ذهنی و جسمی خواهد شد لذا با کسب اجازه از  «محمدحسین برخواه» سرمربی تیم ملی در این دوره از اردوی تیم ملی وزنه‌برداری حضور پیدا نکردم و همه تمرکزم بر روی طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو است. این مدال ارزشمند است زیرا یک مدال طلا در جایگاه کاروان ایران در بازی‌های آسیایی تاثیر بسیاری دارد. 

البته سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری قلبا راضی به این کار نبود اما من نیز برای ریکاوری ذهنی نیاز به استراحت دارم و امیدوارم در بازی های آسیایی بتوانم مفید باشم. 

 در لیگ جدید حضور ندارم

با تیم های حاضر در لیگ جدید وزنه برداری به توافق نرسیدم و این کار به خاطر مسائل مالی است. در فصل پیش رو تیم ندارم. بخشی از این کار به خاطر مسائل مالی بود. البته کناره‌گیری از لیگ به معنای تعطیل کردن تمرینات نیست بلکه من یک برنامه منظم برای آماده نگه‌داشتن بدنم دارم و سعی می‌کنم تا اردوی بعدی تیم ملی خودم را در شرایطی نگه دارم که دچار اُفت نشوم. در یکسال آینده هم برای کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی تلاش می‌کنم و هم به دنبال ارتقا رکوردهای شخصی خود هستم.

ورزش از دید مقام معظم رهبری ارزش است

چند هفته پس از پایان المپیک و پارالمپیک، مقام معظم رهبری مدال‌آوران را به حضور پذیرفتند. معظم‌له همیشه ورزشکاران را مورد لطف و محبت قرارداده‌اند و به ما ورزشکاران انرژی و روحیه می‌دهند. دیدار خیلی خوبی بود و نشان داد که ورزش برای رهبری معظم انقلاب فوق‌العاده ارزشمند و از قهرمانان و مدال‌آوران به عنوان سفیران ایران اسلامی یاد می‌کنند.

این دیدار امیدبخش و برای ورزشکاران انگیزه‌ای بود. موضوعات و رهنمودهای مهم ورزشی در سطح جهانی را مقام معظم رهبری تبیین فرمودند. ایشان حتی تاکید کردند که پیام‌های کوتاهی که بعد از مدال‌آوری قهرمانان منتشر می‌کنند دلی است. 

المپین‌ها تحت حمایت جدی قرار گرفتند 

عزم مسوولان ورزش ایران برای موفقیت در المپیک توکیو جزم بود. تمام تلاش بر این شد تا ورزشکاران رشته های مختلف بدون دغدغه به توکیو بروند. در بُعد ملی نیز حمایت‌های زیادی از قهرمانان می‌شود و در این راه مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش دولت دوازدهم و سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی نیز برای المپین‌ها کم نگذاشتند.

همچنین در سطح ملی برای تسهیل در روند زندگی قهرمانان امتیازاتی برای خدمت سربازی آنان در نظر گرفته شد و قهرمانان و مدال‌آوران نیز معاف خواهند شد. من قبلا و با کسب عنوان قهرمانی جوانان جهان از سربازی معاف شدم و این کمک خوبی به من بود. در کنار ورزش به تحصیل نیز ادامه می‌دهم و اکنون نیز دانشجوی رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد هستم.

سجادی از جنس ورزش است

 قبل از المپیک حمایت لازم از ما انجام شد و این کار  توسط وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بود. مطمئنم در دوره جدید، نگاه‌ها به ورزش بیش از گذشته تغییر پیدا می‌کند. با وجود «سیدحمید سجادی» که خودشان از جنس ورزش است، ورزش ایران شاهد افق درخشان‌تر و امیدوار کننده‌ای خواهد بود. 

رییس جمهور منتخب مردم با معرفی وزیری از جنس ورزش نشان داد که ورزش قهرمانی و همگانی یکی از اولویت‌های مهم کشور است. «سیدحمید سجادی» مرد میدان ورزش است و به راحتی مشکلات این بخش و قهرمانان را درک خواهد کرد. او می‌تواند در آینده تحولی نو در ورزش ایجاد کند.  

پدر قهرمانان همیشه نگرانند

پدر من مانند پدر سایر قهرمانان دغدغه لازم برای فرزندان را دارد و همیشه پیگیر کارهای من است. البته پدرم در گذشته پیگیر کار برادرم بود و با توجه به مشکلی که برای او پیش آمد از ورزش دل‌زده شد اما رسیدن من به المپیک یک انگیزه دیگر شد. مدال جهانی جوانان و نوجوانان مهم است اما مدال المپیک چیز دیگر است. همه المپیک را می‌شناسند و مدال‌آوران المپیکی در ذهن مردم خواهند ماند.

 اکنون چند سنگین وزن خوب در اردوی جوانان داریم و وزنه برداران خوبی هستند. اگر شمار سنگین وزن‌ها در ایران افزایش پیدا کند به سود من خواهد بود و رقابت پیش خواهد آمد و از رقابت داخلی استقبال می‌کنم.

ایران از کاهش سهمیه ضرر کرد

کاهش سهمیه وزنه‌برداری برای بیشتر کشورها بود و ایران شاید بیش از دیگر کشورها از این کار ضرر دید زیرا موجب شد تا یکی از رشته‌های مدال‌آور ما با کاهش سهمیه مواجه شود. البته احتمال دارد که روند کنونی و شمار سهمیه ها برای المپیک پاریس تغییر کند زیرا  در المپیک کنونی سخت‌گیری‌های لازم برای  تست دوپینگ انجام شد و حتی به صورت سرزده از وزنه‌برداران تست می‌گرفتند. 

فیلیپینی‌ها بعد مدال وزنه‌برداری گریه کردند

چین از جمله کشورهایی بود که با سهمیه کامل گام در توکیو گذاشت و توانست هفت مدال طلا و یک نقره کسب کند. داستان نقره آنان نیز جالب بود و یک فیلیپینی مدال طلا را از چنگ آنان درآورد. جالب بود زمانی که ما در حال اعزام به توکیو بودیم خبر کسب این مدال منتشر شد و مهمانداران هواپیما که فیلیپینی بود از فرط خوشحالی گریه و از مدال طلا ورزشکار کشورش تعریف می کرد این مدال حتی برای یک مهماندار مهم بود.

استاندار تهران قول یک واحد مسکونی داد 

در دیداری که من و سجاد گنج‌زاده با «انوشیروان محسنی‌بندپی» استاندار تهران داشتیم ایشان قول یک واحد ساختمانی در پردیس را دادند. از سازمان ورزش شهرداری تهران انتظاراتی داشتم که متاسفانه برآورده نشده است. من به همراه سجاد گنج زاده ۲ مدال آور المپیکی استان تهران هستیم. گنج‌زاده در آوردگاه بزرگ المپیک موفق به کسب مدال طلای رشته کاراته شد. 

امام جمعه تهران برخورد گرمی با ما داشت

 چندی پیش خدمت حاج آقای «علی‌اکبری» امام جمعه تهران هم رفتم که بسیار نگاه مثبتی به ورزش داشتند و ما را مورد لطف و محبت پدرانه  قراردادند که روحیه‌ای مضاعفی از این دیدار گرفتم. خدا را شاکرم که مسوولان عالی رتبه  اینقدر به  ورزشکاران المپیکی  ارزش و احترام  دارند، البته ایشان در گذشته رییس سازمان ملی جوانان بودند و این موجب شده تا نگاهشان به جوانان، ورزش و ورزشکاران متفاوت باشد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: حسین رضازاده دولت دوازدهم اختصاصی ایرنا بهداد سلیمی حسین رضازاده دولت دوازدهم سجاد انوشیروانی سجاد گنج زاده سعید علی حسینی سید رضا صالحی امیری علی داودی علی مرادی فدراسیون وزنه برداری کرونا کمیته ملی المپیک محمدحسین برخواه مسابقات قهرمانی آسیا مسعود سلطانی فر مقام معظم رهبری وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۷۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی

مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در حالی ۲۵ اردیبهشت در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود که از بین ۱۱ کاندیدایی که برای احراز پست ریاست فدراسیون ثبت نام کرده بودند تاکنون سوابق مدیریتی ۶ کاندیدا از سوی وزارت ورزش و جوانان برای شرکت در انتخابات به تایید رسیده است.

افشین چگینی، یوسف بهتری، حمیدرضا پارسی منش، یوسف جاویدان، محمد عسگری و جاسم منوچهری ۶ کاندیدایی هستند که سوابق مدیریتی آن‌ها توسط وزارت ورزش به تایید رسیده و برای شرکت در مجمع انتخابات منتظر تایید نهایی از سوی نهاد‌های ذی صلاح وزارت ورزش هستند.

مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در حالی ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود که انتخابات این فدراسیون در ابتدا قرار بود ۷ بهمن ۱۴۰۲ و سپس ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ برگزار شود که به تعویق افتاد.

مجید زارعیان در حال حاضر سرپرستی این فدراسیون را تا زمان برگزاری انتخابات برعهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو | اینفوگرافیک
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • پیام فرمانده ارتش؛ به هر کجای اسرائیل لازم باشد موشک می‌زنیم | پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهیم داد
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی